Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #1 Skrevet 7. juni 2016 Altså det å faste fra 20 på kvelden til 12 på formiddagen, så spise normalt (tenkte lunsj og middag ca 12 og 18). Noen som har prøvd dette? Hvordan føles det sånn energimessig i kroppen? Har dere gått ned i vekt? Har lest at det er endel helsemessige effekter ved å faste (drikker jo vann og sånt da) i forhold til at kroppen da får jobbe med å reparere celler og ikke bare med å fordøye mat hele tiden. Pluss at man kommer inn i fettforbrenningsmodus etter 12 timers faste. Bare så det er sagt så må man faste i 48 timer før det går ut over forbrenningen. Noen erfaringer? Anonymous poster hash: 318b4...6c0
moota m storebror&lillebror Skrevet 7. juni 2016 #2 Skrevet 7. juni 2016 Jeg har prøvd nå i over 3 måneder. Det funker fint. Jeg skal bare fortsette. Jeg har også levd på strikt lavkarbo og mesteparten av tiden uten meieriprodukter så jeg kan ikke svare at jeg har gått ned i vekt bare pga. periodisk faste.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #3 Skrevet 7. juni 2016 Jeg har prøvd nå i over 3 måneder. Det funker fint. Jeg skal bare fortsette. Jeg har også levd på strikt lavkarbo og mesteparten av tiden uten meieriprodukter så jeg kan ikke svare at jeg har gått ned i vekt bare pga. periodisk faste. Så bra! Men gikk du på lavkarbo før du startet? Har du evt merket noe forskjell på vektnedgang etter du startet med PF? Hvordan er det med energien? Føler du at du har mer energi av denne måten å leve på? Anonymous poster hash: 318b4...6c0
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #4 Skrevet 7. juni 2016 Det kan hende det er det jeg har gjort, bare at det i så fall ikke er med vilje. Jeg er ikke glad i frokost og lunsj, så en litt tidligere middag er mitt første måltid hver dag. På morgen/formiddag drikker jeg kaffe. Jeg har gått ned 30 kg på to år uten noen som helst anstrengelse i det hele tatt, spiser akkurat det jeg vil. Anonymous poster hash: f9d0d...56f
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #5 Skrevet 7. juni 2016 Det kan hende det er det jeg har gjort, bare at det i så fall ikke er med vilje. Jeg er ikke glad i frokost og lunsj, så en litt tidligere middag er mitt første måltid hver dag. På morgen/formiddag drikker jeg kaffe. Jeg har gått ned 30 kg på to år uten noen som helst anstrengelse i det hele tatt, spiser akkurat det jeg vil. Anonymous poster hash: f9d0d...56f Morsomt å høre! Startet du med denne livsstilen samtidig som du begynte å gå ned? HI Anonymous poster hash: 318b4...6c0
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #6 Skrevet 7. juni 2016 Morsomt å høre! Startet du med denne livsstilen samtidig som du begynte å gå ned? HI Anonymous poster hash: 318b4...6c0 Ja, det er egentlig slik jeg alltid lever, og jeg har alltid vært slank. Men når jeg blir gravid øker appetitten, så da spiser jeg nesten døgnet rundt og går opp veldig mye i vekt. Etterpå går jeg tilbake til å droppe frokost og lunsj, og da ordner det seg av seg selv. To ganger har jeg gått ned 30 kg uten å slanke meg eller trene. Anonymous poster hash: f9d0d...56f
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #7 Skrevet 7. juni 2016 Høres spennende ut:) kanskje noe for meg også , ikke sånn veldig gla i frokost Anonymous poster hash: a1eb3...557
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #8 Skrevet 7. juni 2016 Høres spennende ut:) kanskje noe for meg også , ikke sånn veldig gla i frokost Anonymous poster hash: a1eb3...557 Man blir i alle fall fort vant til å la være å spise frokost, det tar bare noen dager før man ikke tenker på det i det hele tatt. Jeg tror det er vanskeligere å la være å spise på kvelden, for da vil man gjerne kose meg med fritid og TV. Jeg har aldri tenkt over at det jeg gjør blir en slags form for faste, men jeg har lagt merke til at magesekken justerer seg veldig raskt og at jeg derfor spiser mer normale porsjoner nå som jeg ikke propper i meg mat hele dagen. Anonymous poster hash: f9d0d...56f
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #9 Skrevet 7. juni 2016 Man blir i alle fall fort vant til å la være å spise frokost, det tar bare noen dager før man ikke tenker på det i det hele tatt. Jeg tror det er vanskeligere å la være å spise på kvelden, for da vil man gjerne kose meg med fritid og TV. Jeg har aldri tenkt over at det jeg gjør blir en slags form for faste, men jeg har lagt merke til at magesekken justerer seg veldig raskt og at jeg derfor spiser mer normale porsjoner nå som jeg ikke propper i meg mat hele dagen. Anonymous poster hash: f9d0d...56f Ja frokost er enkelt å droppe. Spiser du siste måltidet kl 8? Anonymous poster hash: a1eb3...557
Ylva og Mathilde Skrevet 7. juni 2016 #10 Skrevet 7. juni 2016 Jeg lever slik naturlig, hopper over frokost og drikker bare kaffe med melk. Spiser også lite kalorier de dagene jeg ikke er i aktivitet.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #11 Skrevet 7. juni 2016 Jeg gjør, men spiser "frokost" klokken ti og middag i fem-sekstiden som seneste måltid. Jeg har ME, så mye energi har jeg uansett ikke, men har merket meg at det er gunstig for min kropp med periodisk faste. Er imidlertid veldig avhengig av de tre-fire måltidene jeg spiser i perioden jeg spiser og st ikkje "frokosten" forskyves noe særlig. Anonymous poster hash: a4b1a...b3a
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #12 Skrevet 7. juni 2016 Jeg gjør, men spiser "frokost" klokken ti og middag i fem-sekstiden som seneste måltid. Jeg har ME, så mye energi har jeg uansett ikke, men har merket meg at det er gunstig for min kropp med periodisk faste. Er imidlertid veldig avhengig av de tre-fire måltidene jeg spiser i perioden jeg spiser og st ikkje "frokosten" forskyves noe særlig. Anonymous poster hash: a4b1a...b3a Glemte å skrive at jeg har gått ned 3-5 kg Anonymous poster hash: a4b1a...b3a
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #13 Skrevet 7. juni 2016 Ja frokost er enkelt å droppe. Spiser du siste måltidet kl 8? Anonymous poster hash: a1eb3...557 Neida, jeg liker godt å spise på kvelden. Liker å ha noe godt til TV-serien eller filmen Det er kun frokost og lunsj jeg hopper over, resten av dagen og kvelden spiser jeg det jeg har lyst på uten å tenke på karbohydrater og/eller kalorier. Anonymous poster hash: f9d0d...56f
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #14 Skrevet 7. juni 2016 Neida, jeg liker godt å spise på kvelden. Liker å ha noe godt til TV-serien eller filmen Det er kun frokost og lunsj jeg hopper over, resten av dagen og kvelden spiser jeg det jeg har lyst på uten å tenke på karbohydrater og/eller kalorier. Anonymous poster hash: f9d0d...56f 👍🏻 Anonymous poster hash: a1eb3...557
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #15 Skrevet 7. juni 2016 Jeg har også tenkt på dette, men jeg elsker frokost og er alltid skrubbsulten om morgenen. Så holder jeg ikke ut lenger enn til 11 før jeg må ha lunsj. Kan man heller slutte tidligere om kvelden? For eksempel kl. 18? Vil det ha effekt hvis man ellers spiser moderat og sunt? Anonymous poster hash: 2e59f...190
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #16 Skrevet 7. juni 2016 Jeg har også tenkt på dette, men jeg elsker frokost og er alltid skrubbsulten om morgenen. Så holder jeg ikke ut lenger enn til 11 før jeg må ha lunsj. Kan man heller slutte tidligere om kvelden? For eksempel kl. 18? Vil det ha effekt hvis man ellers spiser moderat og sunt? Anonymous poster hash: 2e59f...190 Det er det samme når på dagen man faster, så lenge det er 16 timer faste. Jeg starter også ofte å spise 11 tiden, og spiser siste måltid uansett før 19. Jo lengre du faster jo flere timer har man fettforbrenning og også da cellereparering. HI Anonymous poster hash: 318b4...6c0
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #17 Skrevet 7. juni 2016 Jeg har også tenkt på dette, men jeg elsker frokost og er alltid skrubbsulten om morgenen. Så holder jeg ikke ut lenger enn til 11 før jeg må ha lunsj. Kan man heller slutte tidligere om kvelden? For eksempel kl. 18? Vil det ha effekt hvis man ellers spiser moderat og sunt? Anonymous poster hash: 2e59f...190 Ja, jeg gjør det på denne måten. :-) Anonymous poster hash: a4b1a...b3a
moota m storebror&lillebror Skrevet 7. juni 2016 #18 Skrevet 7. juni 2016 Så bra! Men gikk du på lavkarbo før du startet? Har du evt merket noe forskjell på vektnedgang etter du startet med PF? Hvordan er det med energien? Føler du at du har mer energi av denne måten å leve på? Anonymous poster hash: 318b4...6c0 Ja jeg hadde gått på lavkarbo nesten 1 år før jeg startet med periodisk faste. Men som sagt så kuttet jeg ut meieriprodukter også rett etterpå og har da gått ned 7,5 kilo på rett over 6 uker. Men meieriproduktene har nok også en del av æren for det. Jeg føler at energien er bedre. Jeg har også ME og føler meg så bra at jeg kunne fastet hele dager rett som det er. Det er bare det at pga. ME så får jeg smell etterpå.. 😕 Magen er bedre, søvnen er bedre, ja det funker 😊
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #19 Skrevet 7. juni 2016 Ja, jeg gjør det på denne måten. :-) Anonymous poster hash: a4b1a...b3a Når begynner og slutter du å spise da? Anonymous poster hash: 2e59f...190
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #20 Skrevet 7. juni 2016 Når begynner og slutter du å spise da? Anonymous poster hash: 2e59f...190 For tiden er "frokost" ca ti og seneste måltid rundt fem-seks. Har også hatt perioder med frokost åtte og seneste måltid i firetiden. Det går kjempefint så lenge jeg spiser regelmessig i perioden jeg spiser. Anonymous poster hash: a4b1a...b3a
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #21 Skrevet 7. juni 2016 Ja jeg hadde gått på lavkarbo nesten 1 år før jeg startet med periodisk faste. Men som sagt så kuttet jeg ut meieriprodukter også rett etterpå og har da gått ned 7,5 kilo på rett over 6 uker. Men meieriproduktene har nok også en del av æren for det. Jeg føler at energien er bedre. Jeg har også ME og føler meg så bra at jeg kunne fastet hele dager rett som det er. Det er bare det at pga. ME så får jeg smell etterpå.. 😕 Magen er bedre, søvnen er bedre, ja det funker 😊 Jeg fastet to hele dager i forbindelse med en undersøkelse og istedet for å bli dårlig som jeg trodde jeg skulle bli, følte jeg meg bedre. Drakk powerade for å opprettholde væske-/saltbalansen siden jeg måtte ta avføringsmidler samtidig, men følte meg bedre uten mat. Føler meg som regel nå bedre om morgenen før jeg spiser enn etter at jeg har spist/resten av dagen. Må imidlertid passe på å ikke vente for lenge med mat for da blir jeg svimmel/slapp. Hilsen den første med ME i tråden Anonymous poster hash: a4b1a...b3a
moota m storebror&lillebror Skrevet 7. juni 2016 #22 Skrevet 7. juni 2016 Jeg fastet to hele dager i forbindelse med en undersøkelse og istedet for å bli dårlig som jeg trodde jeg skulle bli, følte jeg meg bedre. Drakk powerade for å opprettholde væske-/saltbalansen siden jeg måtte ta avføringsmidler samtidig, men følte meg bedre uten mat. Føler meg som regel nå bedre om morgenen før jeg spiser enn etter at jeg har spist/resten av dagen. Må imidlertid passe på å ikke vente for lenge med mat for da blir jeg svimmel/slapp. Hilsen den første med ME i tråden Anonymous poster hash: a4b1a...b3a Jeg føler meg også (som regel) bedre før frokost/lunsj. Spiser 1 eller 2 måltider til dagen. Ofte spiser jeg bare for å forebygge at jeg blir dårlig pga. ME og for å spise med barna. Faste er topp for meg! 😁
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #23 Skrevet 7. juni 2016 Jeg har prøvd nå i over 3 måneder. Det funker fint. Jeg skal bare fortsette. Jeg har også levd på strikt lavkarbo og mesteparten av tiden uten meieriprodukter så jeg kan ikke svare at jeg har gått ned i vekt bare pga. periodisk faste. Er du meg?!?! Jeg har levd strikt LCHF uten meieri og så gikk det gradvis over til en kombinasjon med PF. Aldri følt meg så bra tror jeg. Det eneste som gjenstår for meg er de siste 10kiloene og kondisen. Men ellers, tipp topp! Aldri tilbake til sukkerhelvetet. Anonymous poster hash: b425c...4a8
moota m storebror&lillebror Skrevet 7. juni 2016 #24 Skrevet 7. juni 2016 Er du meg?!?! Jeg har levd strikt LCHF uten meieri og så gikk det gradvis over til en kombinasjon med PF. Aldri følt meg så bra tror jeg. Det eneste som gjenstår for meg er de siste 10kiloene og kondisen. Men ellers, tipp topp! Aldri tilbake til sukkerhelvetet. Anonymous poster hash: b425c...4a8 Hehe jah 😁 Men pga. ME så prøverjeg ikke å jobbe opp noen kondis 😛 Skal heller aldri tilbake til den giften 😠
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå