Gå til innhold

Ekkel svigerfar..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min svigerfar oppfører seg på en måte som jeg og de fleste som ser han synes er ugreit.. Han er aldri opptatt av barnebarn unntatt når han koser med de.. Prater ikke med de om normale ting (interesser, skole, hva de har gjort etc..) kun at han er så glad i de osv.. Samtidig som han holder de lett fast og veldig nærme samtidig som han tilfeldigvis kommer borti pupper og rompe når han ikke tror noen ser.. Barnebarna er flest jenter og fra 10 år og oppover til nesten voksne..Han har selv svært dårlig hygiene og lukter bestandig forferdelig og har ekstremt dårlig ånde. Han lukter faktisk så ille at det er vanskelig å puste når han sitter i nærheten. Han har flere ganger fått beskjed av meg og et annet familiemedlem at han skal kutte ut den kosinga med barna. Da har han vel hørt på det neste gang vi møtes og så er det tilbake til gamle vaner.. Når han har fått seg litt å drikke er han enda mer klenget og han har klart å ta meg på rompa ved et par anledninger, gitt med våte ekle kyss på kinnet når vi har skullet gå.. Min mann "ser" ikke dette da han synes faren sin er en ok fyr.. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for jeg ser disse "klemmene" føles unaturlig ut for barna og jeg mener det er overgrep å "kose" med andre på en måte de ikke er konfertabel med selv.. Hva hadde dere gjort???

Anonymous poster hash: 5d245...20f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En overgripers første steg er å bruke lang tid på tilnærming, stryke, sitte på fanget, komme tilfeldig borti rumpe og pupper. Dette gjør de for å skape trygghet hos barnet og for at barnet etterhvert skal føle at dette er naturlig.

HVORFOR lar du denne mannen møte barna dine?

Anonymous poster hash: d106c...eda

Skrevet

En overgripers første steg er å bruke lang tid på tilnærming, stryke, sitte på fanget, komme tilfeldig borti rumpe og pupper. Dette gjør de for å skape trygghet hos barnet og for at barnet etterhvert skal føle at dette er naturlig.

HVORFOR lar du denne mannen møte barna dine?

Anonymous poster hash: d106c...eda

Fordi min mann ikke "ser" dette.. Vi møtes kun i familieselskaper og barna har aldri vært sammen med de alene eller blitt passet av de. Det er helt uaktuelt. Men jeg vil ikke at dette skal fortsette men vet ikke hvordan jeg skal gjøre det..

Skrevet

Høres ut som min stepappa.. Han er bare snill og grei men han klemmer litt for tett, litt for lenge, kysser våte kyss på kinnet og klapser på rumpe og sånn..

Ville holdt barna unna en sånn person, og i det minste lære dem opp til at det IKKE ER GREIT at en voksen gjør sånn med dem.

Anonymous poster hash: 243c1...a9f
Skrevet

"litt" er altså en understatement.. Jeg hater å si hadet til han, enda jeg blir 30 neste år og han har vært sammen med mamma i 15.

Anonymous poster hash: 243c1...a9f
Skrevet

Barn MÅ slippe å utsettes for sånt!

Snakk med mannen din og bestem deg for aldri å utsette barna for slikt igjen.

Ikke så lett?

Nei, mye lettere å la dem bli utsatt for overgrep.

Skrevet

Barn MÅ slippe å utsettes for sånt!

Snakk med mannen din og bestem deg for aldri å utsette barna for slikt igjen.

Ikke så lett?

Nei, mye lettere å la dem bli utsatt for overgrep.

Problemet er at min mann aldri ser at han gjør det. Derfor forsvarer han din far..FullSizeRender.jpg

Skrevet

Problemet er at min mann aldri ser at han gjør det. Derfor forsvarer han din far..FullSizeRender.jpg

Faren hans har manipulert han, hans søsken og moren i alle år. - min mann er ingenting galt i sin far unntatt at alle andre ikke liker han og det er derfor synd på han..

Skrevet

Hva hadde dere gjort?

Jeg hadde nektet å ta med barna dit.

Skrevet

Få med deg mannen til familievernkontoret for å snakke om dette. Kanskje han forstår hvor alvorlig det er når du er villig til å gjøre noe slikt?

Mannen din er i benektelse!

Spør han hva han ville gjort om en mann dere ikke var i familie med gjorde de tingene faren hans gjør.... ville det også vært greit for ham? Om han synes det ville jeg blitt svært skeptisk til mannen også.

Anonymous poster hash: 6f5e1...ed8
Skrevet

Her hadde jeg gitt fanden i hvor vidt mannen ser det eller ei, denne bestefaren hadde ikke fått lov til å holde på slik ovenfor ungene, eller meg selv nei.. Om mannen mener du er vrang på dette, så hadde jeg forklart at det er faktisk ikke alt som er ok, NOEN må jo ta ansvar på ungenes veier her, å la svigerfaren din fortsette slik, fordi mannen din ikke "ser" det, er ikke grunn nok.

Anonymous poster hash: 80b26...fc0
Skrevet

Her hadde jeg gitt fanden i hvor vidt mannen ser det eller ei, denne bestefaren hadde ikke fått lov til å holde på slik ovenfor ungene, eller meg selv nei.. Om mannen mener du er vrang på dette, så hadde jeg forklart at det er faktisk ikke alt som er ok, NOEN må jo ta ansvar på ungenes veier her, å la svigerfaren din fortsette slik, fordi mannen din ikke "ser" det, er ikke grunn nok.

Anonymous poster hash: 80b26...fc0

Problemet er at hvis jeg gir fanden i hva han mener risikerer jeg at han tar med barna dit når jeg ikke er hjemme f eks for han synes "så synd" på sine foreldre som har så liten kontakt med oss og barnebarna.. Jeg kan jo aldri få nektet han det eller risikerer å bli skilt å ende opp med at hans manipulerende far får være mer sammen med barnebarna. Nå unngår jeg i alle fall at det kan skje noe alvorlig..

Skrevet

Problemet er at hvis jeg gir fanden i hva han mener risikerer jeg at han tar med barna dit når jeg ikke er hjemme f eks for han synes "så synd" på sine foreldre som har så liten kontakt med oss og barnebarna.. Jeg kan jo aldri få nektet han det eller risikerer å bli skilt å ende opp med at hans manipulerende far får være mer sammen med barnebarna. Nå unngår jeg i alle fall at det kan skje noe alvorlig..

Det er alvorlig nok når barn blir utsatt for seksuell trakassering. Husk at det at det skjer foran deg uten at du bryter inn gjør det enda verre for jentene - fordi det da virker som om du godtar det.

Du kan ikke for all fremtid beskytte barna, du kan ikke se til alle jentene til enhver tid. Så når du ikke gjør noe mer så vil dette fortsette.

Jeg svarte deg over her også.

Spør mannen hva han ville gjort om han visste at eldre menn klådde på jentene hans, stryker dem på pupper og rompe mens han klemmer dem for tett inntil seg og gir dem våte kyss. Hadde han reagert på det? Ville han syntes det var galt?

Ring familievernkontoret og be om time til dere der, krev at mannen blir med. Og ring også barnevernet og spør om hvordan du bør forholde deg til dette siden mannen ikke tar det på alvor.

Å ikke gjøre noe er ikke noe alternativ!

Anonymous poster hash: 6f5e1...ed8

Skrevet

Det du beskriver er ikke greit. Her må du stille opp for barna dine. Særlig når pappaen ikke ser det.

Ser at du har konfrontert svigerfar med dette, det er bra, da vet han at han blir "sett". Fortsett med det. Følg nøye med når dere er sammen, og i det hanbegynner slik stopper du det med en gang. Om det så betyr å ta med deg ungene å dra hjem.

Dette må ikke få lov til å eskalere.

Skrevet

Du sier at det er bare deg og ett annet familiemedlem som ser/ sier ifra om dette. Hvem er den andre personen og kan dere ikke sammen snakke med mannen din?

Anonymous poster hash: 2ed07...2d7

Skrevet

Nei, det gjør du ikke. Slik du holder på nå lar du ham ta på barna dine mens du sitter og ser på. Det sender ut signal om at det er greit.

Hvis mannen din ikke "ser" dette, og ikke vil lytte til deg, så har du et mye større problem enn svigerfaren din.

Dette MÅ du ta tak i. NÅ.

Anonymous poster hash: 4e7a8...580

Skrevet

Er deres barn de eneste barnebarna? Eller har han flere som han også gjør det med?

Anonymous poster hash: 484a1...0c1

Skrevet

Er deres barn de eneste barnebarna? Eller har han flere som han også gjør det med?

Anonymous poster hash: 484a1...0c1

Nei han har flere. Det er den andre mammaen som også har sagt i fra. Vi har lik oppfatning av dette. Han er aldri alene med noen barnebarn. Det som gjør det vanskelig er at han bare sier "hyggelige" ting til barna men at det er unaturlig å bare bry seg om å si "hvor glad han er i de.." Og å kose de over lenger tid enn det som er naturlig eller "tilfeldigvis" komme borti enkelte kroppsdeler. barna oppfatter han vel som at han bare er hyggelig men at de synes det blir vel nærgående men sier ingenting på det..

Skrevet

Jeg synes det kan høres ut som han er klumsete i sin omgang med barna, men overgriperteorien støtter jeg ikke.

Min svigerfar er likedan unntatt den dårlige hygiene delen. Han er egentlig ikke så interessert i barna og treffer dem kun i familieselskap. Han klemmer dem og sier han er glad i dem (noe han sikkert også er), men er ikke interessert i å leke med eller prate stort med barna. Han virker veldig klumsete med barna og kan sikkert plassere hendene litt feil en gang iblant, men jeg har ingen følelse av at det er tilsiktet.

En overgriper ville gjort en innsats for å få barna til å ville være alene med han. Hvis han ikke viser noen interesse for hva de driver med, er interessert i osv, men bare klemmer og sier han er glad i dem er det i så fall en merkelig taktikk fra en potensiell overgriper.

Du sier at han aldri får være alene med barna. Har han ytret noe ønske om å være alene med dem?

Jeg sier ikke at du skal la være å reagere på upassende berøring, men synes overgriperteorien som kom over her er litt drøy.

Du sier at andre enn deg og den andre mammaen også ser hans upassende berøringer av barna, bare ikke mannen din. Hvordan kan han unngå å se det?

Uansett støtter jeg dem over som sier at du må ta dette opp med mannen din på en ordentlig måte.

Anonymous poster hash: 2ed07...2d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...