Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #1 Skrevet 8. juni 2016 Eg er bare 10 uker på vei og har allerede fått påvist svangerskapsdiabetes, desverre. Og nå er eg veldig sår i halsen og lurer på om eg kan spise halsdrops av noe slag? Cura med vekk i morgen pleier eg ofte bruke, men er usikker nå. Bruker metformin og måler meg før og etter hvert måltid for øyeblikket.. Og verdien er mellom 5 og 7 da.. Anonymous poster hash: f74dc...215
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #2 Skrevet 8. juni 2016 Nei. Eller jo, sukkerfrie. Forresten virker de ikke. Anonymous poster hash: ef548...182
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #3 Skrevet 8. juni 2016 Nei vondten går ikke vekk, men roer gjerne ned litt.. 😉 Får se om deg går gteit uten, ellers får eg teste noen sukkerfrie. :-) Hi Anonymous poster hash: f74dc...215
Ziva Skrevet 8. juni 2016 #4 Skrevet 8. juni 2016 Går du ikke til oppfølging hos en diabetes-sykepleier? Hvis du ikke gjør det så er det noe fastlegen din burde henvise deg til. Synes halstabletter har liten effekt uansett. Så har ingen gode tips til sår hals.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #5 Skrevet 8. juni 2016 Eg fikk beskjed om det på mandag. Så legen har henvist meg, eg venter bare på at de skal ta kontakt. :-) Hi Anonymous poster hash: f74dc...215
Fru vims Skrevet 8. juni 2016 #6 Skrevet 8. juni 2016 Hadde selv svangerskapsdiabetes og fikk beskjed om å holde meg helt unna sukker. Hadde nok kun brukt sukkerfrie.
TPK Skrevet 8. juni 2016 #7 Skrevet 8. juni 2016 Du må lese på esken om de inneholder sukker. De sukkerfrie er greit ifht diabetes, men de inneholder kunstig søtning som er omdiskutert ifht graviditet. Men noe må man jo spise, og med diabetes blir det 9 lange mnd hvis du skal holde deg unna kunstig søtning også.
hol(L)y COW Skrevet 8. juni 2016 #8 Skrevet 8. juni 2016 Finn noen sukkerfrie som ikke har søtningsmiddel som slutter på -ol. De "sukkerfri" med sukkeralkoholer vil påvirke blodsukkeret. Når det er sagt, en-to pastiller et par ganger for dag så lenge du har halsvondt har neppe stor betydning. Spis en gulrot samtidig og så måler du blodsukkeret etter et par timer. Det kan godt være at du tåler det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå