Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #1 Skrevet 3. juni 2016 Vi har en gutt på snart 9 år og en jente på snart 7 år som alltid har vært perlevenner. De er svært ulike, han er rolig, sårbar og veldig diplomatisk, hun er en liten kruttønne med sterke meninger, men de går likevel veldig godt sammen og krangler omtrent aldri. Det siste halvåret eller så har lillesøster ofte gått inn og lagt seg i sengen til storebror. De ligger andeføttes og prater og ler, leser vitser til hverandre og har det kjempemorsomt. Når vi legger oss bærer vi lillesøster inn igjen i sin egen seng siden hun ligger ganske urolig. De får i utgangspunktet bare lov til dette i helgene siden de sover litt sent disse kveldene. De to eldste barna gjorde aldri dette, og da jeg tilfeldigvis fortalte om dette på jobb, virket de fleste forbauset over at barna ønsket dette selv. Er det veldig uvanlig at søsken gjør dette? Jeg har en venninne med barn som også holder på slik, men det er eneggede tvillinger, så det blir kanskje noe annet? Anonymous poster hash: c3e73...5ec
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #2 Skrevet 3. juni 2016 Vi har en gutt på snart 9 år og en jente på snart 7 år som alltid har vært perlevenner. De er svært ulike, han er rolig, sårbar og veldig diplomatisk, hun er en liten kruttønne med sterke meninger, men de går likevel veldig godt sammen og krangler omtrent aldri. Det siste halvåret eller så har lillesøster ofte gått inn og lagt seg i sengen til storebror. De ligger andeføttes og prater og ler, leser vitser til hverandre og har det kjempemorsomt. Når vi legger oss bærer vi lillesøster inn igjen i sin egen seng siden hun ligger ganske urolig. De får i utgangspunktet bare lov til dette i helgene siden de sover litt sent disse kveldene. De to eldste barna gjorde aldri dette, og da jeg tilfeldigvis fortalte om dette på jobb, virket de fleste forbauset over at barna ønsket dette selv. Er det veldig uvanlig at søsken gjør dette? Jeg har en venninne med barn som også holder på slik, men det er eneggede tvillinger, så det blir kanskje noe annet? Anonymous poster hash: c3e73...5ec Mine er sånn (to gutter) og min svigerinne sender stadig snap at barna ville sove i samme seng (to jenter og 1 gutt i alderen 12-6). Anonymous poster hash: d5e69...138
Førstemann Skrevet 3. juni 2016 #3 Skrevet 3. juni 2016 Har 2 jenter på 7 og 10 år, hos oss har minste "overnattet" på rommet til storesøster mange mange ganger. Da ligger de lenge å prater og koser seg. Veldig kos
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #4 Skrevet 3. juni 2016 Vil jo tro at det er vanlig? Mine på 7 og 4 ønsker det stadig, får lov i helgene, men det blir ofte tøys og krangling av det etter en stund. De synes likevel det er stas den lille stunden det fungerer.. Anonymous poster hash: 62d64...971
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #5 Skrevet 3. juni 2016 Jeg pleide ofte å overnatte hos min storesøster. Vi kom godt over ens, pratet og tullet masse. Vi fikk ikke lov da, nettopp fordi vi dermed ikke la oss til å sove men hadde endel moro med å snike oss inn uten at noen hørte det (og tjuvlytte på foreldrene våres mens vi likevel var igang) :-) Anonymous poster hash: fe57a...dff
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #6 Skrevet 3. juni 2016 Kjenner et søskenpar som valgte å sove på samme rom (de hadde vært sitt) (og fremdeles av og til sove på samme rom - 11 og 13 år) Jeg søkte inn til min storebrors rom om natta (i søvne) da jeg var liten. Anonymous poster hash: 51926...487
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #7 Skrevet 3. juni 2016 Mine 2 jenter på 6 og 8 år har det slik. Synes det er veldig koselig at de gjør det. Er for det meste perlevenner de også,men krangling forekommer! Anonymous poster hash: 129fb...f48
