Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #1 Skrevet 6. juni 2016 Hvordan funker det? Aldri hatt ett og er bekymret for en venninne av meg som jeg tror brukere det endel da hun ikke har jobb. Vi skal tii syden om en uke så er litt bekymret, er det så enkelt som å bare ta ut penger fra bankterminaler i utlandet? Skal til Tyrkia .. Hilsen en litt bekymret bestevenn som ikke tør å blande seg så alt for mye Anonymous poster hash: a008a...30d
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #2 Skrevet 6. juni 2016 Ville vært mer bekymret for å dra til Tyrkia men ... Kredittkort er ikke farlig , anbefales å bruke fremfor visa i syden Anonymous poster hash: 0526f...0b3
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #3 Skrevet 6. juni 2016 Anbefaler ikke å ta ut kontanter fra kredittkort, da blir det renter fra dag 1. Bør heller brukes til å betale i butikker og restauranter direkte. Anonymous poster hash: 05275...6a4
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #4 Skrevet 6. juni 2016 Anbefaler ikke å ta ut kontanter fra kredittkort, da blir det renter fra dag 1. Bør heller brukes til å betale i butikker og restauranter direkte. Anonymous poster hash: 05275...6a4 Kilder på det takk, ikke kom med vås du tydeligvis ikke kan noen ting om... Du har tydeligvis ikke reist over til Svinesund engang.... Bruk alltid kredittkort på reise til alt er mitt tips og jeg har 200 reisedøgn i året med mitt eget kredittkort Anonymous poster hash: 7acb6...267
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #5 Skrevet 6. juni 2016 Kilder på det takk, ikke kom med vås du tydeligvis ikke kan noen ting om... Du har tydeligvis ikke reist over til Svinesund engang.... Bruk alltid kredittkort på reise til alt er mitt tips og jeg har 200 reisedøgn i året med mitt eget kredittkort Anonymous poster hash: 7acb6...267 Det blir stor sett renter ved kontantuttak jo.. Anonymous poster hash: 6ebdb...e9c
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 6. juni 2016 #6 Skrevet 6. juni 2016 (endret) Bruk kredittkort pøå reise. Med kredittkort har du rentefrihet fram til neste regning som forfaller den 15. Det betyr at om du handler den 1.5 kommer regningen 15.6 og du har 45 dager rentefrihet. Jeg har brukt kredittkort som hovetbetaltingskort i mange år og til dags dato aldri betalt renter. jeg betaler tilbake hver mnd. Kredittkort har bedre forsikringer, og skulle du bli svindlet så ryker ikke lønnskontoen din. Tar du ut kontanter får du et gbyr som er ganske høyt, ofte 30 kr + 1-3% av beløpet. Det er bedre å bruke som betalingskort, men samtidig kan man se på de kronene som en forsikring. Endret 6. juni 2016 av Lektor Doppler med tillegg
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 6. juni 2016 #7 Skrevet 6. juni 2016 Det blir stor sett renter ved kontantuttak jo.. Anonymous poster hash: 6ebdb...e9c Gebyr og renter er to forskjellige ting.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #8 Skrevet 6. juni 2016 Det blir stor sett renter ved kontantuttak jo.. Anonymous poster hash: 6ebdb...e9c Ikke etter dag 1, da har du iallfall valgt feil selskap, skandiabanken er ikke slik Anonymous poster hash: 7acb6...267
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #9 Skrevet 6. juni 2016 https://gebyrfri.santanderkredittkort.no Ved kontantuttak påløper det renter fra uttaksdato. Altså, ingen gebyrer, men solide renter. Anonymous poster hash: 05275...6a4
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #10 Skrevet 6. juni 2016 Kilder på det takk, ikke kom med vås du tydeligvis ikke kan noen ting om... Du har tydeligvis ikke reist over til Svinesund engang.... Bruk alltid kredittkort på reise til alt er mitt tips og jeg har 200 reisedøgn i året med mitt eget kredittkort Anonymous poster hash: 7acb6...267 Jeg la ved link over. Du trenger ikke være uhøflig. Mannen min jobber med kredittkort og vi bruker det ofte. Anonymous poster hash: 05275...6a4
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #11 Skrevet 7. juni 2016 Jeg har aldri hørt om kredittkort som ikke belaster renter fra dag 1 hvis man tar ut kontanter i minibank! Kredittkort er kjempelurt hvis man skal til utlandet, men da kun til å betale med i butikker, på restaurant osv. IKKE til å ta ut kontanter med. Det er ikke så veldig ofte man trenger kontanter mer, da. Kjøpe is og vann på stranda, men ellers tar de fleste steder kort. Anonymous poster hash: 64b5f...a34
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 7. juni 2016 #12 Skrevet 7. juni 2016 https://gebyrfri.santanderkredittkort.no Ved kontantuttak påløper det renter fra uttaksdato. Altså, ingen gebyrer, men solide renter. Anonymous poster hash: 05275...6a4 Jeg har kort hos coop og Eika og de har ikke renter på kontantuttak.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #13 Skrevet 7. juni 2016 Ikke etter dag 1, da har du iallfall valgt feil selskap, skandiabanken er ikke slikAnonymous poster hash: 7acb6...267 https://skandiabanken.no/kort/kredittkort/ Priser kredittkort Årsavgift 50,- Tilleggskort 50,- Erstatningskort 0,- Nødkort/nødkontanter 0,- Betaling innen forfall ved kjøp - effektiv 0 % Ved kjøp/kontantuttak og nedbetaling - effektiv 14,96 % Ved kjøp/kontantuttak og nedbetaling - nominell 13,729 % Overtrekksrente 18,00 % Kortbruk Varekjøp i Norge og utland 0,- Kontantuttak i Norge og utland* 0,- Valutapåslag 1,75 % Fakturagebyr og månedsgebyr 0,- * Rente beregnes fra uttaksdato. Priseksempel kredittkort 15 000,- med 14.96 % eff. rente over 12 mnd. gir totalt 16 189,- Spesielt punktet med * er interessant... Anonymous poster hash: 3808f...572
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå