Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #1 Skrevet 7. juni 2016 Skal passe sammen? Er så mange tråder om dette? Kan en ikke bare finne et navn en liker, uavhengig av hva søstra eller broren heter? Stort sett er det jo navn i samme sjanger en liker. Jeg velger navn på hver unge helt uavhengig av hva de andre heter. Det er jo dt nytt og eget individ som skal få navn... Dette lurer jeg faktisk litt på😂😀 Anonymous poster hash: a8a98...f58
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #2 Skrevet 7. juni 2016 Samme lurer jeg på. Har aldri tenkt at de må passe så godt sammen. Anonymous poster hash: 09442...ff0
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #3 Skrevet 7. juni 2016 Fordi vi som en familie hører sammen. Jeg og broren min har navn som klinger godt, det har jeg alltid satt pris på. Det er altså ikke noe galt eller mer riktig med noen av måtene, bare en liten detalj. Som mange setter litt pris på. Anonymous poster hash: 43436...7d5
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #4 Skrevet 7. juni 2016 Enig. Vet om ei som ikke kunne få flere barn fordi hun ikke visste om flere fine navn på én bestemt bokstav. Alle de andre barna har navn som begynner på samme bokstav. Snodig spør du meg! Anonymous poster hash: 55e09...a04
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #5 Skrevet 7. juni 2016 Tja, det høres fint ut. Jeg kommer fra en søskenflokk hvor våre navn rimer. Det er det mange som har fliret av over. Anonymous poster hash: 15443...97f
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #6 Skrevet 7. juni 2016 Det er litt greit å kunne ramse dem opp uten å få krøll på tunga da. Men sånn utenom det så synes jeg det er mange som overdriver ja. Jeg og mine 4 søsken har f.eks. alle to navn med like mange bokstaver. Og jeg vet mamma er litt frustrert fordi hun ikke fikk til like mange stavelser også... Anonymous poster hash: 7f8bb...f60
Blomstogbier Skrevet 7. juni 2016 #7 Skrevet 7. juni 2016 Fordi vi som en familie hører sammen. Jeg og broren min har navn som klinger godt, det har jeg alltid satt pris på. Det er altså ikke noe galt eller mer riktig med noen av måtene, bare en liten detalj. Som mange setter litt pris på. Anonymous poster hash: 43436...7d5 For meg er det hysteri, det holder ikke at dorullene skal ha riktig farge, men man skal så til de grader detaljstyre livet til seg selv og barna? Sikkert samme foreldrene som får anfall hvis barna kommer hjem fra barnehagen med klær som ikke matcher.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #8 Skrevet 7. juni 2016 Jeg tenker at det er greit at de passer sammen såpass at de ikke er for like (kjenner f eks to brødre som heter David og Daniel. Det blir litt fort å gå surr i det da synes jeg) eller at det blir tungvint å nevne barna etter hverandre i hverdagen. Ut over det betyr det ikke så mye for meg. Men så er jeg ikke typen heller som MÅ ha matchende sofaputer for ikke å få fnatt. For noen er det viktig og da får de bruke krefter på det. Så lenge jeg selv slipper. Anonymous poster hash: 45c6b...e92
Fandens Oldemor Skrevet 7. juni 2016 #9 Skrevet 7. juni 2016 Stort sett er det jo navn i samme sjanger en liker. Anonymous poster hash: a8a98...f58 Dette stemmer faktisk ikke for min del i alle fall. Jeg liker navn jeg synes er pene, uansett hvilken "sjanger" de tilhører. Tror nok ikke at jeg er så opptatt av at barns navn må matche, men samtidig blir jeg litt nysgjerrig på hva som har skjedd hvis to brødre heter f.eks. Bjørn-Tore og Liam Leander.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #10 Skrevet 7. juni 2016 For meg er det hysteri, det holder ikke at dorullene skal ha riktig farge, men man skal så til de grader detaljstyre livet til seg selv og barna? Sikkert samme foreldrene som får anfall hvis barna kommer hjem fra barnehagen med klær som ikke matcher. Jeg har bare to barn. De har navn som passer godt sammen. Begge navnene er nydelige. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hvilke klær de har på 😂 det må da gå an å bry seg litt om det uten å bli dømt nord og ned? Det spiller da ingen rolle! Alt man skal mene om andre mennesker, altså... Anonymous poster hash: 43436...7d5
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #11 Skrevet 7. juni 2016 Ungene mine går gjerne i klær som ikke matcher, og navnene behøver ikke være innen for samme kategori - men de bør stå til hverandre. Maria (bibelsk) og Håkon (norrønt), fungerer bra, men Tormod og Chanelle blir kræsj i min verden. Anonymous poster hash: c25b0...4bc
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #12 Skrevet 7. juni 2016 Ungene mine går gjerne i klær som ikke matcher, og navnene behøver ikke være innen for samme kategori - men de bør stå til hverandre. Maria (bibelsk) og Håkon (norrønt), fungerer bra, men Tormod og Chanelle blir kræsj i min verden. Anonymous poster hash: c25b0...4bc Enig, noen kategorier kan blandes, men noen navn ser veldig rare ut sammen. Anonymous poster hash: 15c8c...0b2
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #13 Skrevet 7. juni 2016 For meg er det hysteri, det holder ikke at dorullene skal ha riktig farge, men man skal så til de grader detaljstyre livet til seg selv og barna? Sikkert samme foreldrene som får anfall hvis barna kommer hjem fra barnehagen med klær som ikke matcher. Hysteri? Hehe, det var vel å ta litt i? De aller fleste bruker en del tid på å finne det perfekte navnet. Vi snakker gjerne måneder, kanskje til og med år med tenking. Et navn skal barnet bære med seg hele livet, så det er ikke noe hysterisk eller rart over å bruke mye tid på dette. Farge på dorullen har ikke like stor betydning, kan ikke helt sammenlikne dette! Så er noen opptatt av oppkalling, noen elsker bokstaven E, noen ønsker internasjonale navn, noen vil at navnene skal matche, rime eller være forskjellige. Det er vel greit at vi har ulike kriterier? Og jeg må si at hvis jeg leser om søsknene Åsmund og Jessica-Jasmine så tenker jeg umiddelbart at de er "mine og dine" barn. Jeg syntes før at barn er individer og at det ikke er så viktig at de passer sammen, men nå synes jeg det er fint at de står sammen og viser at de er familie. Anonymous poster hash: 15c8c...0b2
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #14 Skrevet 7. juni 2016 Dette stemmer faktisk ikke for min del i alle fall. Jeg liker navn jeg synes er pene, uansett hvilken "sjanger" de tilhører. Tror nok ikke at jeg er så opptatt av at barns navn må matche, men samtidig blir jeg litt nysgjerrig på hva som har skjedd hvis to brødre heter f.eks. Bjørn-Tore og Liam Leander. Stemmer ikke? Du blir da nyskjerrig når brødre heter Bjørn-Tore og Liam Leander? Det er 2 litt forskjellige sjangre i mitt hode. (?) Men liker foreldrene de navna, så hvorfor ikke. Barna er forskjellige individer, og hører til i samme familie uansett navn. Mine barn har 3 nydelige navn. Om de passer sammen for navnepolitiet aner jeg ikke. Det er 3 forskjellige fine navn, og for meg er de helt perfekte. Anonymous poster hash: a8a98...f58
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #15 Skrevet 7. juni 2016 Enig med deg, hi. Jeg går aldri rundt og tenker på om mitt navn matcher mine søskens. I noen tilfeller blir det nesten komisk (typ alle med samme forbokstav), ellers tenker jeg ikke over det i det hele tatt. Anonymous poster hash: 16625...3a6
Fandens Oldemor Skrevet 7. juni 2016 #16 Skrevet 7. juni 2016 Stemmer ikke? Du blir da nyskjerrig når brødre heter Bjørn-Tore og Liam Leander? Det er 2 litt forskjellige sjangre i mitt hode. (?) Men liker foreldrene de navna, så hvorfor ikke. Barna er forskjellige individer, og hører til i samme familie uansett navn. Mine barn har 3 nydelige navn. Om de passer sammen for navnepolitiet aner jeg ikke. Det er 3 forskjellige fine navn, og for meg er de helt perfekte. Anonymous poster hash: a8a98...f58 Kommentaren min var rettet til det du sa om at man stort sett bare liker navn innenfor samme sjanger uansett, slik som jeg også siterte. DET stemmer ikke for min del.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #17 Skrevet 7. juni 2016 Syns du feks Charlotte Angelika og Brynjar er ok på søsken? Anonymous poster hash: 5681a...0f5
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #18 Skrevet 7. juni 2016 For meg er det veldig viktig at navnene passer sammen. Sønnen vår har et gammelt, norsk navn, og hvis han får søsken må de passe sammen. F.eks. Håkon og Einar. Det er akkurat det samme for meg om andre får Angelica og Bjørnar, men jeg tror ikke jeg kommer til å få det! Anonymous poster hash: e2dfc...ca3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå