Gå til innhold

Gravid og student med ¨samboer¨ med fulltidsjobb??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er gravid og er nå ferdig med mitt 2.studieår. Jeg har termin i førsten av nov og har derfor tatt permisjon da lærerstedet ikke kan tilrettelegge for at jeg kan gå på skolen. Permisjonen min blir da tatt fra august, ettersom det ikke er noe poeng i å begynne på skolen uten å få tatt eksamen. Jeg jobber ikke, vil det si at jeg må gå uten noe inntekt fra aug til nov? Ettersom jeg vanligvis har fått lån i denne perioden. Har forstått det sånn at man ikke får foreldrestipend før barnet er født. Og hvordan er det med permisjon i forhold til  ¨samboeren¨ (vi bor sammen men er ikke samboere på papiret) min, når jeg ikke har jobbet + jeg har permisjon fra studiene i et år? 

 

Dette ble mye rot, da det også er det i hode mitt angående dette, hehe! 

 



Anonymous poster hash: 021da...e7b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

 

Gratulerer så masse med baby i november :-)

 

Har du vært i kontakt med NAV, og da fått en egen kontaktperson der som kan gi deg råd? Hvis ikke, ta kontakt med ditt nærmeste NAV kontor, og start prosessen.

Jeg er også ganske sikker på at lånekassen utbetaler permisjonspenger til deg siden du er student, altså at du får støtte fra dem mellom aug-november. Men ta å gå innom kontoret deres også. Dette er ihvertfall hva jeg ville gjort om jeg var deg :-)

 

Og angående studietiden din; Selv om du ikke skal ta eksamen, så ville jeg ha gått til timene, slik at du er godt rustet til neste år (da får du jo informasjonen dobbelt opp). Eventuelt, så kan det uansett hende at barnet kommer for tidlig, og at du klarer å ta eksamen - Men dette er noe du må kjenne på.

 

Masse lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gjør jeg det! Takk for svar:-)

 

Jeg har K&H det året da det innebærer å lage veldig mye tror jeg det blir vanskelig å ta eksamen, men å gått til timene ville jo vært en god idé😊

 

Anonymous poster hash: 021da...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...