Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #1 Skrevet 3. juni 2016 Har en sønn på 5 år. Han er veldig aktiv, leker og klatrer. Han får dermed en del blåmerker og skrubbsår. Aldri brukket noe men fått sydd panna en gang. Han er over gjennomsnittet kontra jevn aldrende på evne tester. Snakker, skriver noe, leser noe. Lært bonstavlydene med mer. Han elsker å bygge lego og kan bygge i flere timer, med små lego og lego beregnet på eldre (Star Wars blant annet). Han er kreativ på bygging. Godt likt i barnehagen og veldig blid. Han er omsorgsfull og snill. Men han er sta, og har en sterk vilje. Det har han alltid vært. Vil han ikke noe, så vil han ikke. Han liker ikke å tegne på kommando og liker ikke å fargelegge, men liker å male. Vi var på 5 års kontroll på helsestasjonen. Legen der, ganske ung og virket som han har lite kunnskap reagerte på at sønnen min hadde mange blåmerker og skrubbsår, var sta og hadde sterk vilje. Han spurte flere ganger om han hadde brukket noe, om han var uredd (ikke redd noe) og om det var en grunn for at han var sta. Han sa at sønnen min vill få store problemer på skolen hvis vi ikke fiksa adferden hans. Han anbefalte også henvisning til ppt. Barnehagen har i samråd med oss kartlagt sønnen vår siden før jul og henvisningen til ppt er sendt for flere uker siden. Men to timer etter at vi var på helsestasjonen ringte legen og sa at han skulle sende et samtykkeskjema i posten som vi måtte signere. Han ville sjekke opp med barnehagen, og at dette var varsel om mulig bekymringsmelding. Vi har bodd i samme hus i 8 år. Vi har et stabilt forhold og god økonomi. Barnet har gått i samme barnehage i 4 år. Vi har en storebror, som er kronisk syk og har diagnosen ADHD. Så vi har alltid hatt mye med leger, sykehus osv å gjøre. Samme med ppt som har vært inne i livet vårt i 11 år, BUP med mer. Jeg ville trodd at hvis det fantes noen form for mulig omsorgssvikt enten fysisk eller psykisk så ville noen ha reagert? Ikke en helsestasjonslege som har sett han 1 gang i 45 min? Vi har veldig bra samarbeid med barnehagen og med skolen til broren. Men kjenner at jeg blir usikker og i tvil og dette sliter veldig på meg Anonymous poster hash: 2be83...28e
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #2 Skrevet 3. juni 2016 Slapp av. Hvis han pratet med b.hagen, vil nok de gjevne ut inntrykket hans. Anonymous poster hash: 93e83...0af
Førstemann Skrevet 3. juni 2016 #3 Skrevet 3. juni 2016 Prøv å tenk at det er bra han har omsorg for barna han undersøker. Det er bedre med et varsel for mye enn et for lite. Og dere har jo god kontroll, så dette kommer det uansett ikke noe ut av.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #4 Skrevet 3. juni 2016 Jeg er litt usikker på hva du egentlig mener i innlegget ditt, og hva du egentlig er bekymret for: - Gutten din er 5 år og er allerede evnetestet? Hvorfor? det er absolutt ikke normalt å evneteste 5-åringer! - Legen dere var hos anbefalte henvisning til PPT. Men du sier jo at PPT er allerede inne i bilde etter at barnet er kartlagt i barnehagen og henvisning til PPT allerede er sendt. altså har dere allerede samtykket til denne henvisningen. Det betyr jo at både dere og barnehagen er bekymret for adferden hans....hva er forskjell på deres bekymring og legens bekymring? -Dersom det var snakk om at legen ville sende en bekymringsmelding til barnevernet så gjøres neppe det på bakgrunn av at et barnehagebarn har blåmerker. I tillegg trener ikke en lege samtykke fra dere foreldre for å sende en bekymringsmelding til barnevernet. her har du kanskje misforstått noe? Anonymous poster hash: 9b163...6cb
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #5 Skrevet 3. juni 2016 Slapp av. Hvis han pratet med b.hagen, vil nok de gjevne ut inntrykket hans. Anonymous poster hash: 93e83...0af Legen har ikke kontakta barnehagen enda, vi har ikke fått skjemaet Anonymous poster hash: 2be83...28e
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #6 Skrevet 3. juni 2016 Jeg er litt usikker på hva du egentlig mener i innlegget ditt, og hva du egentlig er bekymret for: - Gutten din er 5 år og er allerede evnetestet? Hvorfor? det er absolutt ikke normalt å evneteste 5-åringer! - Legen dere var hos anbefalte henvisning til PPT. Men du sier jo at PPT er allerede inne i bilde etter at barnet er kartlagt i barnehagen og henvisning til PPT allerede er sendt. altså har dere allerede samtykket til denne henvisningen. Det betyr jo at både dere og barnehagen er bekymret for adferden hans....hva er forskjell på deres bekymring og legens bekymring? -Dersom det var snakk om at legen ville sende en bekymringsmelding til barnevernet så gjøres neppe det på bakgrunn av at et barnehagebarn har blåmerker. I tillegg trener ikke en lege samtykke fra dere foreldre for å sende en bekymringsmelding til barnevernet. her har du kanskje misforstått noe? Anonymous poster hash: 9b163...6cb Ja han er evnetestet gjennom kartlegginging i barnehagen. Legen kan ikke kontakte barnehagen før etter at vi har signert samtykke skjemaet. Legen var bekymret over blåmerkene og skrubbsårene og det at sønnen min har sterk vilje. Han sa, at basert på hva barnehagen svarte at dette var en varsel om mulig bekymringsmelding. Altså til barnevernet Anonymous poster hash: 2be83...28e
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #7 Skrevet 3. juni 2016 Ja han er evnetestet gjennom kartlegginging i barnehagen. Legen kan ikke kontakte barnehagen før etter at vi har signert samtykke skjemaet. Legen var bekymret over blåmerkene og skrubbsårene og det at sønnen min har sterk vilje. Han sa, at basert på hva barnehagen svarte at dette var en varsel om mulig bekymringsmelding. Altså til barnevernet Anonymous poster hash: 2be83...28e Hva slags evnetest er det barnehagen har gjennomført? Anonymous poster hash: dbe9f...a9b
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #8 Skrevet 3. juni 2016 Hva slags evnetest er det barnehagen har gjennomført? Anonymous poster hash: dbe9f...a9b For å utrede barn for å finne ut om de trenger hjelp av PPT, så utføres en evnetest av barnehagen, ungene våres er begge innen PPT, og de gikk gjennom en mindre utgave av WPPSI-III testen, og tok full WPPSI-III etter de kom inn under PPT. Anonymous poster hash: c4a97...6e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå