Gå til innhold

Den j.. nei! Den JÆVLA naboen !!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ORKER snart ikke mer !!! 😑 vi bor i en helt vanlig gate med normalt støy fra naboene.Alle husene her har veranda /hage på rekke. Det er utleie hus ved siden av he.. 3n fyr i 40 årsalderen som har unge jenter over på besøk hver dag. De jentene Ser at jeg sitter på verandaen min.men nei da! De hører på musikk så inni helvete høyt! Hver dag når det er sol.jeg tåler litt musikk,men de spiller for hele gata 😑de pleier å ha skikkelig høy musikk om nettene også.jeg har ringt politiet 2 ganger på rad.jeg orker ikke rune Rødberg kl 5 natt til tirsdag jeg ass. Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget. Sukk. Jeg har prøvd å si ifra.eller jeg har sagt i fra men de bare ler og ser en annen vei 🤔😣

Anonymous poster hash: b26f6...cda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortsett å ringe politiet - en dag tar politiet anlegget deres :)

Du bør også skriftlig kontakte den som leier ut til naboen og si fra at leietaker bryter naboloven og at dere forventer at utleier tar tak i saken siden leietaker nekter å ta hensyn til naboene. Du bør også skrive at du har måttet ringe politiet pga. bråk på natten to ganger, og at bråket på dagtid også er langt over det som er akseptabelt.

https://www.jusstorget.no/naboloven-en-del-hovedpunkter/

Hver eneste gang de spiller høyt etter kl. 23 bør du ringe politiet. Jeg vet om tilfeller hvor politiet har beslaglagt musikkanlegg etter at de har måttet rykke ut for tredje gang til samme sted.

Skriv brev i dag til de som leier ut.

Anonymous poster hash: 350bb...ca1
Skrevet

Jeg ORKER snart ikke mer !!! vi bor i en helt vanlig gate med normalt støy fra naboene.Alle husene her har veranda /hage på rekke. Det er utleie hus ved siden av he.. 3n fyr i 40 årsalderen som har unge jenter over på besøk hver dag. De jentene Ser at jeg sitter på verandaen min.men nei da! De hører på musikk så inni helvete høyt! Hver dag når det er sol.jeg tåler litt musikk,men de spiller for hele gata de pleier å ha skikkelig høy musikk om nettene også.jeg har ringt politiet 2 ganger på rad.jeg orker ikke rune Rødberg kl 5 natt til tirsdag jeg ass. Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget. Sukk. Jeg har prøvd å si ifra.eller jeg har sagt i fra men de bare ler og ser en annen vei

Huff da! Håper politiet får ut fingeren og gjør noe, om ikke kan du jo kontakte utleier og fortelle om leietakerene hans hver gang dette skjer(om det så er på naten)...

Anonymous poster hash: 9a349...b21

Skrevet

Tusen hjertelig takk for svar 😊 det er først nå jeg har turt å ringe til politet.de har holdt på i 2 år.jeg er den enste som tør å gjøre noe,selvom naboen bare fnyser av meg.Jeg kunne ha ringt politiet minst 100 ganger. Det er ikke bare musikken,de har så mye søppel,mange skapbiler,en diger militærbil som står og bråker på tomgangen flere ganger dagen,og de griller ute men ikke rydder inn pølsebrød så måkene kommer hit også og søpla flyr inn hit.jeg får loggføre meg og skrive til utleier. Jeg som er konfliktsky og rolig av meg må ta i et tak hehe.jeg sendte meld til mannen min nå og sa at de jentene hørte faktisk på meg og dempa musikken litt.da svarte mannen min : åh nei,da skjønner de at det var jeg som ringte... det bryr jeg meg fint lite om ass. Politiet var ikke særlig happy med de folka herom nattan.jeg ble skremt haha men de bryr seg rett og slett ikke.jeg hadde dødd av skam hvis politet hadde kommet hit

Skrevet

Det er jo mye mer ved disse folkene enn bare høy musikk (som er ille nok i seg selv når det blir så ekstremt).

Tenk at alt dette er positivt.... jo mer rot og ugreie, jo større er sjansen for å få dem bort eller at de må skjerpe seg.

Jeg hadde glatt tatt bilder av den tomten for å ha bevis.

Det med søppel og matrester ute, der mener jeg også de kan bli pålagt å rydde opp. Søppel tiltrekker rotter, og det er ikke lov å la slikt flyte rundt på fast basis.

Om de går ut, ta bilde av tomten (ikke gå inn på tomten, men se om du får tatt bilder som viser all søpla og rot). Legg dette ved brevet til huseier, og be om at huseier sørger for at leietaker både følger loven hva høy lyd angår og når det kommer til søppel på tomten.

Virker jo som om huseier ikke er helt oppegående heller som tillater så mye søppel på tomten.

Og ring politiet hver gang de bråker, spesielt kveld og natt!

Skrevet

Begynn også å ringe huseier HVER gang det er plagsomt, la dette bli plagsomt for huseier også. Spiller de høy musikk på natten så ring han samtidig med at du ringer politiet, la huseier få vite hvor gale det er. De fleste huseiere vil bare leie ut til noen som er rolig, holder ordne og betaler når de skal. Dersom det blir mye mas og styr så vil de nok begynne å se som om etter andre muligheter. Politiet er heller ikke pliktig til å informere huseier uansett hva som skjer der.  

Er det søppel ute og mange fugler: ring huseier og be h*n rydde opp, si at maten tiltrekker seg rotter 
Er det bråk: Ring huseier og spør om h*n ikke kan snakke med de. 
Spiller de på natten: Ring i alle fall huseier og hør om ikke han kan ringe politiet. 

Anonymous poster hash: 1a60c...50a
Skrevet

Hvorfor skal dette være huseiere problem?

Anonymous poster hash: 5827c...14c

Skrevet

Du skjønte ikke det?

Anonymous poster hash: 90290...26a

Skrevet

En vill idé.... kan det være fordi de eier huset og dermed er ansvarlig for hva som skjer på eiendommen????

Skrevet

En vill idé.... kan det være fordi de eier huset og dermed er ansvarlig for hva som skjer på eiendommen????

Det er ikke så veldig mye de er ansvarlige for og de har ikke mange tvangstiltak de kan sette inn mot den som leier.

Skrevet

Det er ikke så veldig mye de er ansvarlige for og de har ikke mange tvangstiltak de kan sette inn mot den som leier.

Jo det har de i aller høyeste grad.

Er du en som bare har leid så langt? Eller ikke vet så mye om lover og regler?

Anonymous poster hash: cca18...f93

Skrevet

Spyl de med hageslangen.

Anonymous poster hash: 2d2d1...784

Skrevet

Hadde glatt meldt på vedkommende i alt som finns av realitytv- Robinsonekspedisjonen, Paradise Hotel -you name it! Kanskje du blir kvitt han noen uker... (Rune Rudberg- seriøst?? 😖)

Anonymous poster hash: 2af99...010

Skrevet

Rot og matrester som ligger ute kan meldes til kommunen.

Anonymous poster hash: b1e59...53c

Skrevet

Takk for støtte 😃😍vi får se hvordan det blir den nærmeste tiden.jeg skal skrive ned når de bråker på det verste osv. Blir det ikke bedre,skriver jeg brev til huseier. Han bor et stykke unna,så han aner ikke hva som skjer i huset hans. De naboene rundt her er enige med oss,men de bare klager til oss og ikke til naboen. Takk for backup fra dere som har svart.Jeg har faktisk grini og villet flytte pga dette her. Jeg føler meg sterkere til å ta kampen nå😊

Skrevet

Spyl de med hageslangen.

Anonymous poster hash: 2d2d1...784

Hehe Det hadde vært en glede😃ser det for meg 😁

Skrevet

Takk for støtte vi får se hvordan det blir den nærmeste tiden.jeg skal skrive ned når de bråker på det verste osv. Blir det ikke bedre,skriver jeg brev til huseier. Han bor et stykke unna,så han aner ikke hva som skjer i huset hans. De naboene rundt her er enige med oss,men de bare klager til oss og ikke til naboen. Takk for backup fra dere som har svart.Jeg har faktisk grini og villet flytte pga dette her. Jeg føler meg sterkere til å ta kampen nå

Hadde jeg vært huseier og ikke bodde i nærheten så jeg så boligen jevnlig, så hadde jeg blitt utrolig glad for å få beskjed. Hadde ikke vært interessert i leieboere som herper eiendommen og som er en pest og en plage for nabolaget. Men ta bilder av det du kan, så de kan se det selv

Anonymous poster hash: eca4c...9d3

Skrevet

Hadde glatt meldt på vedkommende i alt som finns av realitytv- Robinsonekspedisjonen, Paradise Hotel -you name it! Kanskje du blir kvitt han noen uker... (Rune Rudberg- seriøst?? 😖)

Anonymous poster hash: 2af99...010

Da melder jeg han på neste sesong av "Rednecks" 😂 jaaaa... rune rudberg : uuuuuuuut mot havet. Grøss 😤

Skrevet

Hadde jeg vært huseier og ikke bodde i nærheten så jeg så boligen jevnlig, så hadde jeg blitt utrolig glad for å få beskjed. Hadde ikke vært interessert i leieboere som herper eiendommen og som er en pest og en plage for nabolaget. Men ta bilder av det du kan, så de kan se det selv

Anonymous poster hash: eca4c...9d3

Takk for tips 😃det skal jeg jaggu gjøre.😊

Skrevet

Ta opp bråket på mobil en og send det til huseier sammen med alle bildene av søt rotet og bosset som flyter rundt. Legg til at både du og resten av nabolaget er drittleie og at dere allerede har begynt å ringe politiet når det står på som børst.

Hadde jeg Vært huseier så hadde jeg reagert asp...

Skrevet

Huseier har da ikke boe ansvar for dette. Han/hun leier ut til voksne, myndige folk, og kan ikke bestemme over når de skal legge seg eller hvilken musikk de skal høre på og hvor høyt. Det huseier derimot sikkert vil, er å få beskjed. Leieboere som hører på Rune Rudberg og kjører amcar er som regel dårlige på vedlikehold og gode på slitasje, så huseier setter nok pris på en heads-up.

Anonymous poster hash: c0a0b...cb4

Skrevet

Huseier har da ikke boe ansvar for dette. Han/hun leier ut til voksne, myndige folk, og kan ikke bestemme over når de skal legge seg eller hvilken musikk de skal høre på og hvor høyt. Det huseier derimot sikkert vil, er å få beskjed. Leieboere som hører på Rune Rudberg og kjører amcar er som regel dårlige på vedlikehold og gode på slitasje, så huseier setter nok pris på en heads-up.

Anonymous poster hash: c0a0b...cb4

Huseier er ansvarlig for å sørge for at eiendommen ikke forsøples. Slik forsøpling kan skape et rotteproblem i nabolaget, og kommuner kan pålegge de ansvarlige å fjerne det.

Huseier er ansvarlig på den måten at han må få leietaker til å fjerne søpla. Huseier bør gi leietaker skriftlig beskjed om å respektere leiekontrakt/naboloven (ikke være til unødvendig ulempe for naboene) og straffeloven (ro og orden, bråk på nettene) samt pålegge leietaker å fjerne alt søppel og annen unødvendig oppbevaring på eiendommen.

Huseier har ansvar for å sørge for at leietakere følger både leiekontrakt og lovverket. Om leietaker ikke gjør det, da må huseier gå videre med saken og ev. kaste leietaker ut, men gjøre alt skriftlig slik at de følger husleieloven for oppsigelse av leiekontrakt.

Det er ingen tvil om at huseier har et ansvar i dette - men da må huseier gjøres oppmerksom på det, og jo før jo bedre slik at huseier skriftlig kan komme med advarsel til leietaker om å rydde opp og dempe seg. Hadde jeg vært Hi hadde jeg ikke ventet med å kontakte huseier, for å ev. kaste ut noen tar tid. Å sitte og håpe på at naboen endrer seg, det har ingen hensikt.

Å kontakte politiet bør uansett gjøres når naboen bryter loven med bråk.

Kommunen bør kontaktes ang. søppel.

At både politi og kommune er kontakten kan brukes av huseier som argument for å underbygge en ev. utkastelse om leietaker ikke skjerper seg, så Hi bør kontakte politi hver gang naboen bryter loven, og bør også skrive til kommunen ang. søpla.

Men å si at huseier ikke har ansvar, det er helt feil!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...