Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #1 Skrevet 3. juni 2016 Kan jeg få en liten oversikt over de vanligste sykdommene (forkjølelse, omgangssyke osv.) og: 1. Hvor lang tid det tar fra man får smitten til sykdommen bryter ut 2. Hvilke dager i forløpet man selv er smittsom for andre Takk for hjelpen! Anonymous poster hash: 74bdd...0af
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #2 Skrevet 3. juni 2016 Står mye bra på nhi.no Anonymous poster hash: 80315...e7f
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #3 Skrevet 3. juni 2016 Jeg har allerede sett der, men fant ikke det jeg er ute etter Anonymous poster hash: 74bdd...0af
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #4 Skrevet 3. juni 2016 Jeg har allerede sett der, men fant ikke det jeg er ute etter Anonymous poster hash: 74bdd...0af Haha, det var dagens mest åpenbare løgn! Anonymous poster hash: dc873...3cd
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #5 Skrevet 3. juni 2016 Det vil vel variere blant de ulike tingene man blir smittet av, de er jo ikke like de bakteriene og virusene. Du finner nok lettere svar om du søker spesifikt. Anonymous poster hash: 19eab...a55
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #6 Skrevet 3. juni 2016 Forskjellige virus har forskjellig inkubasjonstid. Selv to forskjellige magevirus som begge gir omgangssyke kan ha forskjellig inkubasjonstid. Et blir du selv syk 6 timer etter at du blir smittet av, et annet tar det 24 timer med. Grunnen til at vi har 48 timers karantene fra barnehage etter omgangssyke, du aner ikke hvor lenge du er smittsom med akkurat det viruset som går nå. Anonymous poster hash: 1d5ce...c2c
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #7 Skrevet 3. juni 2016 Haha, det var dagens mest åpenbare løgn! Anonymous poster hash: dc873...3cd Hvorfor det? Du kan selv gå inn og lese om feks omgangssyke på NHI, det står ikke noe om når man blir smittet eller hvor lenge man er smittsom. Nå har jo anonym c2c forklart hvorfor over her, men å påstå at jeg lyver om å ha sjekket er latterlig. Jeg har faktisk forsøkt å finne ut av disse tingene flere ganger. Har prøvd å lese om det, har spurt folk, får ikke noe ordentlig svar. Hvis det er slik at det hele tiden er forskjellig og at det er umulig å si noe generelt om smitte, så er det vel derfor jeg ikke har klart å finne ut av det. Hi Anonymous poster hash: 74bdd...0af
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #8 Skrevet 3. juni 2016 Var just inne og leste på NHI, og står ved min uttalelse. Der står det om både inkubasjonstid og smittsomhet. Nice try! Anonymous poster hash: dc873...3cd
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #9 Skrevet 3. juni 2016 Var just inne og leste på NHI, og står ved min uttalelse. Der står det om både inkubasjonstid og smittsomhet. Nice try! Anonymous poster hash: dc873...3cd Har du lite å gjøre i dag? Kan jeg ikke få spørre om hva jeg vil? Tror du ikke det tar lenger til å opprette og følge opp en tråd enn å sjekke selv når det er mulig? For siste gang: Jeg har sjekket NHI og fant IKKE svaret der. Hi Anonymous poster hash: 74bdd...0af
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #10 Skrevet 3. juni 2016 Har du lite å gjøre i dag? Kan jeg ikke få spørre om hva jeg vil? Tror du ikke det tar lenger til å opprette og følge opp en tråd enn å sjekke selv når det er mulig? For siste gang: Jeg har sjekket NHI og fant IKKE svaret der. Hi Anonymous poster hash: 74bdd...0af http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/omgangssyke-virus-2259.html Men svaret er altså der Anonymous poster hash: a07c0...438
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå