Gå til innhold

3-åring og vil ikke tisse på do.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har lenge klart å kjenne når han må tisse, men nekter totalt å gå på do,og det har blitt hyl og skrik om vi i det hele tatt har nevnt noe om å gå på do. Nårhan har gått uten bleie inne har det blitt uhell, da han ikke har sagt i fra at han må tisse. I dag var vi på stranda, og på vei dit stoppet han opp og sa "nå tisser jeg, nå tisser jeg". Han hadde på seg bleie. Og 4 ganger mens han badet stoppet han opp i leken, bråreiste seg og sa han måtte tisse, gikk til skogkanten og tisset. Nå er det tydelig at han kjenner når han må tisse, klarer å holde seg til han er fremme der han kan slippe på trykket og jeg tenker han kanskje er klar for å slutte med bleie på dagtid? Men problemet er doen....! Hvordan introdusere doen igjen uten at han skal bli hysterisk?

Anonymous poster hash: 5152b...514
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her funket det med en bok om at doen ikke er skummel, en "superkappe" barnet hadde på seg for å bli uovervinnerlig på do og som også beskyttet mot det skumle. I tillegg et belønningssystem med klistremerker av favorittkarakteren som ga is etter 3 ganger, så ny belønning etter 4 ganger også etter 5 ganger. Skjemaet skle ut etter første belønning egentlig, og det var jo også målet, da gikk det av seg selv. 
Tok litt lenger tid å bli komfortabel i bhg og på "fremmede doer".

Anonymous poster hash: 31000...ae5
Skrevet

da er han ikke klar ennå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...