Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #1 Skrevet 6. juni 2016 Det ødelegger faktisk for næringsinntaket til min sønn at han ikke kan ha egg, nøtter, steinfrukt eller sitrus i matpakka. Hva med at allergikere spiser i et eget rom? Anonymous poster hash: b4e23...e04
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #2 Skrevet 6. juni 2016 Det ødelegger faktisk for næringsinntaket til min sønn at han ikke kan ha egg, nøtter, steinfrukt eller sitrus i matpakka. Hva med at allergikere spiser i et eget rom? Anonymous poster hash: b4e23...e04 Håper ikke du er seriøs nå? Anonymous poster hash: 7416e...105
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #3 Skrevet 6. juni 2016 Disse allergikerne altså... De burde få sine egne skoler, ikke menge seg med almuen. Ihvertfall kan foreldrene kjøpe kriposdress og gullfiskbolle for å beskytte de mot allergener, hvis de så innmari vil gå på vanlige skoler. Anonymous poster hash: d7b39...bff
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #4 Skrevet 6. juni 2016 Det kommer an på hvor alvorlig allergien er. Noen er så allergiske at det er mer fornuftig å ta hensyn til flertallet, for andre trengs det bare små tilpasninger. Da bør majoriteten tilpasse seg. Anonymous poster hash: c7670...61d
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #5 Skrevet 6. juni 2016 Tenk å måtte avstå fra dette 6 timer om dagen, og bare ha resten av dagen å spise det. Får mangelsykdommer av slikt, garantert. Anonymous poster hash: b4260...8fb
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #6 Skrevet 6. juni 2016 Det ødelegger faktisk for næringsinntaket til min sønn at han ikke kan ha egg, nøtter, steinfrukt eller sitrus i matpakka. Hva med at allergikere spiser i et eget rom? Anonymous poster hash: b4e23...e04 Hva med at sønnen din sitter på et rom for de som har foreldre som ikke har empati.. Anonymous poster hash: ff390...67d
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #7 Skrevet 6. juni 2016 Hva med at sønnen din sitter på et rom for de som har foreldre som ikke har empati.. Anonymous poster hash: ff390...67d Det rommet hadde jeg glatt valgt for mine barn. Det hadde Vært en nytelse å kunne sende med dem hva som helst i matboksen. Anonymous poster hash: c7670...61d
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #8 Skrevet 6. juni 2016 Det rommet hadde jeg glatt valgt for mine barn. Det hadde Vært en nytelse å kunne sende med dem hva som helst i matboksen. Anonymous poster hash: c7670...61d Det finnes en kjempegod hjemmeskole i Odalen! Du burde søke Anonymous poster hash: ad06e...dde
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #9 Skrevet 6. juni 2016 Det finnes en kjempegod hjemmeskole i Odalen! Du burde søke Anonymous poster hash: ad06e...dde 😂😂😂😂 Anonymous poster hash: d7b39...bff
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #10 Skrevet 6. juni 2016 Det finnes en kjempegod hjemmeskole i Odalen! Du burde søke Anonymous poster hash: ad06e...dde Åå har du link til den tråden?? 😂 Anonymous poster hash: 1fd0e...40e
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #11 Skrevet 6. juni 2016 Ja, men seriøst. Nevn noe god og riktig ernæringsmessig barnevennlig mat uten disse tingene? Bortsett fra brødskiver! Anonymous poster hash: b4e23...e04
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #12 Skrevet 6. juni 2016 Det finnes en kjempegod hjemmeskole i Odalen! Du burde søke Anonymous poster hash: ad06e...dde Nå lo jeg høgt😂😂😂 Anonymous poster hash: cb1cb...5df
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #13 Skrevet 6. juni 2016 Ja, men seriøst. Nevn noe god og riktig ernæringsmessig barnevennlig mat uten disse tingene? Bortsett fra brødskiver! Anonymous poster hash: b4e23...e04 - all frukt og bær utenom stein- og sitrusfrukter - grønnsaker - middagsrester - yoghurt - smoothie Man klarer seg helt fint ernæringsmessig uten å spise egg, nøtter, stein- og sitrusfrukter i noen timer i løpet av en dag atså Anonymous poster hash: 7416e...105
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #14 Skrevet 7. juni 2016 Min sønn har alltid med seg smoothie, og ofte fiskepålegg eller fiskekaker. Ellers oppskjærte grønnsaker. Er da mye du kan ha med som er næringsrikt. Så får barnet ditt spise egg, nøtter og sitrusfrukt hjemme. Jeg er allergisk mot de tingene der, og jeg spiser veldig næringsrikt. Og har ingen mangelsykdommer. Anonymous poster hash: 0094a...f52
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #15 Skrevet 7. juni 2016 Min sønn har alltid med seg smoothie, og ofte fiskepålegg eller fiskekaker. Ellers oppskjærte grønnsaker. Er da mye du kan ha med som er næringsrikt. Så får barnet ditt spise egg, nøtter og sitrusfrukt hjemme. Jeg er allergisk mot de tingene der, og jeg spiser veldig næringsrikt. Og har ingen mangelsykdommer. Det store problemet kommer når det er flere allergiske å ta hensyn til. På en skole med 600 elevenes det ikke usannsynlig å ha barn som er allergiske mor nøtter, egg, fisk, guten og sitrus. Da begynner det å bli begrenset hva som kan spises på skolen. I slike tilfeller mener jeg allergikerne sine interesser må vike mot de andres interesser. Jeg mener også det er for mye forlangt å garantere at skolen er allergener. Du må forvente at noen på en så stor skole gjør feil hver dag. Anonymous poster hash: 0094a...f52 Anonymous poster hash: c7670...61d
Gjest Darwinia:-) Skrevet 7. juni 2016 #17 Skrevet 7. juni 2016 Det ødelegger faktisk for næringsinntaket til min sønn at han ikke kan ha egg, nøtter, steinfrukt eller sitrus i matpakka. Hva med at allergikere spiser i et eget rom? Anonymous poster hash: b4e23...e04 Jeg synes vi burde nekte avvikerene adgang til samme skole med andre flotte, velfungerende unger. Hvorfor skal de belemres med andres feilvare? Med mindre mine unger viser seg å være allergiske når den tid kommer, selvfølgelig. (ironi)
Gjest Darwinia:-) Skrevet 7. juni 2016 #18 Skrevet 7. juni 2016 (endret) Det rommet hadde jeg glatt valgt for mine barn. Det hadde Vært en nytelse å kunne sende med dem hva som helst i matboksen. Anonymous poster hash: c7670...61d Tror du ungen din hadde synes det var en nytelse å sitte på det rommet, som et freakshow, kun fordi mora hans ikke evnet å ha empati med andre mennesker? Hvis du virkelig ikke evner å finne alternativer å putte i matboksen er det mye hjelp å få på net. Endret 7. juni 2016 av Darwinia:-)
smurfis Skrevet 7. juni 2016 #19 Skrevet 7. juni 2016 Det ødelegger faktisk for næringsinntaket til min sønn at han ikke kan ha egg, nøtter, steinfrukt eller sitrus i matpakka. Hva med at allergikere spiser i et eget rom? Anonymous poster hash: b4e23...e04 Eh, kan han ikke spise dette hjemme da?
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #20 Skrevet 7. juni 2016 Jeg vet om en dame som snakket høyt om at "anderledesbarn" ødela for resten av barna og burde holdes unna. Så fikk hun selv to barn med autisme.. Anonymous poster hash: 576bb...1bd
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #21 Skrevet 7. juni 2016 Tror du ungen din hadde synes det var en nytelse å sitte på det rommet, som et freakshow, kun fordi mora hans ikke evnet å ha empati med andre mennesker? Hvis du virkelig ikke evner å finne alternativer å putte i matboksen er det mye hjelp å få på net. I praksis hadde det rommet blitt ganske fult. Det er mange, hver dag, som har med ting som ikke er lov på grunn av et par allergikere. Ofte gjelder det de allergiske selv også. Hun som har nøtteallergi har ofte med seg appelsiner og han med sitrus allergi ofte peanøttsmør på maten. Allergikerne selv er blant de dårligste til å ta hensyn til andre allergier. Anonymous poster hash: c7670...61d
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #22 Skrevet 7. juni 2016 I praksis hadde det rommet blitt ganske fult. Det er mange, hver dag, som har med ting som ikke er lov på grunn av et par allergikere. Ofte gjelder det de allergiske selv også. Hun som har nøtteallergi har ofte med seg appelsiner og han med sitrus allergi ofte peanøttsmør på maten. Allergikerne selv er blant de dårligste til å ta hensyn til andre allergier. Anonymous poster hash: c7670...61d Hehe. I min sønns klasse var det en som ikke tålte én ting (alvorlig allergi) og én som ikke tålte noe annet (mild allergi men plagsomt) og moren til den med alvorlig allergi NEKTET å ta hensyn til den med mild allergi fordi allergien bare gav små plager og hennes stakkars barn som hadde begrenset kosthold likte dette såååå godt. Det var mildt sagt interessant å følge med på denne idiotmammaen på foreldremøter. Resultatet ble at ingen av foreldrene ville ha noe med denne mammaen å gjøre noe som igjen gikk ut over hennes barn. Hun er virkelig crazy bananas. 😂 Anonymous poster hash: 28f18...983
sug lut Skrevet 7. juni 2016 #23 Skrevet 7. juni 2016 Jeg synes vi burde nekte avvikerene adgang til samme skole med andre flotte, velfungerende unger. Hvorfor skal de belemres med andres feilvare? Med mindre mine unger viser seg å være allergiske når den tid kommer, selvfølgelig. (ironi) Det hadde faktisk vært en stor fordel. Seriøst.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #24 Skrevet 7. juni 2016 Det hadde faktisk vært en stor fordel. Seriøst. Men hvor skulle ungene dine være da? Anonymous poster hash: 4a9b2...760
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå