Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #1 Skrevet 7. juni 2016 Jeg venter barn nr 3 i august, og skal ta keisersnitt. Jeg sitter i tankeboksen på å søke om sterilisering samtidig som jeg tar keisersnitt. Blir dette gratis når man gjør det sammen med keisersnitt? Er det noen her som har sterilisert seg, og følt anger etterpå? Man er jo ganske sikker når man søker, men kanskje man angrer 5-6 år etterpå? Jeg er veldig ferdig med barn, etter denne. Jeg er 27 år, måtte sette pause på utdanningen pga dette barnet, og skal fortsette det jeg slapp når permisjonen er over. Ser ikke for meg flere barn i fremtiden, så derfor vurderer jeg sterilisering, men er så redd for å gjør noe dumt? Noen med erfaringer? Anonymous poster hash: 14264...72e
Gjest Skrevet 7. juni 2016 #2 Skrevet 7. juni 2016 Man slipper å betale ja. Tok det under det fjerde ks. Fikk tilbud under det tredje og i samme alder som deg, men følte meg dessverre ikke ferdig med barn den gangen. Og har aldri følt noen anger nå i etterkant.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #3 Skrevet 7. juni 2016 Jeg var eldre enn deg, 35 år, da jeg steriliserte meg. Gjorde det i forbindelse med keisersnitt, og det er gratis ja. Jeg har aldri angret, det er 7 år siden nå. Anonymous poster hash: db1e9...41f
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #4 Skrevet 7. juni 2016 Jeg har gjort det som separat inngrep og betalte ca 6000. Verdt hver eneste krone! Anonymous poster hash: c83c3...dbd
shari_z Skrevet 7. juni 2016 #5 Skrevet 7. juni 2016 Jeg gjorde det også som separat inngrep, men fikk dekket av medisinske årsaker. Jeg var 45 år og minsten min var 9 måneder gammel (tredjemann), så en annerledes situasjon enn deg. Jeg trodde jeg ville angre lite gran, selv om jeg egentlig var ferdig med babyer - minsten var ikke planlagt! - (og pga helsen aldri burde gå gravid igjen), men har vært overrasket at det er bare en lettelse. Absolutt ingen anger.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #6 Skrevet 7. juni 2016 Gjorde det under ks med jente nr 3. Da var jeg 30 år. Glad jeg slapp å betale 6000,- for det var gratis ifb med ks. Bestemte meg for det under samtalen om ks. Aldri angret siden... Har fått bedre sexliv,nå som jeg ikke trenger å bekymre meg for å bli gravid!! Tåler ikke hormoner i det hele tatt! Anonymous poster hash: 2f484...6e1
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #7 Skrevet 10. juni 2016 Takk for svar Blir nok å søke om sterilisering samtidig. Godt å få høre litt erfaringer på forhånd 😊 Anonymous poster hash: 14264...72e
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #8 Skrevet 10. juni 2016 Jeg hadde keisersnitt med tredje og fikk da tilbud om sterilisering,takket ja til det 😊 Var da 34 år og ferdig med å få barn 😊 Anonymous poster hash: 421fe...d21
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #9 Skrevet 10. juni 2016 Har dere hatt noen problemer etterpå? F.eks blødninger, pms osv? Anonymous poster hash: 0fba5...f29
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #10 Skrevet 10. juni 2016 Har dere hatt noen problemer etterpå? F.eks blødninger, pms osv? Anonymous poster hash: 0fba5...f29 Nei. Steriliseringen påvirker ikke hverken hormoner eller blødninger, de rører ikke eggstokker eller livmor. Svangerskapet kan derimot påvirke hormonene dine da, mange opplever endringer i mens o.l etter svangerskap og fødsel. Alder vil også påvirke disse tingene. Men de endringene ville du da ha opplevd uansett om du steriliserer deg eller ikke. Anonymous poster hash: db1e9...41f
pitrijorg Skrevet 10. juni 2016 #11 Skrevet 10. juni 2016 Jeg steriliserte meg for to dager siden. Nå kjenner jeg ikke annet enn litt ømhet i navlen. Har vært veldig vondt i skulder partiet frem til i dag, men det er absolutt overlevbart. Jeg dro fra sykehuset to timer etter inngrepet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå