Minimei00 Skrevet 6. juni 2016 #1 Skrevet 6. juni 2016 Vi vurderer å få et nytt tilskudd til familien, nemlig en liten katt. Situasjonen er den at vi har en datter på halvannet år, hun har ikke vist noen tegn til allergi, har kost mye med katter og vært på besøk hos folk med katter uten å reagere, men pappaen har mye allergi i familien så vi vil gjerne være sikker så vi ikke må omplassere katten. Så spørsmålet er om noen vet om det går an å allergiteste småbarn og hvordan dette foregår? Regner med det går igjennom fastlegen, men er det prikktest eller blodprøve? Noen erfaringer?
QueeenBeee Skrevet 6. juni 2016 #2 Skrevet 6. juni 2016 Beskjeden vi fikk var at det var bortkastet å ta allergiprøve av barn under 3år. Man risikerer falske svar. Det kan komme frem at barnet er allergisk mot noe man garantert vet de ikke er eller at de ikke er allergisk mot noe man vet de reagerer på.
februarprins2013 Skrevet 6. juni 2016 #3 Skrevet 6. juni 2016 du får ikke tatt allergitester før barnet er 3
Mamma_til_2 Skrevet 6. juni 2016 #4 Skrevet 6. juni 2016 du får ikke tatt allergitester før barnet er 3 Ja det gjør du virkelig men de er ikke til og stole på, men man får tatt.
februarprins2013 Skrevet 6. juni 2016 #5 Skrevet 6. juni 2016 Ja det gjør du virkelig men de er ikke til og stole på, men man får tatt. Okey det er sikkert riktig som du sier at man kan ta,men jeg ble abefalt og vente til 3 år
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #6 Skrevet 6. juni 2016 Hvis barnet koser med katter, og ikke har reaksjoner, bør det jo gå fint. Ofte slår jo allergitester ut på ting en ikke reagerer på. Anonymous poster hash: f27a7...b2e
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #7 Skrevet 6. juni 2016 Man kan ta Allergi test på små barn, mine har tatt de når de var 1.5 år. Men det var pga mistanke om allergi. De har vært gjennom både blodprøverundt og prikket, det siste gir sikrest resultat. Men jeg ville heller prøvd å være sammen med katt noen ganger, og observere om hun reagerer. Men husk at man kan utvikle denne allergien over tid, så om ikke reagerer nå, kan hun reagere senere. Gjelder også far som har mye allergi i familie. (Og om de er katteallergi i nær familie ville jeg droppet å ha katt, med hensyn på de besøkende..) Anonymous poster hash: 0ef95...a3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå