Gå til innhold

Stebarn og glemming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stedatter et 14 og glemmer, glemmer, glemmer... Nå nettbrett og tlf. Far er bortreist så jeg må sende i posten. Igjen! Møkk lei nå altså, men hva f.... skal jeg gjøre? Jeg spurte to ganger om hun hadde med alt - jadda! 😤

Anonymous poster hash: 3a153...9e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unger glemmer, og spesielt stedøtre. De er laget for å plage sine stemødre nemlig. Sånn er det, og sånn vil det forbli for deg. Hver gang hun reiser til sin mor, må du til posthuset og sende... 

Slapp av, siden du påpeker at det er din stedatter og at dette er så fryktelig slitsomt, innbiller du deg kanskje at det ikke vil gjelde dine egne barn? Problemet er vel at hun bor to steder stakkars, og da er det litt styrete.

Min eldste glemmer og glemmer hun også, og hun er 18 nå, og fremdeles hos sin far annenhver helg. Men fordi JEG har vært med på å sette henne i denne situasjonen ser jeg vekk ifra glemming fra meg til far. Jeg forsøker heller å løse det enklest mulig for henne. Det er krevende nok å bo to plasser.... 

Dere får kjøpe et nettbrett hun kan ha hos dere da se, 1 problem mindre

Skrevet

Unger glemmer, og spesielt stedøtre. De er laget for å plage sine stemødre nemlig. Sånn er det, og sånn vil det forbli for deg. Hver gang hun reiser til sin mor, må du til posthuset og sende...

Slapp av, siden du påpeker at det er din stedatter og at dette er så fryktelig slitsomt, innbiller du deg kanskje at det ikke vil gjelde dine egne barn? Problemet er vel at hun bor to steder stakkars, og da er det litt styrete.

Min eldste glemmer og glemmer hun også, og hun er 18 nå, og fremdeles hos sin far annenhver helg. Men fordi JEG har vært med på å sette henne i denne situasjonen ser jeg vekk ifra glemming fra meg til far. Jeg forsøker heller å løse det enklest mulig for henne. Det er krevende nok å bo to plasser....

Dere får kjøpe et nettbrett hun kan ha hos dere da se, 1 problem mindre

Sjarmerende tone - hjertelig takk!

Jeg har kjøpt nettbrett til henne, men burde kanskje lime det fast?

Det er ihvertfall åpenbare grunner til at ikke du har stebarn...

Skrevet (endret)

Jeg ser bare på måten du formulerer deg på. Hvordan du snakker om henne. Hvor fryktelig det er at du må sende tingene hennes igjen. Du banner tilogmed...

Jeg har ikke stebarn fordi jeg har valgt å gifte meg med en uten barn fra før, så enkelt :Nikke:  Hvilke grunner tenker du på? 

Endret av nasse nøffen
Skrevet

Sjarmerende tone - hjertelig takk!

Jeg har kjøpt nettbrett til henne, men burde kanskje lime det fast?

Det er ihvertfall åpenbare grunner til at ikke du har stebarn... Anonymous poster hash: 3a153...9e1

Åpenbare grunner til at hun ikke har stebarn? Ofte er vel den grunnen at man ikke er sammen med en som har barn fra før?

Og ja, tenåringer glemmer. De glemmer matpakken, nøkkelen, skolebøker og klær. Det eneste de aldri glemmer her i huset er mobilen :) og alt dette blir glemt til tross for at de ikke har skilte foreldre.

Skrevet

Jeg ser bare på måten du formulerer deg på. Hvordan du snakker om henne. Hvor fryktelig det er at du må sende tingene hennes igjen. Du banner tilogmed...

Jeg har ikke stebarn fordi jeg har valgt å gifte meg med en uten barn fra før, så enkelt :Nikke: Hvilke grunner tenker du på?

Du aner ingen verdens ting om meg eller vårt forhold, så ta det helt piano!

Å tillegge meg meninger og holdninger fordi jeg er litt frustrert, skriver f og ber om råd er ganske nedlatende. Det sier meg at du har liten innsikt i å ivareta andres barn.

Skrevet

Åpenbare grunner til at hun ikke har stebarn? Ofte er vel den grunnen at man ikke er sammen med en som har barn fra før?

Og ja, tenåringer glemmer. De glemmer matpakken, nøkkelen, skolebøker og klær. Det eneste de aldri glemmer her i huset er mobilen :) og alt dette blir glemt til tross for at de ikke har skilte foreldre.

he he, det jeg mente også.. er ikke så mange andre måter å få stebarn på=) 

Hvis jeg hadde , så skulle jeg sendt nettbrett og pader hver uke, hvis det var det værste stebarnet gjorde :Nikke:

Skrevet

Du aner ingen verdens ting om meg eller vårt forhold, så ta det helt piano!

Å tillegge meg meninger og holdninger fordi jeg er litt frustrert, skriver f og ber om råd er ganske nedlatende. Det sier meg at du har liten innsikt i å ivareta andres barn.

Jeg har vært i forhold hvor den andre har hatt barn, så jo jeg vet litt om det. Samtidig har jeg selv vært skilsmissebarn, hatt både stemor og stefar, så egentlig er jeg ekspert. 

Jeg vet hvor slitsomt det kan være, og hvor deilig det er når de rundt forstår det. Nei jeg vet ikke noe om deres forhold, men måten du formulerer deg på sier mer enn du trenger forklare. 

Skrevet

Stebarn eller ei. Da måtte hun ha klart seg uten de tingene hun glemmer. Men jeg hadde forsikret seg om at hun hadde med de viktigste, ved at jeg spurte og fysisk fikk sett dem. Ungdom er ungdom 😃

Anonymous poster hash: 51cfc...3f1

Skrevet

Glemmer stebarn oftere enn egne barn altså?

Da lærte jeg noe nytt i dag også.

Anonymous poster hash: 2fdf0...98a

Skrevet

Haha så komisk. Jeg og samboeren satt nettopp og snakket om min stedatter på 13 år som virkelig er glemsk! Helt ekstremt. Hun kan få spm tre ganger før hun egentlig oppfatter spm og vet hva hun skal gjøre. Feks;

"Har du pakket sekken?"

"Jaja".

"Ja, du har pakket det du skal ha i sekken?"

"Ja".

"Ja, har du pakket de bøkene du trenger idag og matpakken?"

"Eh, nei".

Og sånn går nu dagan....

Anonymous poster hash: b3912...ec0

Skrevet

Stebarn eller ikke stebarn. Det jeg vet er at man ikke glemmer det som er viktig ofte eller hver gang. Deriblant mobiltelefonen. Den er for viktig til å glemmes. Det andre er ikke så viktig.

En rimelog kjapp løsning på dette vil være å ikke sende det som blir glemt. De får ta det med neste gang de kommer, om de kommer jevnlig. Da kan jeg love deg at glemmingen reduseres betraktelig.

Anonymous poster hash: 71c91...57e

Skrevet

Gjør som meg,her må egne barn og stebarn ta konsekvensene når de glemmer ting. Vi kjører ikke rundt å leverer gjenglemte ting. Nå bor alle barna 100 % her så de har ikke to hjem å forholde seg til. De glemmer mobil,penger,nøkler,matpakke osv, vel,da er de uten mobil og mat den dagen.

Og mine gutter er verst,han ene har rekorden,han glemte at han hadde kjørt mopeden til skolen,og tok bussen hjem. Ups,da ble han uten moped den helgen.

Anonymous poster hash: 6ea72...305

Skrevet

Min stedatter glemmer sjelden eller aldri noen ting , vår datter derimot!

Tlf ligger nå hos ei venninne, lader hos en annen..,🙄

Får det igjen på skolen i morgen,da😊

Skrevet

Om det hadde vært mitt barn så hadde ungen måtte ta konsekvensen av å ikke passe på tingene sine, og rett og slett bare måttet greie seg uten iPaden 😱😱😱😱

Da hadde hun husket den beste gang! Men jeg har småunger. Vi lærer dem om konsekvenser og sånt. Spiser du lørdagsgodtet ditt nå, da er du uten til barne-TV 😱😱

Kanskje andre hensyn en må ta med om det er en tenåring? Eller et stebarn?

Anonymous poster hash: 3cd69...062

Skrevet

Djeeeezess... da er ungene mine stebarn 😱 At jeg ikke visste... thanks for the heads up! 👍

Anonymous poster hash: 22028...e60

Skrevet

Takk for svar folkens!

Takket være dere skjønner jeg:

1)at hun ikke har pleid å glemme, men det har skjedd de tre siste gangene. Mao nye tider i vente... 😜

2) at det er mor som maser om at jeg må sende og fikse og jeg synes hun burde lære å leve uten sakene sine om hun glemmer. Det er DET som er frustrerende - ikke stedatter selv.

3) at jeg må se dem fysisk hver gang hun skal hjem.

Takk! 😊

Skrevet

Forøvrig så synes jeg faktisk at man skal strekke seg litt langt for disse stebarna, både vi steforeldre og deres egne foreldre. Det er ikke lett å huske alt frem og tilbake "hele tiden". Fullt forståelig at noe går i glemmeboka når de har fullt ansvar for å pakke selv. Og mobilen ventet hun kanskje med fordi den var i bruk, ladet etc.

Hva med å lage en checkliste for pakking?

Anonymous poster hash: b3912...ec0

Skrevet

Jeg glemmer mobilen min hele tiden. Og jeg er 40 år og aldri vært noens stebarn.

Jeg skjønner jo hvorfor du poengterer at det er stebarn, det er jo essensen i hvorfor du må sende det i posten.

Det jeg ikke skjønner er at du er så overrasket over at en på 14 glemmer ting.

Hadde det vært mulig hadde de glemt å ta med seg den ene armen på skolen liksom.

Det er mye forskning på barn i pubertet og hukommelse og det er faktisk ikke deres skyld at de er så glemsk. Det skyldes hormonell ubalanse blandt annet.

På lik linje som at tenåring er sinte og sure. Det er hormonene som skaper ubalanse i hjernen. De over- og underproduserer hormoner.

Jeg kan ikke skylde på dét, jeg er bare sløv. 😊

Anonymous poster hash: 1f327...25d

Skrevet

Jeg tror kanskje at mannen min er... stebarnet mitt..?

Det ble litt rart, men han er i alle fall suveren vinner av glemmesirkuset her i huset.

Hvis jeg hadde giddet hadde jeg flydd etter med ting han ikke får med seg dag ut og dag inn, men jeg trekker nok grensen litt før det. Både gubbe og unger må selv huske det de skal ha med, og om de glemmer det, så må det vente til de kommer hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...