Gå til innhold

Har tydeligvis feilberegnet syklus mtp. ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det bare en uke til vi reiser, og jeg har fortsatt ikke fått mensen som jeg skulle bli ferdig med til vi drar. Skulle sette inn p-ring når den var over, og så ta ny p-ring etter tre uker slik at det ikke kom en ny mens vi fortsatt var på ferie (vi skal være borte noen uker). 

Hva skjer hvis jeg bare setter inn en P-ring nå? Vil den kunne overstyre og utsette mensen helt til jeg tar ut siste ring, eller vil den bare komme uansett? 

Eller finnes det noen kjerringråd som hjelper på å få fortgang og få den i gang? 

Bah! Å dra på sydentur med Tante Rød høres mildt sagt tungvint ut. 

Anonymous poster hash: c7c0e...7fc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det bare en uke til vi reiser, og jeg har fortsatt ikke fått mensen som jeg skulle bli ferdig med til vi drar. Skulle sette inn p-ring når den var over, og så ta ny p-ring etter tre uker slik at det ikke kom en ny mens vi fortsatt var på ferie (vi skal være borte noen uker).

Hva skjer hvis jeg bare setter inn en P-ring nå? Vil den kunne overstyre og utsette mensen helt til jeg tar ut siste ring, eller vil den bare komme uansett?

Eller finnes det noen kjerringråd som hjelper på å få fortgang og få den i gang?

Bah! Å dra på sydentur med Tante Rød høres mildt sagt tungvint ut.

Det er ikke verre enn å ha mensen hjemme. Ta med nok utstyr og suppler med antibac-servietter

Anonymous poster hash: 3d860...08c

Skrevet

Få resept på primolut. Det utsetter mensen.

Anonymous poster hash: 673e8...027

Skrevet

Takk for tips, men det er en måneds ventetid på legetimer... Får kanskje satse på antibacservietter :( 

Hi 

Skrevet

Slapp helt av, du er sikkert bare gravid.

Anonymous poster hash: f5907...040

Skrevet

Kjøp menskopp så trenger du ikke merke så mye til den.

Skrevet

Takk for tips, men det er en måneds ventetid på legetimer... Får kanskje satse på antibacservietter :(  Hi  Anonymous poster hash: c7c0e...7fc

Da må du bare forklare helsesekretæren hva det gjelder, så bør det ikke være noe problem å få fikset resepten over tlf.

Jeg brukte Primolut for å utsette mensen da vi skulle gifte oss og så dra på bryllupsreise i for sommer. Det fungerte veldig bra. Fikk mensen to timer etter at vi kom hjem fra flyplassen.

Bare ring nå og forklar hvorfor du trenger det og hvorfor det haster.

Anonymous poster hash: 54f04...1a9

Skrevet

Hvis legen dun har en mnds ventetid så ville jeg ringt og forklart problemet for legesekretæren. Be om at du enten får legetime før ferien, eller at du får resept uten legetime. (Vet at mange leger ikke skriver ut resepter uten å ha møtt pasienten, men her får legen gjøre en vurdering...)

Men du har jo ennå tid, om mensen plutselig kommer i morgen så er du vel ferdig før ferien?

Anonymous poster hash: 68e67...113

Skrevet

Når du bruker p'ring trenger du ikke andre medisiner for å utsette mensen. Du kan i prinsippet bytte ring uten pause hele tiden uten at det er noe problem. Du kan oppleve en blødning hvis du gjør det, men mest sannsynlig ikke. Det kan også hende du ikke går mensen i pausene. Jeg brukte p-ting i to år og hadde alltid pause mellom og hadde likevel mensen kun 2-3 ganger på de årene.

Anonymous poster hash: 1758d...410

Skrevet

Jo, men jeg har ingen p-ring nå. Har hentet ut på apoteket til å bruke i ferien. 

Hvor lenge kan man utsette med Primolut? 

Hi 

Skrevet

Jo, men jeg har ingen p-ring nå. Har hentet ut på apoteket til å bruke i ferien.

Hvor lenge kan man utsette med Primolut?

Hi

Tror en eske holder til 10 dager.

Anonymous poster hash: 673e8...027

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...