Gå til innhold

forlater dere rommet selv om barnet begynner å gråte under legging? u/t

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 7bba5...5e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Og en forsknings rapport med 46 foreldre er alt for svak til å gi troverdige svar.

Anonymous poster hash: 72be9...981

Skrevet

Nei.

Og en forsknings rapport med 46 foreldre er alt for svak til å gi troverdige svar.

Hva mener du?

Skrevet

Men en baby - nei. En trassen treåring som trenerer legging - ja

Anonymous poster hash: 2943f...43e

Skrevet

Ja. Det var slik de lærte å sovne selv. Har kjørt god gammeldags skrikekur på alle mine tre. Funker som bare det. 2- 3 kvelder så har det vært gjort. Har sovet natta igjennom fra de var mellom 4 og 6 mnd. Brutalt men effektivt. Hadde blitt sprø om jeg skulle dille og dalle hver kveld i åresvis. Fra de har vært lagt til de har sovnet for natten har det tatt ca 10 min. To til tre skrikekur for syns skyld, så litt pludring for seg selv og så sovnet de.

Anonymous poster hash: 8d996...49d

Skrevet

Ja. Det var slik de lærte å sovne selv. Har kjørt god gammeldags skrikekur på alle mine tre. Funker som bare det. 2- 3 kvelder så har det vært gjort. Har sovet natta igjennom fra de var mellom 4 og 6 mnd. Brutalt men effektivt. Hadde blitt sprø om jeg skulle dille og dalle hver kveld i åresvis. Fra de har vært lagt til de har sovnet for natten har det tatt ca 10 min. To til tre skrikekur for syns skyld, så litt pludring for seg selv og så sovnet de.

Har ikke gått ut når de gråter, men har ikke dilla og dalla heller. Oppnådd akkurat samme resultat som annie 49d har.

Anonymous poster hash: 1e089...41c

Skrevet

Jeg spør fordi vi har sittet ved sengen 2-4 timer hver kveld i 2 år. Gikk grundig lei og begynte med å gå ut. Da gråter han noen sekunder og sovner. Han sovner altså minst 2 timer raskere nå, og jeg har problemer med å se at det skal være skadelig.

Hi

Skrevet

Hva mener du? Anonymous poster hash: 7bba5...5e6

Dagbladet hadde en artikkel om dette i går og idag kom denne tråden. Det virket ikke tilfeldig

Skrevet

Ja, men går inn hvert 5 min for å trøste.

Skrevet

Dagbladet hadde en artikkel om dette i går og idag kom denne tråden. Det virket ikke tilfeldig

Jeg leser ikke Dagbladet.

Hi

Skrevet

Stakkers barn som fikk deg til mor 😔

Anonymous poster hash: 21813...e51

Skrevet

Jeg spør fordi vi har sittet ved sengen 2-4 timer hver kveld i 2 år. Gikk grundig lei og begynte med å gå ut. Da gråter han noen sekunder og sovner. Han sovner altså minst 2 timer raskere nå, og jeg har problemer med å se at det skal være skadelig.

Hi

Det er veldig forskjell på å gråte 30 sekunder og to minutter. Jo yngre de er, jo lengre føles sekundene for dem. Å la et spedbarn gråte i to minutter alene mener jeg er naturstridig. Å gå fra en 1,5 åring som gråter i 30 sek og sovner er helt innafor. Samme med en på to år.

Anonymous poster hash: 25386...8b1

Skrevet

Og hvorfor har det vært synd på de? De har lært å sovne selv fra de var var små, har sovet hele natta fra 4- 6 mnd alder og var rolige, trygge og harmoniske barn. Tror neppe det bare er foreldrene som lider under at soving blir en ofte flere timers lang kamp hver kveld. Bedre med kort prosess på et par dager enn år med kamp hver kveld. Det er alle tjent med. Brutalt der og da kanskje, men det er det har det virkelig vært verdt!

Skrevet

Og hvorfor har det vært synd på de? De har lært å sovne selv fra de var var små, har sovet hele natta fra 4- 6 mnd alder og var rolige, trygge og harmoniske barn. Tror neppe det bare er foreldrene som lider under at soving blir en ofte flere timers lang kamp hver kveld. Bedre med kort prosess på et par dager enn år med kamp hver kveld. Det er alle tjent med. Brutalt der og da kanskje, men det er det har det virkelig vært verdt!

Verdt at ungene lærte seg til at ingen kommer til de når de trenger det? Trist

Anonymous poster hash: 21813...e51

Skrevet

Det er bra dette ble bra for dere, men det er jo ganske absurd å være brutal med en på 4 måneder. En person uten språk og forstand.

Anonymous poster hash: 25386...8b1

Skrevet

Har ikke gått fra et gråtende spebarn. Men

Når minste var 9 mndr var jeg lei av å amme i søvn. Han kunne våkne 2-3 ganger i løpet av kvelden for ny service.

Jeg begynte da å legge ham våken. Ikke etter klokka men mår jeg så at han var trøtt. Hadde selvfølgelig fått mat pupp og stell.

Det gikk forbausende bra. Innrømmer at han skrek litt til å begynne med, hvis han ikke roet seg tok jeg ham ned. Men etter et par netter gikk det seg til. Litt protestskriking i et halvminutt brydde jeg meg ikke noe om.

Skrevet

Ja, jeg går ut. Også går jeg inn etter en liten stund om barnet ikke roer seg, tilbyr trøst og kos før jeg går ut igjen. 

Anonymous poster hash: 0f772...fd2
Skrevet

Er ikke snakk om å gå i fra de over lang tid. 3 min så inn igjen, sjekke, Trøste tilby pupp- så ut igjen. Tok 2- 3 kvelder siden sovnet de rolig hver kveld. Første kvelden var alltid verst. Gav tlm nabovarsel. Yngste kunne gjerne ligge å prate med seg selv en lang stund før han sovnet, pratet seg selv i søvn og ble forstyrret og sur om vi gikk inn da.

Skrevet

Nei.

Og ikke bare stressnivået man bør tenke på. Hva med selvfølelsen, og tillit til foreldrene og verden?

Nei, ikke noe for meg. Føles feil og da stoler jeg på at det er riktig for oss og vårt barn å ikke gjøre det sånn.

Ser ikke for meg en løve- eller bjørnemamma som lar babyene sine ligge og hyle alene og bortgjemt uten å engang se mamma.

Anonymous poster hash: 01966...2d8

Skrevet

Nei, ikke hvis han gråter. Er det litt småklaging så går jeg ut og venter utenfor for å høre om han roer seg.

Skrevet

NEI! Babyen min på 5mnd har aldri grått seg i søvn. Generelt grått veldig, veldig lite. Jeg lar henne ikke gråte! Gråter hun, så finner jeg ut hvorfor, også fikser jeg "problemet". 

Sengen skal være en trygg og god plass. Og skal ikke forbinnes med gråt og usikkerhet. 

Hun har sovet  egen seng fra dag én, og sover natten igjennom <3 

Anonymous poster hash: 55639...671
Skrevet

NEI! Babyen min på 5mnd har aldri grått seg i søvn. Generelt grått veldig, veldig lite. Jeg lar henne ikke gråte! Gråter hun, så finner jeg ut hvorfor, også fikser jeg "problemet". 

Sengen skal være en trygg og god plass. Og skal ikke forbinnes med gråt og usikkerhet. 

Hun har sovet  egen seng fra dag én, og sover natten igjennom <3 

Forresten! Hun sovnet tvert jeg legger henne! :) Evt ligger å babbler litt for seg selv, til hun sovner. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...