Gå til innhold

Så mange tankeløse folk! Flyplass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er dette med terror høyst aktuelt, og det opplyses jo stadig over høyttalerne på flyplassen at man aldri skal la bagasje stå igjen alene. 

Likevel opplever jeg stadig dette. 

1. I morgenrushet på Bergen lufthavn, det sto en stor trillekoffert alene rett utenfor inngangen da jeg kom gående. Prøvde å lete med blikket for å se om noen i umiddelbar nærhet hadde eierskap til den, men det var det ikke. Jeg ble stående og vurdere situasjonen, og se etter en securitasvakt i noen minutter. Så etter en stund kom den en dame tuslende fra røykehjørnet og tok kofferten med seg.  Hun har da stått 15-20 meter unna. 

2. På gardermoen i går sto en sekk forlatt på en benk i gaten. Det var ingen i nærheten, da alle hadde stilt seg i kø. Samme prosedyre, og så kommer det en mann ut fra toalettet ved siden av etter en stund - og tar sekken med seg. 

3. I London sto en trillekoffert igjen i gaten da passasjerene hadde gått innpå flyet. Damen i skranken trillet den bort til pulten sin bare. Mulig den var gjenglemt, men likevel... 

I alle disse tilfellene kunne og burde det blitt slått alarm og området blitt evakuert. Særlig i den første episoden, da dette var utenfor inngangen og sikkerhetskontrollen. Hva som helst kunne vært i den. 

Selv passer vi veldig på at både vi og barna har en hånd på bagasjen vår til enhver  tid, like mye for å ikke gjøre andre usikre og engstelige. 

Jeg er ikke spesielt hysterisk, men på mine 2 reiser de siste ukene synes jeg dette er urovekkende. 

Hva tenker dere ?

Anonymous poster hash: e31ab...c8f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at du er litt for engstelig.

Og sånn strengt tatt kan nå alt være i en koffert selv om noen triller den...

Anonymous poster hash: 4f98d...741

Skrevet

Du må roe deg bittelitt ned. Jeg er mye ute og reiser og reagerer mer på alle gangene jeg kan gå gjennom sk uten å vise legitimasjon..

Anonymous poster hash: ba6bc...373

Skrevet

Å evakuere i disse situasjonene ville vært fullstendig overdrevet og skapt en forferdelig redsel for terror. Vi kan virkelig ikke beskytte oss mot alt.

Skrevet

Å evakuere i disse situasjonene ville vært fullstendig overdrevet og skapt en forferdelig redsel for terror. Vi kan virkelig ikke beskytte oss mot alt.

Hele Eifelltårnet og området rundt ble nylig evakuert fordi noen hadde satt igjen en koffert der.  Kofferten ble destruert, og viste seg å inneholde klær.... 

Jeg skjønner bare ikke at folk ikke tenker konsekvenser når de gjør slikt.  Hva de kan sette igang. Det er jo ikke så himla vanskelig å ha bagasjen i nærheten? 

Skrevet

Man burde kunne forvente at voksne greier å ta vare på egen bagasje. Om ikke de tenker på sikkerheten så burde de kanskje være litt mer redd for å bli frastjålet tingene sine.

Jeg oppfatter ikke Hi som hysterisk på noen måte. Hun virker bevisst på sikkerhet, det er noe helt annet, og mye mer fornuftig.

Det er et faktum at flyplasser og andre områder blir evakuert og all trafikk stoppet om det er bagasje som står alene og dermed kan være mistenkelig. Det koster masse tid og ressurser, og det er kostbart.

Det kan lett unngås om folk tar litt mer ansvar for egne eiendeler!

Anonymous poster hash: 231b7...e79
Skrevet

Man burde kunne forvente at voksne greier å ta vare på egen bagasje. Om ikke de tenker på sikkerheten så burde de kanskje være litt mer redd for å bli frastjålet tingene sine.

Jeg oppfatter ikke Hi som hysterisk på noen måte. Hun virker bevisst på sikkerhet, det er noe helt annet, og mye mer fornuftig.

Det er et faktum at flyplasser og andre områder blir evakuert og all trafikk stoppet om det er bagasje som står alene og dermed kan være mistenkelig. Det koster masse tid og ressurser, og det er kostbart.

Det kan lett unngås om folk tar litt mer ansvar for egne eiendeler!

Anonymous poster hash: 231b7...e79

Enig.

Skrevet

Hele Eifelltårnet og området rundt ble nylig evakuert fordi noen hadde satt igjen en koffert der.  Kofferten ble destruert, og viste seg å inneholde klær.... 

Jeg skjønner bare ikke at folk ikke tenker konsekvenser når de gjør slikt.  Hva de kan sette igang. Det er jo ikke så himla vanskelig å ha bagasjen i nærheten? 

Jeg jobbet en gang på et kjøpesenter i Oslo som ble totalevakuert på grunn av en gjenglemt koffert i en butikk. 

Anonymous poster hash: 29c60...a0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...