Gå til innhold

Noen med vegetar-barn her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og spiser du kjøtt selv? Hvordan takler dere dette som familie? :)

Anonymous poster hash: 7c761...42a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

...og spiser du kjøtt selv? Hvordan takler dere dette som familie? :)

Anonymous poster hash: 7c761...42a

Hvis det er mor/far som har gjort ungen til vegetarianer så har jeg NULL forståelse for det.

Anonymous poster hash: 28eae...53c

Skrevet

yngste barnet mitt på syv nekter å spise kjøtt, annet enn pølser.

hele familien ellers elsker kjøtt.

Han spiser ikke fisk heller, men alt er fint med vitaminer og blodverdier osv. får jerntilskudd.

Anonymous poster hash: edb3f...cff
Skrevet

Jeg har en sønn på nå 6 år som omtrent er vegetarianer. Av eget valg spiser han kun pølser og kjøttkaker.

Jeg passer på at han får i seg bl.a proteiner nok gjennom andre deler av kostholdet. Ellers så må han smake på nye middagsretter når vi har det, men jeg tvinger ham ikke til å spise en biff. Lager vi pizza får han sin del uten kjøtt på.

Ellers utgjør ikke dette store utfordringene for familien.

Kanskje lettere for meg å akseptere ettersom jeg selv var vegetarianer i 10+ år.

Anonymous poster hash: 7b58a...831

Skrevet

Hadde ei som prøvde seg når hun var 14. Gav klar beskjed til henne om at så lenge hun bor under mitt tak er det helt uaktuelt. Jeg begynner ikke å lage vegetarmat bare til henne, jeg har ansvar for hennes ernæring så lege hun bor hos meg og da spiser hun det hun får servert. Skal hun ha annen mat får hun skaffe seg jobb og kjøpe og lage mat selv.

Anonymous poster hash: 9002a...527

Skrevet

Ungdommen var 15 da hun ønsket å bli veganer. Vi diskuterte oss fram til ett kompromiss, så nå er det tre år siden hun ble lakto/ovo vegetarianer. 

Helt uproblematisk i forhold til mat. Selvfølgelig måtte vi sette oss inn i hvordan hun best mulig skulle få korrekt inntak av alle næringstoffene, men det gikk overraskende greit.

Hun lager ofte proteinerstatningen selv og så lager jeg resten. Det var faktisk mye vanskeligere å legge om til glutenfritt kosthold da mannen fikk cøliaki, enn å tilrettelegge for ungdommens vegetarmat. ;)

Skrevet

Har en 4 åring som ikke spiser noe kjøtt, fisk eller egg. Han liker det ikke. Han spiser heller grønnsaker, frukt, linser og bønner. Når resten av familien spiser vanlig middag spiser han det samme bare uten kjøttet. Så han spiser poteter og grønnsaker, eventuelt ris og gjerne bønner.

Anonymous poster hash: 12dc4...7b1

Skrevet

Har en som er vegetarianer hjemme og alteter når han er borte. Vil ikke sende med spesialmat eller kreve at venners foreldre f.eks skal lage en alternativ middag, så vi har hele liten latt han spise hva han vil når han er borte. Hjemme er det vi som har innkjøp og står for matlaging, så da spiser gutten det han blir servert og det vi har i kjøleskapet. Er selv vegetarianere. Takler det utmerket. 

Anonymous poster hash: c18e6...423

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...