Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #1 Skrevet 8. juni 2016 Jeg går ut i perm 15 september,ferdig i juni neste år, tenker å ta 1 mnd ulønnet perm, men kan far da begynne permen sin når jeg er ferdig med min ulønnede eller må han sin begynne med en gang permen min er ferdig,altså at det er sammenhengende? Må ha søke om utsettelse 1 mnd? Samme med ferien hans, må søke utsettelse? Hvis han tar ut ferie før permstart? Dette ble nok veldig rotete, håper noen skjønte☺ Anonymous poster hash: 98dc8...e35
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #2 Skrevet 8. juni 2016 Far kan ta ut permisjon når enn han vil etter ungen er 6 uker og frem til ungen er 3 år. Han må bare melde til nav 6 uker før han skal ha perm. Anonymous poster hash: 2645d...ae2
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #3 Skrevet 8. juni 2016 Fra nav.no: Hvordan kan du benytte deg av fedrekvoten?Du kan ta fedrekvoten når som helst i stønadsperioden, med unntak av ukene før termin og de første 6 ukene etter fødselen. Disse ukene er av medisinske grunner forbeholdt moren. Du kan ta fedrekvoten sammenhengende eller benytte fleksibelt uttak på flere måter. Hvis du ønsker å utsette fedrekvoten, må NAV ha mottatt søknaden senest siste dag i fellesperioden. Dette gjelder også hvis du ønsker å starte fedrekvoten rett etter siste dag i fellesperioden. Hvis du søker senere, mister du stønadsdager. I vedtak til mor står datoen for siste dag i fellesperioden. Det er ikke krav til mors aktivitet når du tar ut fedrekvoten. Hvis du ikke benytter deg av fedrekvoten, mister dere disse ukene med mindre far er for syk til å ta seg av barnet. https://www.nav.no/no/Person/Familie/Venter+du+barn/fedrekvote-pappaperm-m%C3%B8drekvote-og-fellesperiode--347651#chapter-1 Anonymous poster hash: e08db...58c
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #4 Skrevet 8. juni 2016 Om han ikke starter fedrekvoten rett etter din permisjon må han søke utsettelse ja, veldig viktig å huske det. Søker han ikke utsettelse mister han ukene! Men ikke noe problem å utsette litt da, må bare huske å melde fra at han gjør det Anonymous poster hash: 96805...435
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #5 Skrevet 8. juni 2016 Tusen takk dere☺ ble litt klokere nå. Hi Anonymous poster hash: 98dc8...e35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå