Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #1 Skrevet 8. juni 2016 Hei. Jeg har en sak til behandling hos Nav (overgangsstønad), litt innviklet, men skal prøve å forklare. Jeg fikk utbetalt overgangsstønad da jeg var i fødselspermisjon med baby. Fikk brev om at jeg måtte bekrefte aktivitetskrav etter at barnet var 1 år. Snakket med dem, og fikk beskjed om at jeg måtte søke overgangsstønad på nytt ( selvom jeg er i jobb og oppfyller kravene). Gjorde så. Har ikke fått noe brev ang saksbehandlingstid, ser på nav.no at de i mitt fylke har 2mnds behandlingstid. Leser og at om behandlingstiden overstiger 1 mnd vil det sendes brev om dette. Denne datoen går nå straks ut..har ikke hørt noe fra dem. Inne på mine sider står det at søknaden et under behandling. Er det vanlig at det tar lenger tid enn det som står på nettsiden? Bør jeg ta kontakt med dem? Anonymous poster hash: 87deb...8a4
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #2 Skrevet 8. juni 2016 Ring de. Nav er et tungrodd system, og ofte er det kommunikasjonssvikt innad mellom de forskjellig kontorene der. Ting blir glemt, de ringer deg aldri, men sender brev som kan komme lenge etter at du har hatt behov for å få det. Ring og få ordnet opp selv. Anonymous poster hash: 06b54...e87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå