Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #1 Skrevet 7. juni 2016 Jeg fødte førstemann, det gikk som en lek. Vondt? Ja, men mye som er verre. Å sparke lilletåa borti bordet f.eks. Eller å miste katten sin. Det er en større smerte. Føltes mer som vonde menssmerter. Utdrivningsfasen gikk lett som en plett, gjorde veldig lite vondt og jeg presset 2 ganger før barnet var født. Revnet grad 2. Fødte andremann, igangsatt fordi sykehuset synes det er gøy å sette igang folk (aner ikke, de ga meg ingen årsak, de ville bare gjøre det bare fordi atte). Smertehelvete i tolv timer, før jeg kom meg til 4 cm åpning og fikk fødestue. Ristet av smerte, svettet, gråt, hylte, det var et mareritt. Fikk ingen smertelindring helt til jeg fikk epidural, og da sovnet jeg av utmattelse. Hadde vært i intens smerte i 14 timer og sovnet.. puh... fra 5-10 cm åpning tok det 2 timer (selv med epidural) og jeg kjente ikke en dritt. Da hodet sto i åpningen derimot så gjorde det ufattelig vondt og jeg skrek..! Presset 3-5 ganger før barnet ble født. Revnet grad 2. Forskjellene på babyene er 1 cm og 100 g. (Yngste var 1 cm lengre, og veide 100g mindre enn eldste). Er årsaken til at fødsel nummer 2 var 1000 ganger mer smertefull enn fødsel nummer 1 utelukkende at je ble satt igang med stikkpiller i skjeden? (Var det eneste jeg fikk 3-4 stikkpiller). Anonymous poster hash: 544a5...675
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #2 Skrevet 7. juni 2016 Jeg har hatt ett ks før fødsel var i gang og en igangsatt fødsel. Jordmødrene sa at igangsatte fødsler ofte var vondere. Anonymous poster hash: 03a08...ee3
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #3 Skrevet 7. juni 2016 Jeg har hatt ett ks før fødsel var i gang og en igangsatt fødsel. Jordmødrene sa at igangsatte fødsler ofte var vondere. Anonymous poster hash: 03a08...ee3 Men så mye vondere, da? Skjønner det med de som får drypp. Men jeg fikk bare noen piller. Anonymous poster hash: 544a5...675
Popelko Skrevet 7. juni 2016 #4 Skrevet 7. juni 2016 Her var det omvendt. Fødsel nr 1 var et mareritt, den startet av seg selv. Fødsel nr to var igangsatt(med ballongkateter riktignok), og var en drøm i forhold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå