Gå til innhold

Er dette vanlig oppførsel for en 5/6 - åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morges da jeg leverte i bhg så møtte jeg på en drittunge. Drittunger er resultatet av dårlige foreldre, men også arv. Vet ikke hvordan faren er (foreldrene er ikke sammen), men jeg kan ikke huske moren som slem i det heletatt. Kjenner søsteren til moren (har vokst opp sammen) og hun var heller ikke sånn. Men han her.. moren velger å ignorere dårlig oppførsel, noe som tydeligvis ikke fungerer. En annen jeg kjenner har stadig sett at de kommentarene av bilen og ungen kommer med DE stygge glosene til moren sin. På 17.mai lagde han et leven og ropte og kjeftet på moren sin da de skulle synge sang foran alle. Hun bare lo av det. Alle andre irriterte seg. Men I morges ja.. han så en tykk dame og sa høyt og tydelig se på den tjukke dama. At hun var stygg og en feit ku osv. Han gikk ikke med moren sin da så han fikk faktisk tilsnakk, men fortsatte bare. Jeg tenker bare..Hva i all verden? Hva er det for en oppførsel egentlig? Jeg håper ikke det er normalt? Hvordan er deres barn, de som begynner på skolen til høsten? Da jeg var liten kunne det ikke falt meg inn å si noe sånt engang, men jeg var oppdratt...

Anonymous poster hash: 89781...d4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommentarene =kommer ut av

Skrevet

Det er ikke normal oppførsel. Så enten er det dårlig oppdragelse, eller så er det noe annet som ligger bak. Evt. en kombinasjon.

Skrevet

Absolutt ikke normalt!

Skrevet

Puh.......... da håper jeg det er lenge til jeg møter på et barn som oppfører seg likedan. 

Men hva kan være årsaken da, bare dårlig oppdratt? Har jeg, som fremmed, "lov" til å oppdra et barn hvis barnet sier noe frekt til meg? Sånn hypotetisk.. Jeg blir så provosert av sånt nemlig ;) 

Skrevet

Nei absolutt ikke normalt. Barn kan kommentere "se hun var tjukk" "hvorfor har du stor mage?" osv. Ikke for å såre men sier det de ser. Mine har gjort det. Og da har jeg tatt opp med de at sånt skal man ikke si og at den andre personen kan bli lei seg. Da har de vært yngre enn 6 år da.

Men det som denne gutten gjør er jo bevist snakke stygt om en annen person.

Anonymous poster hash: 7ca24...d11

Skrevet

Nei absolutt ikke normalt. Barn kan kommentere "se hun var tjukk" "hvorfor har du stor mage?" osv. Ikke for å såre men sier det de ser. Mine har gjort det. Og da har jeg tatt opp med de at sånt skal man ikke si og at den andre personen kan bli lei seg. Da har de vært yngre enn 6 år da.

Men det som denne gutten gjør er jo bevist snakke stygt om en annen person.

Anonymous poster hash: 7ca24...d11

Ja, det var det jeg tenkte og. Han sa ikke bare hva han ser (og han er straks skolebarn, så han synes jeg faktisk begynner å bli for stor til det også). Han ville være slem, og sendte damen et ekkelt, sleskt smil. 

Jeg lurer på om barnehagen har mye problemer med ham. Han er en bølle. Jeg kjenner en som jobber der (dvs på SFO) som sier det samme, han er slem (altså, han er bare en unge! Men han foretar seg bevisste handlinger for å såre andre)

Skrevet

Nei, det er overhodet ikke normalt. Det er ikke normalt for barn med "fri barneoppdragelse" heller så her vil jeg tro det ligger en større problematikk bak.

Jeg har 4 barn og har møtt på en del "drittunger", min erfaring er at dette er barn som slett ikke har det bra. De sliter gjerne hjemme (foreldre som ikke evner følge de opp) eller de sliter sosialt (blir mobbet, faller utenfor e.l og har lært seg til at negativ oppmerksomhet er bedre enn ingen oppmerksomhet) eller de har div diagnoser.

Barn som har det bra, som er veltilpasset og trives, de oppfører seg ikke sånn. Gutten du har sett, og hans mor, har havnet i et uføre de nok ikke kommer ut av uten hjelp

Anonymous poster hash: c885a...0aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...