Gå til innhold

Listeria

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet faren for smitte i Norge er liten, men allikevel sier den dumme lille stemmen bak i hodet at jeg har gjort noe dumt. Er gravid i ule 35.

Var ute og spiste med venninnene i dag og bestilte bruschetta, da den kom var det plutselig parmaskinke på- noe jeg ikke hadde fått med meg. Da de brukte ekstremt lang tid på maten gadd jeg ikke bestille noe nytt.

tok av parmaskinken som lå oppå resten av brushettaen og tenkte at det sikkert gikk fint - da resten av maten var stekt og skinken ikke - altså skinken har ikke ligget på lenge.

Spiste tilbehøret (stekt tomat osv) på den ene skiven men ikke den andre, der spiste jeg bare skiven som skinken ikke har vært i kontakt med.

Regner jo med at det går helt fint, men trenger å få beskjed om å skjerpe meg tror jeg og at dette ikke er noe å bli hysterisk for.

Anonymous poster hash: 4b58b...931

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Det er for vanskelig å svare på denne. Det går sikkert bra, men selv vet jeg ikke om slikt kan smitte over hvis det ligger inntil hverandre.

Anonymous poster hash: bd757...252

Skrevet

Jeg vil tro listeria kan forflytte seg fra skinken til resten, men sannsynligheten er svært lav. Dette er ikke mat som har ligget fremme, men forberedt rett fra kjøleskap og deretter spist innen kort tid.

Personlig ville jeg ikke bekymret meg.

Skrevet

Jeg vil tro listeria kan forflytte seg fra skinken til resten, men sannsynligheten er svært lav. Dette er ikke mat som har ligget fremme, men forberedt rett fra kjøleskap og deretter spist innen kort tid.

Personlig ville jeg ikke bekymret meg.

Ja det er jo det det kan, forflytte seg om det har vært i kontakt..

Men skinken ligger jo i kjøleskap på restaurant og jeg spiste ikke selve skinken. Må bare velge å tro st det går bra...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...