Gå til innhold

Er det i det heletatt fysisk mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde sex siste dag av mensperioden. På kvelden ble magen min oppblåst og murret som når den pleier når jeg har eggeløsning. Dagen etter våknet jeg kvalm og siden har kvalmen bare økt. Skal ikke ha mensen før den 12 juni men begynner nå å bli bekymret.

Ci er ikke prøvere eller noe, blir jeg gravid så blir det slik, men det er ikke noe vi egentlig ønsker helt enda siden vi har baby nå.

Er det i det heletatt fysisk mulig å bli kvalm så fort? Jeg vet jo at eggeløsning kan flytte på seg osv, men å merke en evt graviditet med kvalme med en gang?

I tifelle noen tenker det, nei jeg ser ikke noe poeng i å teste før mensen evt uteblir. Jeg trenger egentlig bare å lufte bekymringen og høre om noen har opplevd at dette er mulig.

Anonymous poster hash: 8fdc5...b50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min kvalme kom to dager etter samleie. Trodde jeg hadde hatt eggløsning mange dager tidligere, så mistenkte ikke graviditet, trodde jeg brygget på noe. Var gravid.

Anonymous poster hash: 1b30d...f86
Skrevet

Kvalmen er bare tilfeldig. Man får ikke gravidkvalme så raskt, ikke før hcg-nivået er mye større sånn rundt 2 uker etter man ble gravid eller senere. Psyken er sterk så om mam tror man er gravid så kan man lett få masse symptomer

Anonymous poster hash: 392e1...092

Skrevet

Kvalmen er bare tilfeldig. Man får ikke gravidkvalme så raskt, ikke før hcg-nivået er mye større sånn rundt 2 uker etter man ble gravid eller senere. Psyken er sterk så om mam tror man er gravid så kan man lett få masse symptomer

Anonymous poster hash: 392e1...092

Var ikke psykisk hos meg, jeg "visste helt sikkert" at det var helt umulig at jeg kunne ha blitt gravid, siden jeg hadde hatt eggløsning mange dager før samleie. Jeg tror jeg må ha hatt to eggløsninger den måneden.

Jeg var helt overbevist om at jeg ikke kunne være gravid, så jeg tenkte jeg brygget på magesjau. Magen blåste seg veldig opp, samme gjorde brystene - så mye at under en uke etter samleie spurte folk meg om jeg var gravid, noe jeg lo bort, for selvfølgelig kunne jeg ikke være gravid! Når jeg fikk synligere blodårer på brystene og ble svært sensitiv for lukt og så lettrørt at jeg nesten gråt for helt dagligdagse hendelser jeg knapt ville funnet rørende ellers... da testet jeg, bare for å få bekreftet at jeg ikke var gravid. Men det var jeg. Testet 11 dager etter samleie, veldig positiv test.

Så selv om det kanskje ikke kan forklares med vanlige teorier så er det tydelig absolutt mulig å få fysiske endringer i kroppen veldig tidlig. Jeg tror det er store individuelle forskjeller i hvor raskt man får symptomer.

Jeg kunne kjøpt at det var psykisk hvis jeg prøvde å bli gravid, om jeg var redd for å bli gravid, eller visste jeg hadde hatt sex før/under eggløsning. Men når man ikke har hatt sex på mange måneder, temper og har sett temp.stigning etter eggløsning og så har sex 4-5 dager etter dette, da trodde jeg at jeg umulig kunne bli gravid siden eggløsning var over. Jeg vil tro jeg hadde to eggløsninger den måneden, det er eneste forklaringen jeg kan finne.

Anonymous poster hash: 1b30d...f86

Skrevet

Om det er psykisk må jeg ha en fantastisk sterk psyke! For jeg har vært hverken eller den første uka, var ikke i mine tanker da at jeg kunne være gravid selv om jeg var kvalm hver dag. Nå er det så ille at jeg gulper i munnen av å skifte bleie på babyen min.

Anonymous poster hash: 8fdc5...b50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...