Gå til innhold

Hva gjør du i denne situasjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du har laget frokost til barna, ryddet vekk maten og vasket kjøkkenet. Så skal du sette deg ned med kaffekoppen og noe å spise. Da kommer et av barna og sier: "Jeg vil også ha sånn mat som du har".

Lager du til barnet også eller sier du nei? Må barnet vente til du er ferdig?

Anonymous poster hash: e3560...e9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en merkelig problemstilling, jeg ville for det første spist samtidig og sammen med barna. Og skulle jeg unne meg noe ekstra til kaffen hadde jeg selvsagt hentet litt til barnet som spør også.

Anonymous poster hash: bfa17...363

Skrevet

Standard her i heimen. Derfor har jeg lært og alltid lage litt ekstra så det bare er å hente seg 😉

Anonymous poster hash: 816f5...d2f

Skrevet

Ja, standard her også nemlig. I dag hadde vi piknik i parken. Jeg hadde laget masse god mat som vi hadde med på tur + at barna våre spiste lørdagsgodt der. Da vi kom hjem laget jeg meg iskaffe og fant frem en bolle fra fryseren som jeg tinte. Benket meg i sola og fant frem et blad. Det tok nøyaktig to minutter før fire barn ville ha. Jeg sa at det kunne de få, men de må vente til jeg er ferdig. Var det slemt?

Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Hvorfor tinte du ikke til alle med en gang? Tenkte du at de sikkert ikke ville ha eller hva?

Skrevet

Man kan jo ikkee finne bolle bare til seg selv, det var ganske egoistisk. Men generelt så sier jeg at de må vente hvis jeg holder på å spise ja.

Skrevet

Ja, da lager jeg selvfølgelig til alle, men det høres rart ut at du ikke spiste frokost med ungene.

Anonymous poster hash: 17cc8...a92

Skrevet

Jeg spiser meg ferdig, men det er jo utopi å tro at man får sitte i fred og gumle boller mens ungene er hjemme.

Skrevet

Synes jo det er forskjell på om man finner seg en bolle til kaffen eller om man har smurt seg en skive. Om det er en skive og ungene akkurat har spist, kan de vel vente til neste måltid. Om det er bolle, så må vel alle få.

Anonymous poster hash: 7b097...117
Skrevet

Hvorfor tinte du ikke til alle med en gang? Tenkte du at de sikkert ikke ville ha eller hva?

Fordi de hadde spist både is og godteri og jeg syntes egentlig at det holdt.

Skrevet

Jeg synes det er så merkelig problemstilling jeg. Hvis jeg mener barn har fått nok av søtsaker eller snacks iløpet av en dag så tar jeg det ikke frem til meg selv heller. Da venter jeg til de har lagt seg. Synes det er mye lettere å kose meg også da.
Skrevet

Her i huset ville det ikke skjedd. Spiser sammen med barna. Aldri alene etter dem.

Har vi noe kos/ekstra godt, er det selvfølgelig til alle!

Anonymous poster hash: f4ee8...67b

Skrevet

hadde de akkurat spist og du nå skulle spise skive, så hadde jeg bedt de vente, de dør ikke av å ta hensyn til mor

Anonymous poster hash: 022b3...85f

Skrevet

Jeg synes det er så merkelig problemstilling jeg. Hvis jeg mener barn har fått nok av søtsaker eller snacks iløpet av en dag så tar jeg det ikke frem til meg selv heller. Da venter jeg til de har lagt seg. Synes det er mye lettere å kose meg også da.

Hvorfor er det galt å si at nå har dere spist lørdagsgodt, så nå er det min tur?

Skrevet

Du har laget frokost til barna, ryddet vekk maten og vasket kjøkkenet. Så skal du sette deg ned med kaffekoppen og noe å spise. Da kommer et av barna og sier: "Jeg vil også ha sånn mat som du har".

Lager du til barnet også eller sier du nei? Må barnet vente til du er ferdig?

Lager jeg noe, som f.eks stekt egg spør jeg ALLTID om det er noen flere som vil ha. Sier de nei får de heller ikke om de spør etterpå, da tilbyes noe annet. 

Anonymous poster hash: cfdb3...7fd

Skrevet

Da hadde jeg sagt akkurat dét, at de hadde fått nok sukker den dagen.

Anonymous poster hash: bbe46...5b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...