Gå til innhold

7 åring som ofte er kvalm/ vondt i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nylig tatt blodprøver ikke noe påvist. Hun blir ofte kvalm etter å ha spist på morningen og kan klage også innimellom i løpet av dagen og når hun legger seg på kvelden og er sliten. Kan være i lek hele dagen og plutselig når hun kommer inn sliten kan hun begynne å klage. Er så lei av å høre dette samtidig som jeg blur bekymret for om det kan være noe galt.

Flere der ute med barn som kan klage over dette?

Anonymous poster hash: 27fa4...7c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva sjekket de da de tok prøver av henne, da?

Anonymous poster hash: fd337...619
Skrevet

Hvilke blodprøver er tatt? 

Anonymous poster hash: 4170d...00a
Skrevet

Spurte ikke konkret, men mener hun sa at hun skulle ta matallergier, laktose, gluten

Skrevet

jeg har ei som er slik, og kom frem til at hun reagerte negativt på sukker. det vil si matvarer med mye sukker i. lørdagsgodt som var mye sukker i. var ikek noe i veien med blodsukret osv, men disse magesmrtene som alltid i sammen heng med sukker.

så vi kuttet ut sukker på grøten om morgenen og erstatet med hjemmelaget syltetøy, eller bær. evt litt honning (ikke reagert på honning)

laget hjemmelaget brød, så hadde jeg kontroll på sukret der, og di får nesten ikke godteri. og vi drikker ikke brus (men brus har vi aldri drukket.)

er hun i bursdag. så tar hun ett glas brus og resten vann. og ett kakestykke. og klarer å kontrollerer dette selv, da hun vet hun får vondt i magen.

hun sier selv det er litt kjedelig i bursdager, når andre stapper innpå. "men jeg orker ikke ha vond ti magen mamma" 

Anonymous poster hash: c8a7c...59f
Skrevet

Angst?

Anonymous poster hash: c0233...6c0

Skrevet

Ingen grunn til å tro at det er psykisk.

Skrevet

Jenta min på 7 har det helt likt.

Vi har tatt prøver på sykehuset uten at noe ble påvist, og venter på time hos spesialist.

Hadde jenta di kolikk som baby?

Anonymous poster hash: 1c5c8...107

Skrevet

Ei veninne av mitt barn blir slik av sukker. Hun har regulert sukkerinntaket siden hun startet på skolen selv. Hun har gluten allergi og moren vet jeg har rundstykker i frysen her til henne, så hos oss kan hun bare droppe innom, ikke alltid all mat hun kan spise om jeg ikke vet om det litt før planleggingen av middag, men noe mat klarer vi å trylle frem uansett. Hun er ikke ekstremt allergisk, så overlever det meste av middagsmat hos oss uansett.

Hun vet hun kan spise maten jeg tilbyr, men det med sukker dobbeltsjekker hun innimellom. Har hun tatt ett glass saft, kan hun ikke ta noe annet den dagen. Kunstig tilsatt "sukker" er enda værre enn rent sukker for henne. Har hun ikke spist noe med noe slikt i, kan hun spise noe som evt har litt sukker i. Mengden har hun funnet ut selv utifra hvor store smerter hun får, hva hun er villig til å ofre for det hun frister på.

Vi har ett barn som har klaget på magesmerter i perioder. Sjekker hos legen er tatt, vi har testet ut i matveien om hun reagerer på noe mat men ikke noe utslag på noe. Og psykisk har vi ikke følt det har vært noe behov for noe. For to år siden kom hun ruslende ut av skapet, for oss ikke overraskende siden det har vi igrunn vist i flere år og her har hun fått lov å være den hun vil. Men hos moren har det vist vært en annen sak, der har dette vært noe å skjemme seg over, fy og skam og igrunn hele den regla der. Så hun har slitt pga dette. Så nå er det ikke så rart hun har hatt vondt i magen igrunn. Nå som bomben ble slept ovenfor mor og ting har roet seg der har magesmertene forsvunnet, men de satt lenge i. Kan ikke være lett å ha det slik, og nesten litt rart hun har vært så ulik her og der. For her har hun vært den sprudlende og åpene jenta om alt igrunn. Vi har nesten kunne lese henne som en åpen bok selv om hun ikke har sagt noe. Søsteren hennes fikk sjokk når hun kom ut av skapet, hun er ganske lik mor ang dette. Veldig relgiøse. Mens stesøstrene sa dette var gammelt nytt når vi fortalte dette. Dettehadde de også skjønt i flere år uten at hun sa noe eller de hadde spurt.

Anonymous poster hash: 81e3c...521

Skrevet

Vi har et barn som klager over dette, men til gjengjeld er han helt utslitt og sover lenge etter de verste episodene. Alle blodprøver var fine. Vi mistenkte migrene og spesialister har bekreftet dette. Migrene hos barn kan sette seg i magen (også uten hodepine) og i vårt tilfelle mistenker vi at det som regel utløses av fysisk aktivitet. Les litt om migrene hos barn og symptomer og se om det er noe der som stemmer.  

Anonymous poster hash: bee82...190

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...