Gå til innhold

Skal alle på tur i sommer ????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ingen planer de tre ukene vi har ferie. Baby er da 8mnd og tenker at turer i nærmiljø er nok for oss i år. Femåringen vil gjerne til syden, men vi prioriterer huset rett og slett. Mye som skal males, har fått ordnet begge altanene og begynt på malerarbeid der. Hvordan skal man rekke alt i hverdagen spør du meg...

Men alle rundt oss skal til legoland, syden, dyreparken osv.

Vi har rett og slett ikke råd til d i år vi..

Anonymous poster hash: b7ca3...359

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi skal en uke til Danmark, og noen turer hit og dit. Har bare 2 uker ferie så skal utnytte de!

Skrevet

Vi har ingen planer de tre ukene vi har ferie. Baby er da 8mnd og tenker at turer i nærmiljø er nok for oss i år. Femåringen vil gjerne til syden, men vi prioriterer huset rett og slett. Mye som skal males, har fått ordnet begge altanene og begynt på malerarbeid der. Hvordan skal man rekke alt i hverdagen spør du meg...

Kos dere hjemme. Dra på stranda, ta med god mat, grille. Ta rolige dager og finn på ting i nærmiljøet. Ta med dere engangsgrill og dra på stranda på kvelden eller andre steder. Man må ikke til syden etc

Skrevet

Tur er tur. Lengden er underordna.

Skrevet

Kjøretur i Europa og to uker i Kroatia :-)

Anonymous poster hash: e8b78...df8

Skrevet

Vi skal 1,5 uker til Danmark. Vi har spart en del for å få råd til det. Jeg er akkurat ferdig med studier så selv om jeg har begynt å jobbe vil jeg jo bli trekt for de ukene jeg tar ferie. Skal i hvert fall kose meg med barna på en tur, når ferien først er ulønnet så vil jeg få maksimalt ut av den.

Anonymous poster hash: 4ed84...3fb

Skrevet

Vi har heller ikke råd til å reise noe sted i år. Har en 6 åring som heller ikke har spurt om det. For han pleier egentlig høydepunktet å være å få ta en tur på landet til besteforeldre.. 😉 så er ikke alltid så mye som skal til.. Ellers får vi bare prøve å finne på boe i nærområder osv, og håpe på litt fint vær... 😉 blir det bare regn, blir jo desverre alterntivene noe mer vanskelig å komme på..

Anonymous poster hash: 12c7f...1ce

Skrevet

Om turer er det samme som: en dagstur til fjells for å fiske, gå tur i skog og mark i nærområdet og lignende, så ja, vi skal ut på turer i sommer :) Eneste vi skal koste på er mat og drivstoff :) Ungene er 4 og 5 år, og de elsker slikt, i fjor sommer hadde vi en dag på Hunderfossen, så brukte vi resten av tiden til fjels og hjemme, året før der hadde vi en uke i campingvogn på fjellet, hvor vi fisket en del :)

Anonymous poster hash: 1aff3...296
Skrevet

Vi har båt, og kommer til å bruke den når det er vær til det. Er det dårlig vær så får vi finne på noe annet. Det har jeg ikke tenkt så mye på enda. Satser på sol og varme 👍🏻 Siden vi har båt så har ikke vi råd til noe annen voldsom ferie da båter koster litt å ha og holde i stand. Så det må bare bli sånn! Sydenferie er ikke aktuelt for å si det sånn....

Anonymous poster hash: fe884...b0b

Skrevet

Vi har egentlig ingen planer, og det pleier vi heller ikke å ha. To av ungene skal være med bestforeldr tre uker til utlandet så de får i bøtter og spann igrunn. De to andre vet jeg ikke om skal noe spesielt med sin mor. Hørte rykter om at eldste skulle på masse festivaler og styr, men det får huns styre med selv. Nå er hun voksen, så vi voksne får øve oss litt i sommer før hun flytter ut i august.

Her har ungene faktisk sjeldent mast på å dra så mye på ting om sommeren. De to minste har mast litt, men når jeg spør om de da vil droppe hytta for en utenlandstur er det uaktuelt. Vi har en hytte vi kan dra til rett i nærheten, så vi er heldige slik. Ungene farter frem og tilbake med bussen nå, det syns de er så gøy. Besteforeldrene har flyttet inn på hytta for sommeren så noen er der hele tiden. Litt varierende hvem voksne, men noen voksne er der hele sommeren. Om det. Vi, min søster, svoger, mine foreldre aner vi igrunn aldri, men noen er der. Får vi lyst til å gjøre noe endag gjør vi det, men vi legger igrunn aldri plane for sommeren.

Ett år googlet vi på hva som var å gjøre i nærhetn. Oppdagt mye vi ikke viste om, prøvde nye badestrende og på den måten fant vi mye gøy å gjøre. Det var en sommer vi hadde litt dårlig med penger, men det var igrunn sommeren vi gjorde mest forskjellig.

Anonymous poster hash: 21b16...7cf

Skrevet

Må ikke til utlandet for å ha en fin ferie vel.. Ta noen turer i nærområdet. Besøk noen museer, attraksjoner eller lån nøkler til en av turistforeningens hytter og overnatt der.

Skrevet

Vi skal ikke på ferie. Ikke har vi råd i år, og jeg er i tillegg høygravid.. Dagene skal bli tilbrakt hjemme, og på turer i nærområdet.

Vil anbefale geocaching. Skattejakt med gps, og man finner skatter.. Veldig moro for ungene, og man kommer seg på steder man kanskje vanligvis ikke besøker, eller glemmer.

Anonymous poster hash: 8d9aa...784
Skrevet

Jo jeg må ut av dette kalde landet!

Sol og sommer er så sjeldent her.

Spania eller Tyrkia hvert år. Ungene elsker det og vi foreldre koser oss og dyrker samlivet :-)

Anonymous poster hash: e8b78...df8

Skrevet

Vi skal ikke reise noe sted i sommer, blir utelek og turer i nærområdet.

Anonymous poster hash: b47c1...c9c
Skrevet

Vi skal ingensteder i sommer. Bare være hjemme, og det skal nytes. Elsker å være hjemme på sommeren.

Vi har råd, men jeg er høygravid, og orker da ikke å traske i parker osv heller.

Men uansettville vi vært hjemme i sommer. Heller reise på høst/ vinteren.

Anonymous poster hash: c2977...8a5

Skrevet

Vi holder oss i Norge, det er jo om sommeren det er flottest å være i landet vårt! Det blir mye jobbing, og så reiser vi ei lita uke på familiehytta, en uke til hans hjemsted og en tur eller to til mitt hjemsted. Ellers turer i nærområdet, og avslapping på terrassen.

Er veldig fornøyd med dette, og det er slik vi pleier å gjøre det. Blir muligens en billig sydentur i september da..

Anonymous poster hash: 5402b...6c0

Skrevet

Vi har ikke planlagt noe andre året på rad. I år så blir det båttur, hjem til svigers og kjøre båten der, telttur og bare ro og kos :-) Barna er ikke så store at de vil huske alt sammen men neste år skal vi til legoland eller dyreparken igjen for å se på kaptein sabeltann :-) Da er de store nok til å kose seg enda litt mer :-)

Anonymous poster hash: 29d78...0fc

Skrevet

Er dere ofte i Syden? Vår 5-åring vet ikke hva det er en gang. Her er høydepunktet å besøke besteforeldrene.

Anonymous poster hash: 06215...af9

Skrevet

Skal på bobiltur i Sverige.

Vi har en reisevant unge. Hun vil like gjerne til bjørneparken som til disneyworld (har vært begge steder). Det er faktisk ikke så nøye.

Når jeg sier hun er reisevant, er det fordi vi for noen år siden var på en lang stor tur. Forøvrig reiser vi ikke så mye annet enn med bobilen og på hytte som er eid av noen i familien. Hvis du sjekker ut på nett (visitxxx), så finner du garantert noe spennende å gjøre ikke så langt unna der du bor som du ikke visste om at fantes.

(et akvarium, en grotte e.l.)

Anonymous poster hash: f3331...9bb
Skrevet

Jeg "må" på tur hvert år. I år er vi så heldige og får 3 uker i spania. Må ha litt varme og bade i sjøen.

Anonymous poster hash: 6ebc4...8a4

Skrevet

Ja, i år blir det mye farting. Nesten litt mye. Vi har vært heldig å få gratis sydentur i år og takker ikke nei til det. 2 uker med sol skal bli bra? Ellers skal vi ha en uke på en hytte ved sjøen, og så besøke venner og familie.

Hvis slekt eller venner har en hytte går det jo an å besøke noen for et par dager. Komme seg bort et par dager er deilig!

Anonymous poster hash: 2e876...301

Skrevet (endret)

Vi prioriterer alltid ferietur, selv om vi strengt tatt av og til burde brukt pengene på huset i stedet. i år skal jeg 3 uker til Italia.

Men jeg tror det er viktigere for meg enn for ungene. De er happy bare vi er sammen og har god tid.

Endret av Førstemann
Skrevet

Jenta mi på 7 år skal på samvær med faren sin, de skal til dyreparken i sommer en tur blant annet. Så hun får seg ferie. Mini på to år hater bilkjøring og liker ikke sitte i ro på fly... det prøvde vi i fjor. Vi snakker om en uke hos bestemor og bestefar. Lange morgener, leke i hagen, gå tur i skog og mark og ved havet. Blåse såpebobler og leke i sandkassa utfor.. Trenger ikke være så stort. Vi snakker om en voksenferie til en storby en helg senere på høsten eller nærmere jul, slik vi gjorde i fjor. 

Anonymous poster hash: dc279...ae2

Skrevet

Nei tør ikke, holder oss i trygge Norge, selv om terror kan ramme her også

Anonymous poster hash: d36c8...9dd

Skrevet

Her blir vi bare hjemme, da jeg har termin i midten av juli. Satser på fint vær, turer til stranda, dagsturer i området, og at fire-åringen koser seg max på trampolina!

Anonymous poster hash: 7dae3...04d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...