Gå til innhold

Hva kan din skolesstatrer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kan:

Skrive fonetisk

Sømme ca 20 tak

Sykle uten støttehjul

Telle til 29 (så kommer tjueti)

Han kan ikke:

Leke noe særlig for seg selv

Små bokstaver

Hoppe tau

Anonymous poster hash: 64142...738

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lese og skrive med store bokstaver. Ikke lange ord.

Telle til 200!

Kan ikke svømme eller sykle uten støttehjul. Ikke hoppe tau.

Anonymous poster hash: 752a3...d05

Skrevet

Hun kan lese og skrive med både små og store bokstaver. Pleier å lage bøker med lange fortellinger.

Telle til 1000( hvis hun hadde giddet)

Svømme, dykker og hopper fra hoppebrett

Sykle uten støttehjul

Stå på skateboard og inline skates

Hoppe hoppetau

Kan veldig veldig mange ord på engelsk

Kan alle formene eks rombe, pentagon o.l

Hun er empatisk og tålmodig og er veldig glad i å hjelpe de rundt seg med ting hun kan.

Ekstremt kreativ, som sagt så lager hun bøker selv, kan sitte i flere timer å klippe og lime og lage fantastiske kunstverk av ting hun har hjemme eller funnet ute

Anonymous poster hash: 11ba1...b7f

Skrevet

Kan ikke en dritt av dette, vi er de som sliter med å få lært han å gå på do alene før skolen begynner. Kan han i tillegg lære å sitte på en stol i 15 minutter blir jeg overveldet.

Anonymous poster hash: a6123...b29

Skrevet

Min kunne ikke å skrive eller lese.

Vi lærte han å gå på do og tørke seg før skolestart. Thats it.

Det gjorde st han lærte mye på skolen, og kjedet seg ikke.

Vi gjorde det bevisst. Ville ikke at han skulle kunne hele førsteklasse pensumet før han begynnte.

Samme vil vi gjøre med nr 2.

Nå kan han både skrive og lede, og er er ræser i matte..

Alt til sin tid 😀

Anonymous poster hash: 86424...7a3

Skrevet

Kan ikke en dritt av dette, vi er de som sliter med å få lært han å gå på do alene før skolen begynner. Kan han i tillegg lære å sitte på en stol i 15 minutter blir jeg overveldet.

Anonymous poster hash: a6123...b29

Jeg har inntrykk av at det er mer vanlig enn at de kan pensum for hele barneskolen som hun i innlegget over ditt. Min eldste var som din, mens yngste som starter nå, har sett opp til storebror og kan lese korte ord, telle så langt han vil og har ordnet seg på do selv i snart to år.

Anonymous poster hash: 6a54d...749

Skrevet

Min eldste som var skolestarter for 2 år siden kunne ingen bokstaver da han startet. Han var en av de beste i klassen i lesing da de var ferdig med 1 klasse.

Anonymous poster hash: 2e12c...bb1

Skrevet

Min hadde akkurat lært seg å tørke seg selv på do :)

Han var sosial og kunne leke med andre barn og var empatisk :) det kom godt med, ettersom han ikke kjente noen han skulle starte i 1. Klasse med. Han fikk seg fort venner.

Han kunne hverken regne, skrive eller lese.

Nå går han i 2. Klasse og får 4. Klassepensum i matte og lesing. Han skriver litt slurvete, men har ingen skrivefeil.

I de andre fagene har han nådd alle mål og vel så det.

Var en i klassen som kunne lese før han startet. Sønnen min feiret bursdag 1. Uken i førsteklasse, og han gutten leste opp alle bursdagskortene, foreldrene var så stolte, og det hadde de jo grunn til. Men nå er han dessverre en av de som ligger dårligs an i lesing. Aner ikke hvorfor, men sånn er det nå bare.

Barn trenger ikke kunne noe faglig før de starter på skolen. De starter på skolen for å lære seg dette og det går fortere og lettere enn man skulle tro :)

Anonymous poster hash: 64bce...f00

Skrevet

Hun kan lese og skrive med både små og store bokstaver. Pleier å lage bøker med lange fortellinger.

Telle til 1000( hvis hun hadde giddet)

Svømme, dykker og hopper fra hoppebrett

Sykle uten støttehjul

Stå på skateboard og inline skates

Hoppe hoppetau

Kan veldig veldig mange ord på engelsk

Kan alle formene eks rombe, pentagon o.l

Hun er empatisk og tålmodig og er veldig glad i å hjelpe de rundt seg med ting hun kan.

Ekstremt kreativ, som sagt så lager hun bøker selv, kan sitte i flere timer å klippe og lime og lage fantastiske kunstverk av ting hun har hjemme eller funnet ute

Også kan hun enkle regnestykker. Men hun har to eldre brødre som hun forguder og har sitti med de når de gjør lekser og de syns det er så stas å lære bort. De to største hadde kun kjennskap til bokstavene da de begynte. Jeg er veldig redd for at hun kommer til å kjede seg siden hun allerede kan så mye

Skrevet

Også kan hun enkle regnestykker. Men hun har to eldre brødre som hun forguder og har sitti med de når de gjør lekser og de syns det er så stas å lære bort. De to største hadde kun kjennskap til bokstavene da de begynte. Jeg er veldig redd for at hun kommer til å kjede seg siden hun allerede kan så myeAnonymous poster hash: 11ba1...b7f

søk om å starte rett i 3. Klasse? XD Neida, om hun ligger veldig langt foran de andre så kan de vel tilrettelegge. Veldig fint om hun har klart å lære Seg alt det av fri vilje. Om hun har blitt lært sånn altfor tidlig under tvang så kan det derimot være vanskeligere å ville lære nye ting etterhvert, men det var vel frivillig så da går det nok veldig bra for jenta di

Skrevet

søk om å starte rett i 3. Klasse? XD Neida, om hun ligger veldig langt foran de andre så kan de vel tilrettelegge. Veldig fint om hun har klart å lære Seg alt det av fri vilje. Om hun har blitt lært sånn altfor tidlig under tvang så kan det derimot være vanskeligere å ville lære nye ting etterhvert, men det var vel frivillig så da går det nok veldig bra for jenta di

Det er 100% frivillig ja, hun syns det er såå moro med tall og bokstaver og knakk koden alene da hun lekte på rommet sitt. Så klart har vi hjulpet henne hvis hun har spurt og hun vil vite om det er riktig, men utenom det så er det liksom "hobbyen" hennes.

Skrevet

De kunne noen bokstaver, men de kunne ikke lese.

De kunne telle langt og yngste kunne legge sammen mye.

De kunne sitte stille, vurdere hva som var fornuftige klær til været og kle seg sel.

De kunne gå på toalettet og smøre skolematen sin.

De kunne spikke med kniv, gå 10 km på ski, sykle og svømme.

De kunne gi venner en klem og om hjelp.

Den ene kjente sikkert 30 spiselige vekster i naturen.

De kunne ikke spise med pinner eller kjøre bil.

De kunne ikke gangetabellen eller klokka.

De snakket to språk, men forsto ikke noe engelsk.

De kunne ikke ta salto på,trampolina, men den ene kunne gå i spagat.

Anonymous poster hash: 1effc...5ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...