<3Barn&Engler<3 Skrevet 3. juni 2016 #8 Skrevet 3. juni 2016 Her er ungene 4 og 5 år, de deler fortsatt rom, men det stopper de ikke fra å dele senga til storebror, hører lillesøster når jeg går ut døra "kan jeg sove hos deg?" "ta med puta", så hører man to raske ben over gulvet, av og til ligger de og snakker og tuller en stund, av og til sover de med det samme. Henter ikke ut jenta fra senga til storebror, før hun eventuelt forstyrrer han i løpet av natta. De er veldig gode venner, både hjemme og i bhg Har det veldig moro sammen
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #9 Skrevet 3. juni 2016 Så koselig å lese om at det er flere! Jeg fikk nesten litt inntrykk av at de var helt unormale ut av reaksjonene til kollegaene mine, så da begynte jeg å lure litt. Jeg synes også det er flott at de gjør dette så lenge begge to har lyst og synes det er greit. HI Anonymous poster hash: 07f98...6c9
Kremtopp Skrevet 3. juni 2016 #10 Skrevet 3. juni 2016 Vil tro det er helt vanlig. Har fire barn og eldstemann på 10 lar stadig vekk to av søstrene på 7 og 5 sove sammen med ham. Jeg lar dem få lov, men som oftest bare i helger.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #11 Skrevet 3. juni 2016 Har fått høre av svigermor at min samboer veldig ofte gikk inn til sin søster og la seg sammen med henne De sov sammen og det var helt naturlig for dem to, sluttet av seg selv når de nærmet seg pubertetsalder (rundt 10 år). Er forøvrig 1 år mellom storesøster og lillebror. Anonymous poster hash: 95def...472
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #12 Skrevet 3. juni 2016 Her kryper 8 åringen opp i senga til halvsøster på 20 når hun er hos oss, finner de i sengen sovende med armene rundt hverandre om morgenen :-) Anonymous poster hash: b1636...152
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #13 Skrevet 3. juni 2016 På grunn av romløsningene i huset har minste alltid sovet inne hos mellomste(jenter 7 og 9 år). Er køyeseng, men de ligger nesten uten unntak i samme seng og under samme dyne. På dagtid kan de være som hund og katt, men når kvelden kommer er det glemt. De sovner raskt uten tull og tøys, heldigvis. Eldste, nå 14, sov i andre køya der frem til for 2,5 år siden. Vi har tidligere levd med voldelig mann/far så er nok litt ekstra avhengig av hverandre. De kom alle tre inn til meg og la seg på natta for inntil kort tid siden. Anonymous poster hash: 57c0c...f81
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #14 Skrevet 3. juni 2016 Jeg og søsteren min som er 3 år yngre enn meg gjorde det da vi var små, eller egentlig ganske lenge. Tror ikke vi sluttet med det før vi var 9 og 12 eller noe sånt, ihvertfall gjorde vi det så lenge jeg gikk på barneskolen. Av mine 4 barn er det to stykker som sover sammen i helgene, de to andre har aldri overnattet hos hverandre. De to som gjør det er nå 12 og 15 år gamle (gutter begge to) og de sover fremdeles sammen i kjellerstua i helgene. Vi har to gjestesenger i kjellerstua og de flytter inn der i helgene. Anonymous poster hash: 29a63...6d7
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #15 Skrevet 3. juni 2016 Mine to jenter sov sammen i flere år. De hadde hvert sitt rom, men det endte med at vi bare gjorde det ene rommet om til lekerom og det andre til soverom, fordi de sov sammen uansett. I tenårene sov de hver for seg, men nå er den eldste flyttet hjemmefra, og når hun er hjemme, hender det oft at hun sover sammen med tenåringssøsteren sin eller med en av de små søsknene. Syns det er veldig koselig. Anonymous poster hash: d65fb...47b
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #16 Skrevet 3. juni 2016 Vi har en gutt på snart 9 år og en jente på snart 7 år som alltid har vært perlevenner. De er svært ulike, han er rolig, sårbar og veldig diplomatisk, hun er en liten kruttønne med sterke meninger, men de går likevel veldig godt sammen og krangler omtrent aldri. Det siste halvåret eller så har lillesøster ofte gått inn og lagt seg i sengen til storebror. De ligger andeføttes og prater og ler, leser vitser til hverandre og har det kjempemorsomt. Når vi legger oss bærer vi lillesøster inn igjen i sin egen seng siden hun ligger ganske urolig. De får i utgangspunktet bare lov til dette i helgene siden de sover litt sent disse kveldene. De to eldste barna gjorde aldri dette, og da jeg tilfeldigvis fortalte om dette på jobb, virket de fleste forbauset over at barna ønsket dette selv. Er det veldig uvanlig at søsken gjør dette? Jeg har en venninne med barn som også holder på slik, men det er eneggede tvillinger, så det blir kanskje noe annet? Anonymous poster hash: c3e73...5ec Mine to yngste gutter er sånn. De er 6 og 9. Til og med storebror har kommet på overnatting noen ganger. Anonymous poster hash: 21107...d18
Lagertha Skrevet 3. juni 2016 #17 Skrevet 3. juni 2016 Så utrolig koselig at de vil det 😃 hadde du sagt at de var 16 og 18 så kanskje jeg hadde stusset litt. Flott å høre at de har et så godt forhold 😃 samsoving er bra det 😊
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #18 Skrevet 3. juni 2016 Min jente og min manns jente (mitt bonusbarn) har alltid villet ligge sammen. De får lov i helgene men ikke på hverdager, for det blir litt lite soving. Det er veldig koselig. De gjør det fremdeles 15 og 12 år gamle. Anonymous poster hash: 1111c...42e
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #19 Skrevet 3. juni 2016 Jeg overnattet stadig vekk på rommet til storesøsteren min Det var kjempe stas! Anonymous poster hash: 9540e...b59
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #20 Skrevet 3. juni 2016 Har to jenter på 11 og 13 år. D har samme soverom noe som de hater. De krangler så busta fyker, men støtt og stadig finner jeg de liggende i samme seng. Er vi på hytta skal de sove i samme seng, for de skal ligge og fjase. Akkruat der er de perlevenn, men ellers omdagen er det fult texas. Nå flytter eldste straks ut så da får de hvert sitt rom. Hu eldste har sagt lillesøster må ha en seng hun kan dra ut, slik at hun ahr en seng å sove på når hun kommer på besøk til lillesøster. Meg og min søste var også to unger som hatet hverandre som pesten det mest av dagen, men var perlevenner innimellom. Vi endt alltid opp i kjellerstua på sofaen. Klaget alltid over at sofaen var så vond å ligge på, men vi hadde det så koselig. Hjemme hadde vi hvert vårt rom, men på hytta delte vi. Har måtte dele det selv om hun fikk kjærest også (det ble ingen sengekos på de. Noe mamma syns var helt topp. Alle vi tre syns det var helt greit, jeg kunne lett flytta meg inn til mamma egentlig) vi lå og skravla og fjasa hver kveld, det var igrunn den kosligste tiden på døgnet. Det er endel år mellom oss så det er nok grunnen til at vi kranglet så, samtidig som vi er totalt ulike. Jeg en guttejent og hu en skikkelig jente jente. Anonymous poster hash: bf8d0...085
PeppaPig Skrevet 3. juni 2016 #21 Skrevet 3. juni 2016 Jeg syns det var kjempestas å sove på rommet til storebroren min. Han syns sikkert ikke det var like kult siden han er 6 å eldre enn meg, og hadde litt andre interesser enn barbie og fargelegging
Guttaboys Skrevet 3. juni 2016 #22 Skrevet 3. juni 2016 Mine gutter på snart 5 og 7 spør av og til om å få sove på samme rom. Dog ikke i samme seng. De får lov til det i helgene, men det ender ofte med at de må sove på hvert sitt rom likevel, fordi de begynner å småkrangle eller ikke legger seg ned.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #23 Skrevet 3. juni 2016 Har to gutter, 4,5 og 7 år. De er bestevenner og selv om de har hvert sitt rom har vi nå kjøpt køyseng på minstens rom hvor de sover sammen hver natt. De får tydeligvis en ekstra trygghet i hverandre for nå sover de natta gjennom, det gjorde de ikke alltid når de lå hver for seg. Anonymous poster hash: 83de2...1bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå