Gå til innhold

Kan rumpa forbedres hjemme på en mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært syk lenge, blitt operert og føler meg mye bedre. Jeg får ikke lov til å løfte noe som er tyngre enn en melkekartong på seks uker (4 uker igjen av de ukene nå). Men jeg klarer å bevege meg ganske normalt.

Prøvde meg frem nå, knebøy/squats klarer jeg fint (tungt, men gjør ikke vondt), utfall klarer jeg ikke, men jeg kan ligge på siden og løfte beina opp og ned (husker ikke hva den øvelsen heter), ligge på rygg klarer jeg ikke ennå.

Så, med squats, er det mulig å hjelpe rompa litt? Den har blitt rimelig dvask av mange år med sykdom og sofasliting. Bmi'en min er 19, om det har noe å si?

Anonymous poster hash: 9a78c...abe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er klart. Mye kan gjøres på en mnd, og alle monner drar! Google trening for rumpa. Prøv glute bridge, den skal visst være mest effektiv. Gå i trapper er også bra, og gir kondistrening i samme slengen.

Anonymous poster hash: 79eb3...168

Skrevet

Ja, det er klart. Mye kan gjøres på en mnd, og alle monner drar! Google trening for rumpa. Prøv glute bridge, den skal visst være mest effektiv. Gå i trapper er også bra, og gir kondistrening i samme slengen.

Anonymous poster hash: 79eb3...168

Takker for svar :)

Glute bridge var det jeg prøvde på, men den øvelsen gjorde vondt inni magen, har hatt en ganske stor operasjon i magen for under to uker siden.

Gå i trapper skal jeg få til, og så tar jeg så mange squats jeg får til og litt til de neste ukene ;) Må man ha noen slags hviledag? Jeg er sykmeldt i fire uker til, og eg gjør jo ikke så veldig mye annet :P

Skrevet

Du garantert vært syk lenge. Gi deg tid til å bli frisk før du prøver å forme kroppen. Venn deg til å gå turer å gjøre vanlige hverdagslig. Det gjør ikke noe om du venter 4 uker før du begynner å trene styrke. Snakk i hvert fall med legen før du setter i gang.

Anonymous poster hash: 4794d...66d

Skrevet

Rumpa er en av de største musklene vi har . For å trene og stramme den opp så trengs det masse tung styrketrening og riktig kosthold. Jo tyngre vekter du bruker jo bedre og kjappere resultat. Hjemmetrening uten vekter gir deg desverre ingen god resultat. Og trene opp q kroopsdel på1 mnd er uteomig vanskelig. Det tar tid å bygge muskler.

Anonymous poster hash: 03ddf...443

Skrevet

Rumpa er en av de største musklene vi har . For å trene og stramme den opp så trengs det masse tung styrketrening og riktig kosthold. Jo tyngre vekter du bruker jo bedre og kjappere resultat. Hjemmetrening uten vekter gir deg desverre ingen god resultat. Og trene opp q kroopsdel på1 mnd er uteomig vanskelig. Det tar tid å bygge muskler.

Anonymous poster hash: 03ddf...443

Det er nå bare tull! Jeg har trent 30 days squat challange og 30 days but challange, begge deler helt uten vekter, og jeg har gått fra litt flat hengerumpe til rund sprettrumpe på de 28 dagene jeg har trent så langt. Jeg har til og med målt og har gått ut 5 cm over rumpen fordi musklene har vokst.

Anonymous poster hash: 34c12...da5

Skrevet

Det er nå bare tull! Jeg har trent 30 days squat challange og 30 days but challange, begge deler helt uten vekter, og jeg har gått fra litt flat hengerumpe til rund sprettrumpe på de 28 dagene jeg har trent så langt. Jeg har til og med målt og har gått ut 5 cm over rumpen fordi musklene har vokst.

Anonymous poster hash: 34c12...da5

Takker for svar alle sammen :) Jeg har selvfølgelig snakket med lege, jeg kan gjøre alt så lenge det ikke gir ubehag i magen, og det merker jeg fort om det gjør ;)

Du som tar squat og but challenge, tar du de samtidig? Jeg har tatt squats i to dager nå, klarte 40 i går og 50 i dag, da er jeg helt skjelven i beina :P (dårlig trent ja!) Tar også sånn hvor jeg ligger på siden og løfter benet opp, de klarer jeg flere av, 20x3 set på hvert ben :)

Skrevet

Takker for svar alle sammen :) Jeg har selvfølgelig snakket med lege, jeg kan gjøre alt så lenge det ikke gir ubehag i magen, og det merker jeg fort om det gjør ;)

Du som tar squat og but challenge, tar du de samtidig? Jeg har tatt squats i to dager nå, klarte 40 i går og 50 i dag, da er jeg helt skjelven i beina :P (dårlig trent ja!) Tar også sånn hvor jeg ligger på siden og løfter benet opp, de klarer jeg flere av, 20x3 set på hvert ben :)

Altså, jeg kan gjøre alt som ikke gir ubehag, og så får jeg ikke løfte noe over én kilo på 6 uker, så vekter utgår ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...