Gå til innhold

Hva er oddsen for at dette bare er stress/psykisk, og ikke hjertefeil?..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de siste dagene hatt hjertebank, vært litt svimmel til tider, og følte litt "klemming" i brystet. Og hvilepuls har lagt på 92-112.. Vanligvis er den rundt 62-68 ca. Samtidig har jeg nok ikake spist nok eller fått nok søvn, men det er bare litt fra normalen, altså egentlig ikke noe bekymringsfullt i seg selv. Samtidig kan jo det være at alt i alt sammen, blir en dårlig greie i kroppen min..

Jeg har i den siste tiden hatt mye stress inni meg pga kjæresten og ting rundt oss. Dette går på han og det er han som må ordne opp i sakene, og dette vet han inderlig godt og lover å fikse, men klarer liksom ikke å få det gjort. Så på en måte tror jeg bare det er kroppen som sier stopp, men så får jeg sånne ekle tanker om at det er mer alvorlig og at jeg er alvorlig syk..

Har liten lyst å ringe legevakt da jeg for det første er redd for å virke hysterisk, og for det andre har jeg en dårlig opplevelse derfra da jeg kom inn alvorlig syk (exu som hadde sprukket) og ble sendt hjem igjen da legen ikke undersøkte noen ting.

Så hva tenker orakelet dib?😁

Anonymous poster hash: 6a5d6...e5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at man tuller ikke om man mistenker no med hjerte. Bedre med en sjekk for mye osv...

Anonymous poster hash: 14bdd...584
Skrevet

Jeg vet, men samtidig føler jeg at det ikke kan være sånn alvorlig..Derfor ville jeg høre med andre om de har noen erfaringer? :)

Anonymous poster hash: 6a5d6...e5e
Skrevet

Jeg vil tippe det er omtrent 90% sannsynlighet for at det er stress eller psykisk, men 10 % sjanse for at det er hjertefeil er mer enn nok for en tur på legevakta. (Du ville aldri sluppet ungene dine over veien hvis det var 10% sjanse for at de skulle bli påkjørt)

Anonymous poster hash: 579fb...6ac

Skrevet

mye bedre å ringe legevakten eller lege, og få tatt en EKG el lign. så får du det svart på hvitt at det evt er psykisk, da er det lettere å slappe av. jobber selv på sykehuset, og får ofte inn personer som er redd det er hjertet også viser det seg å være mer som ligger bak. og jeg tenker aldri over at det er teit eller lignenden. jeg elsker å hjelpe andre mennesker, enten det er på den ene eller andre måten. og slik tenker nok alle som jobber på sykehus.

Anonymous poster hash: b00dc...472
Skrevet

Det ville nok være lurt å kontakte legen for å utelukke noe med hjertet. Jeg fikk selv artieflimmer ( hjerteflimmer ) med en puls på over 170 da jeg var gravid og måtte på sykehus og medisineres. 

Har hatt et par anfall med lignenede før også, men slipper heldigvis medisiner da de mente dette kunne skje når man er gravid.

Jeg har fått dette to ganger da jeg har drukket for lite vann og hatt en liten infeksjon i kroppen med lett feber. 

Tenk for en påkjenning det er for kroppen å lage et lite liv og bære frem et barn. 

Stress har nok mye å si.

God bedring!!

Anonymous poster hash: 63c9a...1b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...