Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #1 Skrevet 4. juni 2016 Som står i media? Der babyer får alvorlige hjerneskader eller i verste fall dør. Der mor ikke blir hørt, og det ender i en tragedie. Jeg tenker det skulle vært strengere, der sykehuspersonell som gjør store grove og fatale feil og feilvurderinger skulle blitt straffet. Gjør du en feilvurdering utenfor sykehus, får du straff, men gjør du det inne på et sykehus, trekker politiet seg ut, og det blir ingen straff. Noen få ganger får helsepersonell en advarsel. Hva tenker dere? Jeg kjenner noen som opplevde det verste i fjor, et lite sykehus i sør norge, de ble ikke hørt, sykehuspersonellet ignorerte dem, og fødselen endte i en tragedie. Babyen døde. Alle nekter på at de har gjort noe galt... Jeg er fryktelig provosert. Denne hendelsen har ødelagt livet deres fullstendig. De er knuste... De står fullstendig fast, de møter en vegg når de snakker med sykehuset. Nå vurderer de media, for å få frem hva som skjedde. Jeg støtter dem, media går jo inn og intervjuer/ spør direkte spørsmål til sykehuset, de gir seg ikke så lett. De spurte meg om hva de skulle, jeg tenker litt begge deler. Viktig å få frem det som skjedde med jenta deres..💕 Samtidig er det jo fryktelig tøft for en knust familie. Livet blir jo brettet ut Anonymous poster hash: 7ecd7...139
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #2 Skrevet 4. juni 2016 Jeg tenker først og fremst at alle gjør feil noen ganger. Det er leit for dem det går ut over, men å gi straff ville ikke føre til annet er at ingen ville ha jobbene. Jeg tenker også at selv om mor har vært overbevist om at noe var feil så er ikke det noe bevis. Det er veldig mange som er overbevist om at noe er feil uten at det er det. Anonymous poster hash: 440c3...e3e
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #3 Skrevet 4. juni 2016 Jeg tenker at det ikke alltid er så svart/hvitt, at alle kan gjøre feil og at det nok ikke alltid er så lett å skille overengstelige hypokondere fra de som faktisk må lyttes til. Jeg har opplevd lignende selv, her gikk det heldigvis ganske bra. Barnet mitt overlevde, men fikk varige skader. Jeg opplevde ikke den arrogansen du beskriver da, legene her la seg helt flate og innrømmet feil. De var så lei seg for at de ikke hadde lyttet og fordi barnet vårt ble skadet. Da vi fikk avslag på errtatning fra pasientskadeerstatningen fordi de mente det var umulig å forutse at det skulle ende sånn var legene på sykehuset her helt på vår side. De skrev en uttalelse hvor de innrømmet feil og at de skulle håndtert dette annerledes, så barnet vårt fikk erstatning likevel. Jeg skjønner deres sinne og frustrasjon når dere møter arroganse, når de på nedlatende vis mener seg feilfri, det må plukkes vekk fra legestand og sykehus. Anonymous poster hash: 42db7...9a9
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #4 Skrevet 4. juni 2016 Norge ligger langt etter hva god medisinsk omsorg rundt graviditet og fødsel,enn våre naboland. Her er det ikke engang obligatorisk å teste alle gravide for GBS,noe leger i andre land rister på hodet av. Norsk helsevesen er eksepsjonelt dårlig,men likevel jobber jeg i det. Anonymous poster hash: 4c4ac...0b9
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #5 Skrevet 4. juni 2016 Tenker at det ville blitt laaangt mer utrygt å føde under slikt regime. Avgjørelser blir tatt uten å kunne konsultere noen fasit, og feil vil kunne skje. Med mulig straffeforfølgelse for feilvurderinger kan man nok se langt etter jordmødre og fødselsleger som ønsker fortsette i jobben. Anonymous poster hash: 761ee...d43
Optatium Skrevet 4. juni 2016 #6 Skrevet 4. juni 2016 Jeg tenker at så lenge det er mennesker i begge ender av saken vil det forekomme feil. Det ligger i menneskets natur, og kroppen er ingen maskin. Selvfølgelig kan vi strebe etter å bli bedre, men jeg tror ikke det er mulig å helt unngå feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå