Gå til innhold

Jobber du hos Nav?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har utviklingsforstyrrelse og hater å snakke med folk som er bestemt ekkel mot folk som er for å hjelpe kunden. Jeg begynner å gråte med en gang noen har en tone hvor jeg merker at de ikke er fornøyd med meg eller hjelpen de får. Jeg gruet meg hver eneste dag til jobben jeg var i som ryddehjelp.

Om folk ler, tror jeg de ler av meg. Jeg er nært Asperger, men fyller ikke alle punkter for å få diagnosen.

Så jeg skal til nav og høre hva de kan sette meg i jobb med. Er det fortsatt tvang til å takke ja til å ta jobben de tilbyr meg? Hvorfor kan de ikke bare hjelpe meg til å finne en jobb som jeg kan se frem til og glede meg til å begynne i?

Dette skal være en jobb på maks 4 timer, da jeg ikke har vært ute å jobbet eller vært på skolen på over 10 år.

Kan dere hjelpe meg med noen jobb med minst mulig mennesker og som er en jobb, hvor jeg har noe å gjøre mesteparten av tiden?

Anonymous poster hash: fe081...b28

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville vel heller anbefalt deg aap, og henvisning til behandling, slik at du står sterkere i arbeidsutprøving.

Anonymous poster hash: 63869...c58
Skrevet

Jeg har utviklingsforstyrrelse og hater å snakke med folk som er bestemt ekkel mot folk som er for å hjelpe kunden. Jeg begynner å gråte med en gang noen har en tone hvor jeg merker at de ikke er fornøyd med meg eller hjelpen de får. Jeg gruet meg hver eneste dag til jobben jeg var i som ryddehjelp.

Om folk ler, tror jeg de ler av meg. Jeg er nært Asperger, men fyller ikke alle punkter for å få diagnosen.

Så jeg skal til nav og høre hva de kan sette meg i jobb med. Er det fortsatt tvang til å takke ja til å ta jobben de tilbyr meg? Hvorfor kan de ikke bare hjelpe meg til å finne en jobb som jeg kan se frem til og glede meg til å begynne i?

Dette skal være en jobb på maks 4 timer, da jeg ikke har vært ute å jobbet eller vært på skolen på over 10 år.

Kan dere hjelpe meg med noen jobb med minst mulig mennesker og som er en jobb, hvor jeg har noe å gjøre mesteparten av tiden?

Anonymous poster hash: fe081...b28

Jeg har jobbet i NAV, men ikke nå lenger. Tenker du må jobbe med deg selv litt før møte. Om du går inn med holdningen at de som jobber på NAV er strenge og slemme og vil tvinge deg ut i jobb blir det jo vanskelig med et samarbeid. Videre ser jeg at du har en litt klassisk innstilling, og det er at du er veldig fokusert på begrensninger og hva du ikke kan gjøre og ikke klarer. Det er jo egentlig ikke så viktig, det viktigste er å finne ut hva du KAN gjøre og fokusere maks på hva du kan få til. Det er mange som går i fella og sitter i konsultasjon etter konsultasjon og ramser opp hva som er vanskelig og hva som er trasig. Sier ikke at du er en av de, men det er vanskelig å hjelpe noen med det fokuset.

Det enkleste er også om du selv kontakter aktuelle bedrifter og spør om praksisplass, NAV har sjelden jobber på lur, og det kan være vanskelig å finne noe egnet litt etter hvordan markedet er der du bor.

Om du har store problemer med å bli stilt krav til er skjermet bedrift en løsning.

Anonymous poster hash: b37a6...290

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...