Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #1 Skrevet 4. juni 2016 Litt lei av venninner som klager over hvor slitne de er. Resonnerte litt, og de som klanger mest har ett barn. Ja det er lov å klage selv om man har ett barn altså. De med 3 barn og flere - med fulltidsjobber, klager minst. Hvordan er det i din vennekrets ?  Anonymous poster hash: 0f5f4...fc4
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #2 Skrevet 4. juni 2016 Jeg synes alle klager for tiden, virkelig alle, de med barn, de uten barn, gamle og unge. Noe har skjedd i verden, og alle går rundt og synes synd på seg selv... klager for alt! Jeg er så ekstremt lei! (Og vips! Der var jeg også en av klagerene)  Anonymous poster hash: 04fde...653
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #3 Skrevet 4. juni 2016 Jeg synes det er late folk som klager mest. Antall barn ingen sammenheng. Klaging er så utrolig slitsomt og folk som generelt klager mye orker jeg ikke ha så mye med å gjøre, derfor er det svært få av de i min omgangskrets.  Anonymous poster hash: cb072...e04
Marriet Skrevet 4. juni 2016 #4 Skrevet 4. juni 2016 Jeg leste et sted at det lå i menneskets natur å være misfornøyd. Nesten depressive. Eneste måten man får motivasjon til å gjøre noe med situasjonen på. Altså den måten vi mennesker utvikler både oss selv og samfunnet og aly forøvrig. Vi er nødt til å være misfornøyd. Det trøster jeg meg med når jeg hører klaging. Er det de rette menneskene kan jeg være så freidig å spørre om hva de tenker å gjøre for å endre denne uutholdige situasjonen de er. Jeg skal ikke sitte her på min høye hest, jeg er også en klager.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #5 Skrevet 4. juni 2016 Litt lei av venninner som klager over hvor slitne de er. Resonnerte litt, og de som klanger mest har ett barn. Ja det er lov å klage selv om man har ett barn altså. De med 3 barn og flere - med fulltidsjobber, klager minst. Hvordan er det i din vennekrets ?  Anonymous poster hash: 0f5f4...fc4 I min vennekrets er det god blanding av realisme (dette du kanskje mener er klaging) og fortellinger om glade øyeblikk. Den ene familien med tre barn er slitne, med god grunn. De har det ikke lett. Har bekjente med en og tre barn, og de klager lite, men kjenner dem ikke så godt så jeg regner med de sparer klagingen. Jeg har to barn. Burde sikkert ikke vært så sliten. Jeg har vokst opp med en psykisk syk mor. Det er ikke så lett med henne nå heller. Hun må jeg ta hensyn til im jeg skal være sammen med. Søstern min er barnløs og har det ikke lett, når hun er i full jobb orker hun ikke mye annet. Vi har ett barn med kronisk ørebetennelse som først nå ved 4 år ikke våkner tre ganger ila natta. Begge søsknene til mannen min har hatt runder med depresjon, de har ingen barn, men har det strevsomt i perioder likevel.  Jobbreise, type jobb, egen psykisk og fysisk helse, barnas helse, hvilket nettverk du har og om de er til glede eller belastning, enkelthendelser, økonomi, lettstelt hus osv.... alt spiller inn. Keg skjønner du blir oppgitt hvis det bare er klaging hele tida, men ofte er det mer en det som møter øyet når et menneske står foran deg. Det er jo ikke en konkurranse om å være mest sliten, men om å bli møtt og sett der man er. Blir man det når livet er tungt, så er det lettere å gi det samme tilbake. Men nå fikk jeg ny bekreftelse PG påminnelse på at det er viktig å huske på at folk ikke mener noen ting med å spørre "hvordan går det". Jeg pleier å glemme det 😄.  Anonymous poster hash: 457af...608
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #6 Skrevet 4. juni 2016 De som orker 3 barn og fulltidsjobb i utgangspunktet er kanskje de som er friskest og har mest energi? Sånn generelt altså. Det er jo ikke sånn at alle er like og at alle som har ett barn er nøyaktig like slitne. Anonymous poster hash: ffc92...966
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #7 Skrevet 4. juni 2016 Min erfaring er at det var mer slitsomt å ha ett barn enn flere barn. Med ett barn var det jeg som måtte aktivisere og underholde, men så fort jeg fikk et barn til og det ble ca to år så aktivisere de hverandre i en mye større grad og jeg fikk faktisk mer tid til å gjøre andre ting.  Anonymous poster hash: 660cb...240
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #8 Skrevet 4. juni 2016 Slik er fet her også HI.  Ikke måte på hvor sliten vennene våre uten barn og med et barn er. De er helt ferdige.  Vi har 3 barn og er noe som skjer hele tiden, så ja vi er slitne vi også, men vi klager ikke. Gleder oss bare til hyttetur i sommer, langt fra "alt". Lade batteriene litt.  På toppen av det hele blir jeg kalt lat av disse som klager. De sitter hjemme og syter over hvor slitne de er, men det er vi som er aktive som er lat. Forstå det den som kan.  Anonymous poster hash: b0f31...cf7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå