Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #1 Skrevet 4. juni 2016 Jeg har møtt en mann, som er fantastisk på alle områder, unntatt et. Han har en flott jobb, god økonomi, han er utrolig hensynsfull, flink med barn, morsom, vi har samme humor, han er avslappende å være med. Intelligent, en god samtalepartner, men... Han røyker hasj, i snitt en gang i uka. Noen ganger litt mindre. Det er "bare" en "joint", og han blir ikke merkbart påvirket. Han gjør det pga en gammel skade, og ingen smertestillende virker, så han tar den ene i uka for å slippe smerten litt.. Men jeg er usikker på om jeg er komfortabel med det. Jeg har aldri prøvd noe som helst selv. Vi er begge i midten av 30 årene. Anonymous poster hash: 62694...632
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #2 Skrevet 4. juni 2016 Ja det er en dealbreaker. Hasj påvirker hjernen på en skremmende måte, og det er ikke noe du ønsker i nærheten av dine barn eller deg selv. Min mann røykte hasj da vi ble sammen, og jeg nektet å fortsette forholdet før han stoppet med det. Han stoppet, og ble en enda bedre mann. Her ville jeg satt et ultimatum. Han får velge mellom deg eller narkotika. Bør være et enkelt valg! Anonymous poster hash: ce5cd...57b
TPK Skrevet 4. juni 2016 #3 Skrevet 4. juni 2016 Ja! Det sier noe om holdninger og verdier, og jeg kunne ikke vært sammen med en som bruker narkotika uansett grunn.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #4 Skrevet 4. juni 2016 Uff, dette høres ut som eksen min. Jeg ble sammen med ham to år etter bruddet med barnefar. Fantastisk mann, god jobb, barna elsket ham! Han sa eksen var gal, jeg trodde ham.. Så fant jeg ut at han røyket hasj.. Av samme grunn som din. Og han var ganske sjalu, jeg trodde han bare var forelsket, men livet mitt ble snevert. Hasj er en uting, det gjør noe med en som person. Jeg ønsket at han sluttet, da jeg ikke vil at barna mine skulle være et sted der det ble konsumert narkotika. Han ble ganske sur.. Hasj var bedre enn alkohol.. Han røyket så lite.. Han hadde alltid gjort dette.. Han var da ikke narkoman? Jeg var hodestups forelsket.. Men tilslutt gikk jeg. Hasj var for viktig for ham. Når man røyker hasj EN gang i uka, av og til mindre så trenger man det ikke.. Han skyldte på smerter.. Men dersom dette lindret - hvorfor røyket han ikke hver dag! Se det i øynene - kjæresten din liker å ruse seg. Gå. Anonymous poster hash: 83f2f...765
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #5 Skrevet 4. juni 2016 Jeg må bare skyte inn at det var utrolig vanskelig å la ham gå. han var en veldig flott fyr på mange måter.. Jeg unnskyldte røykingen hans.. Lurte meg selv.. Jeg tenkte at røykingen var bedre enn at han ruset seg på alkohol, eller at han skulle slite psykisk pga smerter. Jeg levde i et selvbedrag.. Jeg ønsket så veldig at denne mannen skulle forbli min, barna elsket ham, jeg elsket ham.. Han sa han elsket meg.. etterhvert syntes jeg han røyket mer hasj enn hva ham oppga. Det var også underlig at han aldri klaget på smerter ellers, som at hasjen virket i ukesvis... Han vedgikk at han likte rusen.. Jeg ba ham slutte. Da ble han sint. Stilte motkrav. Dette hadde han gjort i mange år. Han skadet da ingen? Jeg sa at om hasj en gang i uken var viktigere enn en fremtid med meg, så hadde han et rusproblem. Hans ankepunkt var at det var mindre skadelig enn alkohol, og renere. At jeg drakk vin var mye verre. Jeg sa til ham at jeg er enig i at alkohol ikke er bra, men jeg er ingen dyllik, jeg drikker kanskje en gang annenhver måned, og da er det ett glass til maten. Og det ee lovlig, det er en stor forskjell. Om han skulle slutte med hasjen ba han meg slutte å drikke vin. Jeg ble noe paff, men jeg sa jeg godt kunne bli avholds, men at selv om jeg ble det, så var det to forskjellige ting. Men da sa han at det var like sykt at han ba meg slutte med et glass vin, som at jeg ba ham slutte med hasj. Hasjen er ofte viktig for disse mennene. Den er en salgs menneskerett virker det som. Det var veldig vondt for meg da jeg gjorde det slutt. Hva skulle jeg si til barna? At det ble slutt fordi han røyket hasj 2-4 ganger i mnd? Det høres jo helt sykt ut, men; det er ikke det. Anonymous poster hash: 83f2f...765
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #6 Skrevet 4. juni 2016 Jo, det er "helt sykt" ut at du gikk på grunn av det. Anonymous poster hash: 3fbca...225
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #7 Skrevet 4. juni 2016 Ja! Ville aldri fått barn med eller latt egne barn omgås med og/eller sett noen fremtid med en som bruker narkotika! 1. Det er ulovlig. 2. Noen kan mene hva de vil, hasj er skadelig både for hjerne og lunger. 3. Det sier noe om holdningene. Anonymous poster hash: 13319...a2f
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #8 Skrevet 4. juni 2016 Jo, det er "helt sykt" ut at du gikk på grunn av det. Anonymous poster hash: 3fbca...225 Nei! Det er helt sykt å godta det! Anonymous poster hash: 13319...a2f
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #9 Skrevet 4. juni 2016 Nei, det er ikke sykt. Jeg sa selvsagt ikke til barna at det var derfor. Men jeg kan ikke ha et forhold til en mann som setter hasj høyere enn et forhold, og lovene i landet vårt. Dersom du visste hva jeg jobber med hadde du forstått hvor vanskelig det var etisk sett også. Han gjorde ignenting for å bedre smertene eller skaden. Sa bare at sulfa-preparater var ren gift. Merkelig nok kunne han ta det mot hodepine, eller vond skulder. Å forsvare at man røyker hasj er faktisk ganske sykt, og når man føler man må det så har man trappet opp er hakk og satt seg selv utenfor loven, samfunnet og alt generelt. Hasj er kanskje bedre enn alkohol - jeg syns ingen av delene er noe å juble for. Men jeg vet det at om jeg tar et glass vin, og politiet skulle komme på døren og foreta en ransakelse, så er det ikke noe problem. Om jeg satt der med en joint og et mindre beslag er det et barnevernsproblem. Om jeg misbruker piller er det også feil. Barn og rus.. Det hører ikke sammen. Uansett hva du mener. Ofte savner jeg ham. Vi hadde det mye fint. Men det ble en dealbreaker. Anonymous poster hash: 83f2f...765
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #10 Skrevet 4. juni 2016 Det hadde vært en dealbreaker for meg. Jeg hadde gått på dagen. Anonymous poster hash: 97f98...f79
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #11 Skrevet 4. juni 2016 Mener ikke å herpe tråden din altså HI med å snakke om min erfaring, men jeg kjenner jeg får helt vondt av deg og situasjonen du er i. Jeg håper du leser svarene mine og tar de til etterretning, om enn du er enig eller ei. Jeg valgte å bli værende lenger enn jeg burde, og selv den dag i dag er jeg lei meg fordi han valgte hasjen. Jeg klarte ikke å avproblematisere den, og gikk bare på akkord med meg selv og egne verdier. Men om du kan leve med at han ruser seg så ønsker jeg deg lykke til. Min eks er en flott mann, og det er sikkert denne mannen din også. Anonymous poster hash: 83f2f...765
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #12 Skrevet 4. juni 2016 ser ikke problemet Anonymous poster hash: 76f69...25f
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #13 Skrevet 4. juni 2016 Hadde bedt han kutte det ut, om han ønsker en framtid med deg. Da vil du jo se hvordan han stiller seg. Anonymous poster hash: 485da...47b
SharonNeedles Skrevet 4. juni 2016 #14 Skrevet 4. juni 2016 Nekter å tro at noen røyker hasj kun en gang I uka.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #15 Skrevet 4. juni 2016 Hadde bedt han kutte det ut, om han ønsker en framtid med deg. Da vil du jo se hvordan han stiller seg. Anonymous poster hash: 485da...47b i de fleste tilfeller vil han velge hasj eller røyke i smug... dessverre Anonymous poster hash: caf3f...cb9
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #16 Skrevet 4. juni 2016 Det hadde definitivt vært en dealbreaker for meg. Hasj er ulovlig og skadelig, bare det er nok til at det er en dealbreaker for meg. Det at det sløver sansene, koster mye penger, gjør en uegnet til å kjøre bil eller passe barn gjør det enda mer til en dealbreaker. Broren min røykte hasj av og til. Så daglig. Så ecstacy, så amfetamin. Så innleggelse på psykiatrisk. Anonymous poster hash: 6443a...52a
Fandens Oldemor Skrevet 4. juni 2016 #17 Skrevet 4. juni 2016 Det tror jeg ikke at jeg hadde orket, nei. Hadde ikke orket noen som ruste seg på noe som helst ukentlig.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #18 Skrevet 4. juni 2016 Det hadde definitivt vært en dealbreaker for meg! Jeg synes anonym 765 sier mye bra. Du vil alltid leve i usikkerhet med en slik mann, Hi. Ruser han seg bare den ene gangen i uken? Hva når han blir stresset, livet butter imot, vil han fortsatt bare ruse seg en gang i uken? Hva om han mister jobben, mister lappen, blir syk eller skadet seg... er ikke det også gode grunner til å bare ruse seg litt...? Du vil ikke vite om du og barna sitter på med ham når han er ruset eller ikke. Tør du utsette barna dine for den risikoen? Hvor mange krangler har du lyst å ta om at du er urimelig som ikke stoler på ham, som ikke vil la ham kjøre med barna dine i bilen? Er du villig til å få barnevernet på nakken om dere blir samboere og noen melder bekymring pga. narkotikabruk. Du bruker ikke - det spiller ikke så stor rolle hvis du bevisst går inn i et samboerskap med en mann som ruser seg, da viser du at du ikke tar gode valg som mor. Listen over ting som taler imot veier langt tyngre enn de fordelene han har. Jeg ville kuttet kontakten, for jeg tviler på at en mann med en slik holdning kommer til å kutte helt selv om han kanskje sier han gjør det. Forstår at det må være vanskelig siden han har så mange gode sider, men tror du bør se virkeligheten i øynene her. Det at han påstår at han bruker det mot smerter tror jeg ikke noe på, da hadde han brukt det oftere! Det er jo også mulig han har det i andre produkter (sjokolade, kaker) som gjør at du ikke vet at han bruker bortsett fra når han røyker. Spar deg selv for mange fremtidige problemer og dropp ham. Anonymous poster hash: 8c6c7...3a8
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #19 Skrevet 4. juni 2016 Helt uaktuelt å være sammen med noen som røyker. At det er hasj som røykes gjør det ikke akkurat bedre. Anonymous poster hash: 6b11f...61f
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #20 Skrevet 4. juni 2016 Ja! Det sier noe om holdninger og verdier, og jeg kunne ikke vært sammen med en som bruker narkotika uansett grunn. Dette Anonymous poster hash: 6cf2b...eab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå