Gå til innhold

Hva hjelper for bedre hukommelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så distré og glemmer mye... Det toppet seg idag, hadde visst bestilt time på feil legesenter :-( Hadde bestilt time på mitt gamle og fant det ut på mitt nye, haha. I tillegg glemte jeg nøkler når jeg kjørte og måtte snu. Og slike småting.. Hjernen har visst vært litt overbelastet i det siste, tenker på så mye rart. Tar ingen vitaminer og kostholdet er vel ikke såå bra da. Spiser også ujevnt! Lever og ånder for koffein...

Anonymous poster hash: 85af7...85a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg hjelper det å skrive lister på notatfunksjonen til mobilen. Med en gang jeg kommer på et eller annet, så skriver jeg det ned. Mobilen er jo alltid rett i nærheten. Jeg har et slags system i rotet: ett notat for det som skal handles, ett for ting som må fikses, ett notat til hvert av barna og oppfølging av deres greier, ett med forslag til middagsretter slik at jeg kan handle kjapt, ett med diverse greier som har med oppussing å gjøre - du skjønner tegninga. 

Da slipper jeg å huske det, og føler at jeg frigjør mye plass i hodet til andre ting. Når det blir for mange ting å tenke på og huske på er det lett for at noe forsvinner. 

Skrevet

For det første: Alle ting må ha sin faste plass - alltid!

Det gjelder hjemme, det gjelder for nøkler, lommebok osv i jakker/vesker osv som du har med ut.

(jeg har alltid mobilen i høyre lomme, nøklene i venstre f.eks.)

Da har du sluppet unna ganske mange ting du må huske.

Huskelapper på mobil er selvsagt lurt.

OG så går det an å trene opp hukommelsen. Masse apper for det, kryssord sudoku osv hjelper.

Anonymous poster hash: c9a49...3de
Skrevet

Nok søvn og ok kosthold er vesentlig.

Anonymous poster hash: 84d20...237

Skrevet

Enig med siste taler. Og unngå stress, finn en balanse i livet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...