Gå til innhold

Inspireret av tråden om stefar og tenåringsdatteren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er naturlig for dere da, som er biologiske foreldre.

Jeg kan fint sove sammen med sønnen på 8 og ser for meg at dette vil vare i flere år ennå.

Kroppskontakt og kos, stryker dere barna over naken hud? Hva med stumpen, er det bare ok hos en baby?

Jeg understreker at jeg her sikter til vanlig kos og omgang mellom foreldre og barn.

Anonymous poster hash: b944c...92b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo. Men dette er en jente på 14 år, som i tillegg ikke er hans eget barn...

Skrevet

Mine barn har styrt samsoving selv,fra 10 års alder er det gjerne slutt. For meg er pjusking i håret eller øret,kile på rygg ok,utover det,nei.

Men,jeg ble misbrukt av min far fra tidlig alder til 13 år,så jeg er nok ikke den rette til å svare. Fikk vondt av stedatteren i den andre tråden,det er ikke så enkelt å tro at man får et sannferdig svar på direkte spm om overgrep!

Anonymous poster hash: 46296...54b

Skrevet

Barna mine er velkommen i min seng, men jeg legger meg ikke uoppfordret i deres senger.

De er alltid velkommen, men nå som de begynner å si fra og setter grenser (vil dusje i fred, vil skifte alene etc.) respekterer jeg selvsagt det.

Barn sier gjerne fra, med ord eller handling, når de vil ha mer privatliv. Det vil nok din sønn også gjøre. Som 14åring vil han neppe ha mamma i sengen.

Anonymous poster hash: 41a90...5d9

Skrevet

Hva er naturlig for dere da, som er biologiske foreldre.

Jeg kan fint sove sammen med sønnen på 8 og ser for meg at dette vil vare i flere år ennå.

Kroppskontakt og kos, stryker dere barna over naken hud? Hva med stumpen, er det bare ok hos en baby?

Jeg understreker at jeg her sikter til vanlig kos og omgang mellom foreldre og barn.

Hæ? "Stryke over stumpen?" Nei, det er ikke OK på store barn!?

Anonymous poster hash: 4743f...859

Skrevet

Hæ? "Stryke over stumpen?" Nei, det er ikke OK på store barn!?

Nei, men når går på en måte grensen. Gjør dere ikke det på babyen heller?

Skrevet

Dasker på bleierumpa liksom, men stryker ikke.. :S

Skrevet

Jeg stryker min 4-åring over rumpa. Det hender jeg gjør det med min 6,5 åring, men jeg kjenner at der går grensa snart. Jeg tenker man som forelder godt kan ligge i samme seng som en tenåringsjente, at det kan være anledninger det passer seg, men da skal en som voksen gjøre minst mulig ut av seg. Det går noen hårfine grenser der som man skal være meget oppmerksom på som voksen. Har du selv vært utsatt for overgrep kan disse grensene være vanskelige. Som voksen må man også hjelpe barna/ungdommene å sette egne grenser - feks ta på seg t-skjorte før de kommer opp i senga, at deres egen seng er privat osv.

Anonymous poster hash: d62da...5bd

Skrevet

Stryke barna over en naken rumpe for å kose??? Nei! Absolutt ikke!

Anonymous poster hash: 16568...405

Skrevet

Jeg strøk ikke sønnen min på rompa da han var baby nei, bare klappet når jeg skulle få ham til å rape. Å stryke på naken rompe synes jeg blir for intimt, for meg er det på linje med å stryke på tissen, altså IKKE noe en forelder gjør.

Sønnen min er 4 år nå og har allerede sine egne grenser, jeg stryker ham gjerne på ryggen og armene når han vil det, og lar selvfølgelig være når han ikke vil. Han har for øvrig lært at han selv bestemmer når han vil kose med noen, og gir klar beskjed hvis noen "stjeler" en kos fra ham uten å spørre. :)

Han kommer opp i senga vår om natten og han ber meg ofte om å ligge litt i hans seng, og det gjør jeg gjerne. Men jeg kommer aldri til å legge meg i hans seng uoppfordret, på den måten får han selv styre når han vil slutte med dette. Det er viktig å respektere barns grenser uten å sette dem i en situasjon der de synes noe er ubehagelig men ikke tør å si det.

Anonymous poster hash: 6c96a...0d5

Skrevet

Jeg har en sønn på 15 år, og vi har selvfølgelig kroppskontakt. Han kan godt ligge på sofaen med hodet i fanget mitt og se på TV. Han kan fint legge armen rundt skukdrene mine litt når vi går ved siden av hverandre (han er jo høyere enn meg). Jeg får faktisk nattakos av han før han går og legger seg hver kveld.

Men vi ligger aldri i samme seng, det er mange år siden det skjedde.

9-åringen kan fremdeles legge seg midt i dobbeltsenga en søndags morgen, 12-åringen gjør det aldri lenger. Det stopper seg selv når de vokser til dette

Anonymous poster hash: c588c...26a

Skrevet

Jeg har gutt på snart 13 og jente på ni og de er begge veldig kosete. Jenta kommer stadig inn i senga vår og vil ligge i armkroken mens hun blir kilt på ryggen og armene.

Gutten kommer også inn til oss noen morgener og vil kose. Han kan gjerne krype helt inn til meg/faren og ligge i armkroken. Merker imidlertid at det blir sjeldnere etterhvert nå, så det styrer seg selv. Han kan også finne på å holde meg i hånda når vi er ute og går og ingen ser. 😍 Tenker hver gang han tar hånda mi at nå er det kanskje siste gang..

De trenger kos og fysisk kontakt, men ser at de styrer det selv etter hvert som de vokser til.

Skrevet

Det er flere damer her inne som roper barnevernet som selv burde vært meldt dit!! De er ikke riktig kloke. De skaper en pedofil av en stakkars stefar, ( som har vært pappa til henne i 10 år). Har aldri hørt på makan!

Har en 13 åring som ofte har kroppskontakt med sin pappa som hun avguder!

Anonymous poster hash: 8ac07...e71

Skrevet

Har ikke svart på den andre tråden, ei heller lest alle svarene. Men jeg ble også ganske skeptisk i den settingen. Spesielt når mannen ikke engang sover i samme seng som kona si?

Når det er sagt, så kan jeg fortsatt finne på å dusje sammen med min 8år gamle gutt hvis det er mest praktisk, jeg er naken foran han på morgenen på vei til badet feks, og han er ikke sjenert over kroppen sin for meg. Vi kan også sove i samme seng - han i truse og jeg naken.

Anonymous poster hash: 5f9c0...009

Skrevet

Det er flere damer her inne som roper barnevernet som selv burde vært meldt dit!! De er ikke riktig kloke. De skaper en pedofil av en stakkars stefar, ( som har vært pappa til henne i 10 år). Har aldri hørt på makan!

Kan du ikke se at det er forskjell på å ligge påkledd i en armkrok på soffan og en far som (ikke har gjort det før) starter å krype under dyna til en jente på 14 år som ligger i bare trusa?

Han sover ikke med kona si, men å legge seg med 14 åringen er ok?

Hvilken kroppskontakt har din 13åringen med faren sin egentlig?

Anonymous poster hash: 7e9c2...8b8

Skrevet

En trettenåring som ligger i bare trusa bør få ligge i fred både for far og stefar. Dette var også noe nytt stefaren i den andre tråden hadde begynt med, og det er ikke greit.

Anonymous poster hash: a7930...f2e

Skrevet

Det er mange ting som spiller inn i de forskjellige situasjonene da....

I saken med stefar og tenåringsdatter er det klare indikasjoner på at 14 åringen er privat når det gjelder kropp osv. Også det at mor nevner at dette skjedde nå i nylig tid. I tillegg hadde barnet selv synes det var rart.... Da er det jo heller ikke innen for normalen. det skal være naturlig for begge parter.

Hvis eksempelvis familien hadde vært av typen veldig åpen om kropp, eksempelvis naturister(drar det helt den andre veien) og stefar og stedatter alltid har hatt et slikt forhold, så trenger det jo ikke å skurre. Da hadde ikke mor fått den magefølelsen heller.

Hadde en venninne som om morgenen kunne sitte i bare trusa som 14 åring, i armkroken til far og mor svinset rundt kun iført truse og singlet, til tross for at jeg var på overnattingsbesøk. I den familien var de veeeldig naturlige til kropp(vet at foreldrene har vært på nudiststrand før). Følte aldri at noe skurret der! Aldri! Og venninnen min er fortsatt svært naturlig i forhold til sin og andres kropper ;) 

Jeg derimot var veeeldig privat og sov alltid i pysj. Foreldrene mine sa at jeg tidlig var sånn. Hadde min far eller stefar lagt seg i sengen med meg, hadde jeg følt det svært ubehagelig... Hadde kanskje ikke turt å sagt noe heller... Redd for å såre, eller at det hadde vært noe med meg... Hadde gått på akkord med meg selv.  Men nå har jeg aldri hatt et sånt forhold til min far... Skjønner?

Det er derfor ingen bjeller som trenger å ringe dersom du og sønnen din på 8 pleier å sove sammen osv.

Det har med forhistorien å gjøre.... 

Anonymous poster hash: 98628...656
Skrevet

Jeg har en gutt på 7 år (snart 8). Han hater å bli strøket så jeg stryker han ikke. Han og jeg sover i min seng når min samboer jobber (samboer klarer ikke sove når barnet mitt sover i sengen så de gangene han er borte på natten griper vi sjansen). Og om sønnen min får mareritt og er kjemperedd/trist så sover jeg i hans seng. Dette skjer Max en gang hvert halvår, så er ikke ofte.

Anonymous poster hash: 4f589...7af

Skrevet

Det er mange ting som spiller inn i de forskjellige situasjonene da....

I saken med stefar og tenåringsdatter er det klare indikasjoner på at 14 åringen er privat når det gjelder kropp osv. Også det at mor nevner at dette skjedde nå i nylig tid. I tillegg hadde barnet selv synes det var rart.... Da er det jo heller ikke innen for normalen. det skal være naturlig for begge parter.

Hvis eksempelvis familien hadde vært av typen veldig åpen om kropp, eksempelvis naturister(drar det helt den andre veien) og stefar og stedatter alltid har hatt et slikt forhold, så trenger det jo ikke å skurre. Da hadde ikke mor fått den magefølelsen heller.

Hadde en venninne som om morgenen kunne sitte i bare trusa som 14 åring, i armkroken til far og mor svinset rundt kun iført truse og singlet, til tross for at jeg var på overnattingsbesøk. I den familien var de veeeldig naturlige til kropp(vet at foreldrene har vært på nudiststrand før). Følte aldri at noe skurret der! Aldri! Og venninnen min er fortsatt svært naturlig i forhold til sin og andres kropper ;)

Jeg derimot var veeeldig privat og sov alltid i pysj. Foreldrene mine sa at jeg tidlig var sånn. Hadde min far eller stefar lagt seg i sengen med meg, hadde jeg følt det svært ubehagelig... Hadde kanskje ikke turt å sagt noe heller... Redd for å såre, eller at det hadde vært noe med meg... Hadde gått på akkord med meg selv. Men nå har jeg aldri hatt et sånt forhold til min far... Skjønner?

Det er derfor ingen bjeller som trenger å ringe dersom du og sønnen din på 8 pleier å sove sammen osv.

Det har med forhistorien å gjøre....

Samboeren min har vokst opp i en nudist familie. Kropp er supernaturlig og de valser halvnakne rundt i huset alle mann. Men det hadde alikevel ikke vært naturlig for mannen min å legge seg under dyna til vår nesten nakne datter. De kan valse rundt i huset, men å ligge nakne, tett sammen under en dyne, tror jeg er langt fra normalen for de begge! Man er ikke pervers selv om man er nudist!

Nakenhet er en ting, intimitet er noe HELT annet.

Skrevet

Samboeren min har vokst opp i en nudist familie. Kropp er supernaturlig og de valser halvnakne rundt i huset alle mann. Men det hadde alikevel ikke vært naturlig for mannen min å legge seg under dyna til vår nesten nakne datter. De kan valse rundt i huset, men å ligge nakne, tett sammen under en dyne, tror jeg er langt fra normalen for de begge! Man er ikke pervers selv om man er nudist!

Akkurat det jeg påpeker! Hvor får du ut av teksten at jeg mener nudister/naturister er perverse!? Jeg påpeker at de har et naturlig forhold til kropp???? Dine ord ikke mine.

Det handler om hva som er naturlig for hver enkel familie. Hvis datter og far /stefar er intime på en ok måte og har pleid å være det- Da mener jeg selvfølgelig å ligge ved siden av hverandre i sengen på en OK måte, å prate om koselige ting trenger det ikke å være perverst. En far eller stefar ville merket om det var unaturlig for den andre. Altså det å vite hverandres grenser. I den andre tråden var dette noe som var ute av det vanlige og en overskridelse av grenser. Intimitet kan jo være flere ting enn noe med seksuelle undertoner!???? Jeg er jo intim med datteren min hvis jeg gir henne en klem, stryker henne over kinnet osv... Hva har det med noe som helst å gjøre?

Skjønner ikke hvordan du greide å vinkle at jeg mener at nudister er perverse... Da bør du lese teksten en gang til....

Skrevet

Det er sånn folk som deg som gjør overgrep så vanskelig å jobbe med. Du fremstiller stefar som "stakkar". Er det synd på mannen fordi han ikke får ligge under dyna til sin halvnakne tenåringsstedatter??? Hjelpes!

Og hvorfor i all verden sidestiller du naturlig kroppskontakt mellom din 13 åring og hennes far med unaturlig intimitet mellom en 14-åring og hennes stefar. Er du virkelig så evneveik at du ikke forstår forskjellen?

Anonymous poster hash: 16568...405

Skrevet

Intimitet er en ting, sexualitet noe HELT annet.

Skrevet

Kan du ikke se at det er forskjell på å ligge påkledd i en armkrok på soffan og en far som (ikke har gjort det før) starter å krype under dyna til en jente på 14 år som ligger i bare trusa?

Han sover ikke med kona si, men å legge seg med 14 åringen er ok?

Hvilken kroppskontakt har din 13åringen med faren sin egentlig?

Haha nå har du gjort mannen min til pedofil også. Hadde en følelse av at det ville komme fra en av dere ja!

Dere er virkelig ikke riktig kloke.

Skrevet

Akkurat det jeg påpeker! Hvor får du ut av teksten at jeg mener nudister/naturister er perverse!? Jeg påpeker at de har et naturlig forhold til kropp???? Dine ord ikke mine.

Det handler om hva som er naturlig for hver enkel familie. Hvis datter og far /stefar er intime på en ok måte og har pleid å være det- Da mener jeg selvfølgelig å ligge ved siden av hverandre i sengen på en OK måte, å prate om koselige ting trenger det ikke å være perverst. En far eller stefar ville merket om det var unaturlig for den andre. Altså det å vite hverandres grenser. I den andre tråden var dette noe som var ute av det vanlige og en overskridelse av grenser. Intimitet kan jo være flere ting enn noe med seksuelle undertoner!???? Jeg er jo intim med datteren min hvis jeg gir henne en klem, stryker henne over kinnet osv... Hva har det med noe som helst å gjøre?

Skjønner ikke hvordan du greide å vinkle at jeg mener at nudister er perverse... Da bør du lese teksten en gang til....

Jeg mente ikke å vinkle det inn på at du mente det. Jeg forstår hva du mener. Det er vel mer til hi.

Hun kan tydeligvis ta alt for god fisk. Så når du skrev at dette (å ligge halvnakne sammen) kunne være naturlig for noen som har gjort det i mange år, ville jeg bare påpeke at nei, det er det ikke.

Det er aldri ok å ligge naken inntil en tenåring som er ferdig utviklet. Jeg grøsser av denne stefaren. Det er noe alvorlig galt med både han og mor. Han ble "lei seg" da han fikk vite at stedatter ikke likte dette? Denne mannen tror jeg bare er lei seg fordi han ikke kan ligge der lengre.

Håper ikke han har gjort henne noe. Men at han burde hatt seg en snakk med noen om hva som er ok å ikke er helt tydelig, her har man en mann (om han ikke er pedofil) som fullstendig mangler sosiale antenner.

Jeg blir rett og slett kvalm av hele hovedinnlegget. Moren har en ekkel magefølelse, men gjør ikke noe annet en å spørre datteren ett lite spm?

Jeg var 5 år da faren min lærte meg å runke, jeg syntes dette var super spennende, spennende med guttetiss som var så rar, og spennende at man kunne dra huden fram og tilbake. Jeg skjønte at dette ikke var normalt, så turte ikke si noe, og da jeg så moren min sin reaksjon da hun tok oss på fersken, skjønte jeg at dette (bare ut fra ansiktsutrykket hennes, for hun nevnte dette aldri med ett ord) var veldig veldig galt.

OM denne mannen har forgrepet seg på dette barnet, er sannsynligheten svært liten for at hun forteller sannheten, for kanskje hun til og med nyter dette. Stakkars jente!

Skrevet

Jeg mente ikke å vinkle det inn på at du mente det. Jeg forstår hva du mener. Det er vel mer til hi.

Hun kan tydeligvis ta alt for god fisk. Så når du skrev at dette (å ligge halvnakne sammen) kunne være naturlig for noen som har gjort det i mange år, ville jeg bare påpeke at nei, det er det ikke.

Det er aldri ok å ligge naken inntil en tenåring som er ferdig utviklet. Jeg grøsser av denne stefaren. Det er noe alvorlig galt med både han og mor. Han ble "lei seg" da han fikk vite at stedatter ikke likte dette? Denne mannen tror jeg bare er lei seg fordi han ikke kan ligge der lengre.

Håper ikke han har gjort henne noe. Men at han burde hatt seg en snakk med noen om hva som er ok å ikke er helt tydelig, her har man en mann (om han ikke er pedofil) som fullstendig mangler sosiale antenner.

Jeg blir rett og slett kvalm av hele hovedinnlegget. Moren har en ekkel magefølelse, men gjør ikke noe annet en å spørre datteren ett lite spm?

Jeg var 5 år da faren min lærte meg å runke, jeg syntes dette var super spennende, spennende med guttetiss som var så rar, og spennende at man kunne dra huden fram og tilbake. Jeg skjønte at dette ikke var normalt, så turte ikke si noe, og da jeg så moren min sin reaksjon da hun tok oss på fersken, skjønte jeg at dette (bare ut fra ansiktsutrykket hennes, for hun nevnte dette aldri med ett ord) var veldig veldig galt.

OM denne mannen har forgrepet seg på dette barnet, er sannsynligheten svært liten for at hun forteller sannheten, for kanskje hun til og med nyter dette. Stakkars jente!

Ja selvfølgelig er det helt riv ruskende galt det som skjedde med far og stedatter i den andre tråden... Ingen tvil der... Men dette var også et svar til Hi i denne tråden... Hva som er vanlig og naturlig for noen er ikke det for andre. Eksemplene ble brukt for å vise forskjellen... Hvorfor det som skjedde i den andre tråden er helt på feil plass, imens det hun nevner med sine barn ikke trenger å være det... Må se på de forskjellige situasjonene og at ikke alt er sammenlignbart.

Blir bare oppgitt når du regelrett skriver at jeg mener at nudister er perverse, når det ikke kommer frem i teksten.

Da er vi enige da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...