Gå til innhold

Hadde jeg et drypp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går kveld da jeg skulle reise meg fra sofaen sviktet ve ben. Sikkert ryggen tenkte jeg (har hatt 3 prolapser og skjev rygg). Men så merket jeg at ve arm liksom ikke lystret helt og at jeg ikke fikk til å holde opp overkroppen på ve side. Kom meg på badet og så i speilet at be munnvik hang litt. Klarte å løfte ve arm men den sank litt ned igjen. Klarte å stå på ve ben men med knekk i kneet. Dette varte i ca 10 min før det ga seg. Her hatt hengende munnvik før men da på hø side av ansiktet. Ingen smerter eller noe mens dette pågår. Spurte legen om lammelser i hø ansikt før. Han mente det kom av stramme nakkemuskler. Hadde da lammelser i ansiktet som kom og gikk.

Ikke nevnt noe for noen da de fikk litt hetta sist og legen avfeide det med stramme muskler. Er 33 år og har p-stav.

Ubehagelig opplevelse, men hva skal jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 30442...c13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring fastlege eller legevakt. Snakk heller med helsepersonell, ikke spør her.

Anonymous poster hash: 10146...dcf

Skrevet

Ville kontaktet legevakt når det skjedde. Skjer det igjen så ringer du.

Anonymous poster hash: 3a533...17b

Skrevet

Ring legevakt nå og hør. Skulle egentlig ringt i går, men bedre sent enn aldri :) lykke til

Anonymous poster hash: 8f802...ca3

Skrevet

Først og fremst ville jeg skrevet innlegg her, noe du allerede har gjort. Og så ville jeg ventet på det rådet jeg likte best og fulgt det.

Anonymous poster hash: 444d6...f7a

Skrevet

Ja skulle sikkert gjort det der og da men føler meg som en hypokonder siden det ga seg så fort. Jeg legger sånne ting på stress men ble jammen litt skremt i går. Aldri opplevd lammelser så ille før. Må vel kontakte lege dersom det gjentar seg. Spør inne her fordi jeg ikke har fortalt det til noen andre og ikke ønsker å uro dem rundt meg.

HI

Skrevet

Du bør oppsøke lege i morgen, Hi!

Anonymous poster hash: 510b0...f3b
Skrevet

Synes du skal kontakte legen din i morgon.  Skulle dette skje på nytt ein annan gang, så ringjer du legevakt med ein gang.  Ved hjerneslag er det viktig å starte raskt med behandling.

Skrevet

Ja skulle sikkert gjort det der og da men føler meg som en hypokonder siden det ga seg så fort. Jeg legger sånne ting på stress men ble jammen litt skremt i går. Aldri opplevd lammelser så ille før. Må vel kontakte lege dersom det gjentar seg. Spør inne her fordi jeg ikke har fortalt det til noen andre og ikke ønsker å uro dem rundt meg.

HI

Du skal kontakte lege før det gjentek seg.  Neste gang kan det vere eit slag.

Skrevet

HI

Ikke for å skremme deg, men du har hatt to episoder som kan tyde på blodpropp og du går på hormonpreparat. Du MÅ oppsøke lege!

Hadde du ringt legevakten i går kveld ville de trolig hentet deg i ambulanse.... så ta deg selv mer på alvor, hvis ikke kan du komme til å angre bittert!

Anonymous poster hash: 510b0...f3b

Skrevet

Men når sånt skjer må du ikke være redd for å bli tatt som hypokonder, du må være redd for hjerneslag. Ta det på alvor :) tog legevakt nå så sier de hva du skal gjøre. Kanskje vil de ha deg på sjekk nå, kanskje de vil du skal kontakte fastlege imorgen eller kanskje de vil du skal ta kontakt neste gang det skjer. Ta helsen din på alvor og ring nå, ikke vent til imorgen, det er så tullete å spille russisk rulett med helsen sin

Skrevet

Bedre å ringe en gang for mye. Og lammelser er ikke noe man skal ta lett på. Kanskje er det ikke noe farlig under hele tatt, men det kan være symptom på veldig alvorlige ting.

Anonymous poster hash: 10146...dcf

Skrevet

Har du kontaktet lege?

Skrevet

??

Anonymous poster hash: fbd04...166
Skrevet

Hvordan går det HI?

Anonymous poster hash: 34e10...f4f

Skrevet

Har bestilt time😊 Tenker å ta ut p-staven. Ble litt redd😕

HI

Skrevet

Jeg har hatt gjentatte drypp/TIA.

Standardprosedyren er å ringe 113 og la dem ta avgjørelsen på hva som skjer videre.

Ved undersøkelse er det x antall kriterier de ser etter -har du fire eller flere, blir du garantert lagt inn til observasjon (kan bli lagt inn med færre).

Anonymous poster hash: 45299...03e

Skrevet

Kan stress gi drypplignende symptomer? Har vært rimelig hektisk det siste og jeg har over 5-6 år kun sovet 5-6 timer PR.natt. Føler meg aldri uthvilt. Sovner hvis jeg sitter rolig uten å gjøre noe innen 10 min. Jeg har hatt flere merkelige symptomer de siste årene. Lammelser/ nedsatt kraft i ansiktsdefektprotese, ben og armer er en ting men jeg mistet stadig vekk ting med ve hånd. Brennende følelser ulike plasser i kroppen, akutt vondt i hodet på helt bestemte plasser (på område så stort som en 20 kroning). Diffuse symptomer som ikke er alvorlig nok til at jeg har kontaktet lege. Kun ved lammelser I bena at jeg har kontaktet lege som konstatert prolaps med nerveutfall (dropfot).

HI

Skrevet

Kan stress gi drypplignende symptomer? Har vært rimelig hektisk det siste og jeg har over 5-6 år kun sovet 5-6 timer PR.natt. Føler meg aldri uthvilt. Sovner hvis jeg sitter rolig uten å gjøre noe innen 10 min. Jeg har hatt flere merkelige symptomer de siste årene. Lammelser/ nedsatt kraft i ansiktsdefektprotese, ben og armer er en ting men jeg mistet stadig vekk ting med ve hånd. Brennende følelser ulike plasser i kroppen, akutt vondt i hodet på helt bestemte plasser (på område så stort som en 20 kroning). Diffuse symptomer som ikke er alvorlig nok til at jeg har kontaktet lege. Kun ved lammelser I bena at jeg har kontaktet lege som konstatert prolaps med nerveutfall (dropfot).

HI

Du burde jo absolutt ta kontakt med lege og få en utredning. Trenger ikke være Mer enn Stress, men det kan også være mer Alvorlig. Har du bestilt time?

Skrevet

På stav gir ikke økt fare for blodpropp.

Du MÅ snakke med en lege om dette

Anonymous poster hash: ea135...ece

Skrevet

P-stav inneholder ikke østrogener, så fare for blodpropp grunnet den er det ikke. Snakk med lege, dette må være pga noe annet. Tenk om du neste gang er alene og får propp eller hjerneslag/blødning? Ikke for å skremme deg, men vet om relativt unge mennesker som har dødd pga hjerneblødning. Dette BØR du snakke med noen profesjonelle om!

Anonymous poster hash: d829e...3f7
Skrevet

HI

"IKKE ALVORLIG NOK"?? Hvis ikke det du beskriver her ansees som alvorlig, da lurer jeg virkelig på hva du ville vurdert som alvorlig (nok).. Litt sjokkert. Du gambler med eget liv, og om du har barn er det forferdelig at du ikke tar dette på alvor. Lege-i-dag!!

Anonymous poster hash: a7909...424

Skrevet

Jeg har svart tidligere (har selv hatt mange drypp/TIA). Visse typer migrene kan minne om drypp. Det kan sikkert andre medisinske tilstander også. Det er det imidlertid leger som må vurdere. Kom deg til lege!

Selv ved "bare" mistanke om drypp kommer du rett inn til lege.

Anonymous poster hash: 45299...03e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...