Gå til innhold

Noen her som gir barna melatonin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så sliten, og det er barnet også! Hn er 5 år og har alltid slitt med søvnen. Har vært hos lege mange ganger fra hn var 1,5 år. Fått Vallergan (det ga vi en gang og aldri igjen), fått diverse tips osv. Googla opp og ned. Vår nye fastlege mente det var mandlene siden de var hovne, så de ble operert bort for 1,5 år siden uten at det hjelper. Barnet bruker opptil 2 timer hver eneste kveld på å sovne, og 9 av 10 netter våkner hn. Det er nesten hver natt og hn sutrer siden hn ikke klarer å sovne igjen 😔 Hjelp! Vi trenger alle ordentlig søvn her i huset, men det viktigste er at barnet får søvnen hn trenger!

Anonymous poster hash: d09ed...979

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min på 8 år har slitt med søvn i alle år han også. Han bruker lang tid på å sovne, men trenger generelt heller ikke så mye søvn (sammenliknet med bror på 9 år).

8-åringen min våknet mange ganger om natten før. Det kunne være en drøm/mareritt, eller bare at han våknet. Han kom da inn på en madrass på vårt rom. Dette trygget ham.

Nå er han sjelden på vårt rom om natta. Han legges i 21-tida og sovner mellom 21:30 og 22:30. Legges han før kl. 21 blir han liggendes våken nesten fram til midnatt. Jeg er også sånn uten at jeg vet hva det kommer av. Men jeg trives bedre på kort og god søvn.

Kan det være noe for barnet ditt å legges senere?

Anonymous poster hash: 5c12b...7f1
Skrevet

Barnet legges senest klokken 20. Hn er trøtt, men får ikke sove. Og hn får absolutt ikke nok søvn! I helgene sover hn til 8.30 eller senere, så hver morgen i ukedagene må hn dras ut av senga 😔 Har forsøkt madrass på gulvet, men hjelper ikke i det hele tatt. Våkna igjen i natt som vanlig

Anonymous poster hash: d09ed...979

Skrevet

Vi gir melatonin til vår eldste på 6 år. Da sovner hun i løpet av 10-15 min. mot 2-3 timer før.

Anonymous poster hash: 0efde...d9e

Skrevet

Vår på 11 år får. Slipper at han ligger våken halve natta.

Skrevet

12-åringen min har fått det siden han var 6 år gammel. Han trenger mye søvn, og det kombinert med at han ikke sovner på flere timer uten melatonin passer dårlig sammen. Jeg måtte lagt han i 19-tida om han skulle klart å sovne i tide. Han ble kjempeglad da han fikk melatonin og jeg forklarte hva det var. Endelig skulle han slippe å ligge våken i timesvis, han var jo stuptrøtt.

Anonymous poster hash: eb524...81f

Skrevet

Kan det være noe i kosten?

Anonymous poster hash: eccda...303

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...