Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #1 Skrevet 4. juni 2016 Når det er under 4 uker til termin , lar du eller lot du partner dra på fest da? Anonymous poster hash: 41306...a47
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. juni 2016 #2 Skrevet 4. juni 2016 Så lenge han ikke drakk seg dritings så... Mannen var på konsert halvannen time unna 3 uker før termin (og jeg føder alltid før tiden) men han drakk ikke og kjørte bil
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #3 Skrevet 4. juni 2016 Han er heldigvis en oppegående mann som jeg slipper å passe på. Jeg 'lar' han ikke gjøre noe, og jeg nekter han heller ingenting. Siden jeg har valgt å bo med han har han jo de samme verdier og syn på det meste som meg, og en sånn problemstilling hadde aldri kommet opp. Men han kunne nok dratt på fest en mnd førmtermin, om han hadde vært av den festglade typen. Man kan jo ikke sette HELE livet på vent selv om man skal ha barn. Anonymous poster hash: a7628...643
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #4 Skrevet 4. juni 2016 Vi må også ha den praten snart. Jeg tenker 3 uker før er litt rimelig? Anonymous poster hash: d07cb...d0d
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #5 Skrevet 4. juni 2016 Vi må også ha den praten snart. Jeg tenker 3 uker før er litt rimelig?Anonymous poster hash: d07cb...d0d Må dere virkelig 'ha praten'? Skjønner han det ikke helt av seg selv? Anonymous poster hash: a7628...643
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #6 Skrevet 4. juni 2016 Min mann drar ikke på fest og er er det igjen 4,5 uke. Hadde han gjort det vet han godt at jeg hadde satt svært lite pris på det og aldri tilgitt han for at han evt ikke kunne kjøre og være tilstede (hadde vært uaktuelt med en alkoholpåvirket mann på fødestuen) under fødselen av vårt barn. Anonymous poster hash: c545a...344
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #7 Skrevet 4. juni 2016 Her stenger føden i byen når jeg har 3 1/2 uke til termin, har sagt at jeg ønsker han holder seg edru fra da ihvertfall😊 Hadde jeg ikke vært avhengig av at han kjørte meg til føden i nabobyen, kunne han gjerne tatt seg ett par øl rundt den tid... Men ser helst han utsetter øldrikkinga til baby'n er kommet😊 Storesøster kom 10 dager over termin, men vet jo ikke om neste fødsel starter tidligere.. Anonymous poster hash: 9f113...961
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #8 Skrevet 4. juni 2016 Mannen min er ute på byen og er dritings nå. Jeg kjenner jeg får panikk Anonymous poster hash: 41306...a47
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #9 Skrevet 4. juni 2016 Ja. Reise bort, nei. Anonymous poster hash: 21782...def
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #11 Skrevet 4. juni 2016 Samboeren min skal bort en hel helg bare 10 dager før termin. Jeg håper og ber på at ingenting skjer den helgen. Anonymous poster hash: be8b0...137
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #13 Skrevet 4. juni 2016 Må dere virkelig 'ha praten'? Skjønner han det ikke helt av seg selv? Anonymous poster hash: a7628...643 Tenkte jeg også... Min mann kunne finne på å dra på fest noen uker før termin, men ikke langt unna huset og aldri med alkohol. De to siste ukene slet han med å dra på jobb.. Kjører buss og.kunne jo risikere å være langt borte når det begynte. Det finnes heldigvis alltids en plan b! Anonymous poster hash: 23c40...08e
Yellow Brick Road Skrevet 4. juni 2016 #14 Skrevet 4. juni 2016 Nå drar vi sjelden "på fest" uten hverandre, men vi har andre ting vi gjør. Fest bare for festens skyld hadde ikke vært aktuelt fire uker før termin, det er en selvfølge for oss begge. Men det er klart om det skulle være noe helt spesielt så hadde det vært helt uproblematisk. Men han hadde nok ikke drukket mer enn en øl eller to. Tror aldri han hadde tilgitt seg selv om han ikke skulle være i stand til å bli meg på fødsel. Jeg tror at det er viktigere for ham enn for meg nesten.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2016 #15 Skrevet 5. juni 2016 Min ville reise til Italia 3-2 uker før termin. Men jeg ba han la vær. Nå skal han et sted i Norge istedenfor, 6 timer unna meg og skal drikke hver kveld, men men. Om fødselen starter får han hvertfall kommet dagen derpå. Men han og jeg holder nok ikke lenge uansett dessverre Anonymous poster hash: 19cf7...df2
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2016 #16 Skrevet 5. juni 2016 Mannen min drikker seg aldri drita og kommer hjem til normal tid. Så ja han hadde fått lov å dra på fest. Vi har økonomi til å kunne ta en taxi om fødselen skulle starte. Han er uansett veldig ansvarsfull så tror ikke han hadde villet reise fra meg så nære termin. Anonymous poster hash: 78e96...7a8
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2016 #17 Skrevet 5. juni 2016 Her drakk samboeren siste helga, 3 uker før fødsel, han var med kompiser ut helga før termin, men da som sjåfør, hadde det likevel moro..Når han var ute og drakk, drakk han ikke mer enn at han var sikker på å få komme inn om jeg endte opp på fødsel. Trengte aldri å "ta praten" med han om det, han er voksen, så jeg regner med at han klarer å tenke logisk på slike ting selv Denne gangen får man se, men han selv er innstilt på å holde som sist, senest innen 3 uker før termin virker det som, men er et styke igjen. Anonymous poster hash: 7fade...d42
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2016 #18 Skrevet 5. juni 2016 Fest i nærheten med 2-3 øl er greit. Men ikke flere netter noen timer unna. Hadde rask fødsel sist, og antar at det blir raskere denne gangen. Anonymous poster hash: 6c99d...f0c
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2016 #19 Skrevet 5. juni 2016 Skjønner ikke hvorfor det er en problemstilling engang hvorfor skal han ikke få gå på fest 4 uker før termin? Er det "sånn i tilfelle for tidlig fødsel"? Da burde jeg i så fall nekte mannen min fest fra jeg var 25uker på vei, da jeg hadde premature rier og truende prematur fødsel "i tilfelle" noe skulle skje igjen? Anonymous poster hash: ca824...88f
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2016 #20 Skrevet 5. juni 2016 Det er vel ikke noe stress? Mannen min var på guttetur i London fire uker før termin. Anonymous poster hash: 6038e...b7e
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2016 #21 Skrevet 5. juni 2016 Fire uker før, ja herregud. Dere vet at mange menn jobber på båt/ offshore og de kan da ikke sitte hjemme i to måneder og vente på baby. To uker før, da hadde han fått holde seg i nærheten, og helst være kjørbar. Men han er heldigvis oppegående nok til å skjønne det selv. Men han reist på julebord med danskebåten ti dager etter mini var født da (nummer to), men det var fordi jeg "tvang" ham 😂 Anonymous poster hash: fccd5...f84
februarprins2013 Skrevet 5. juni 2016 #22 Skrevet 5. juni 2016 ja det gjorde jeg, kun den siste uken før han kom jeg nektet han
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2016 #23 Skrevet 5. juni 2016 Min ville reise til Italia 3-2 uker før termin. Men jeg ba han la vær. Nå skal han et sted i Norge istedenfor, 6 timer unna meg og skal drikke hver kveld, men men. Om fødselen starter får han hvertfall kommet dagen derpå. Men han og jeg holder nok ikke lenge uansett dessverre Anonymous poster hash: 19cf7...df2 Vet du, om fødselen starter når han er borte ville jeg ikke en gang ha varslet ham før etter fødselen var overstått. Om han ble sint så hadde jeg bare sagt at han valgte det jo bort helt bevisst tross at dere har snakket om det på forhånd. Han virker litt.... ego og korttenkt? Anonymous poster hash: bd5dc...0c0
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2016 #24 Skrevet 5. juni 2016 Hi, jeg synes det er helt greit fire uker før, men hadde forventet at han ikke drakk seg dritings, hadde sagt klart fra at jeg ville nektet ham adgang til fødestuen om han var merkbart beruset. Og jeg ville også ha sagt at det var jeg og ev. helsepersonell som skulle vurdere hans tilstand, ikke han selv. Så lenge det ikke er en lang reise unna og for å drikke seg dritings, så synes jeg det er helt greit med en fest fire uker før termin. Anonymous poster hash: bd5dc...0c0
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2016 #25 Skrevet 5. juni 2016 Når det er under 4 uker til termin , lar du eller lot du partner dra på fest da? Anonymous poster hash: 41306...a47 Vi er såpass gamle at vi ikke drar "på fest" lengre, men mannen min kunne fint vært ute i jobbsammenheng fire uker før termin. Men ikke drikke alkohol og ikke reise langt unna. Vi bor nærme sykehuset, men jeg rakk likevel bare så vidt fram, og hadde ikke klart å kjøre selv. Under tre timer fra første rie til babyen ble født. Anonymous poster hash: b0492...21a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå