Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #1 Skrevet 2. juni 2016 Er så drittlei av at mannen sier det han tror at jeg vil høre. Og så gjør han heller noe helt annet enn det han har sagt. Et eksempel kan være "ja i dag kommer jeg hjem til middag", og så viser det seg senere at han visste hele tiden at han måtte jobbe overtid men gir beskjed ti minutter før middag. Eller, "jeg kan jo hjelpe deg med ditt og datt, hadde ikke det vært fint?" og så hører jeg aldri noe mer om det. Dette har irritert meg så lenge nå at det har begynt å gå ut over humøret, men jeg klarer ikke å sette ord på hva som egentlig er greia og hvorfor det er så bedritent. Det er ikke store og alvorlige ting, men jeg synes det er frekt og respektløst likevel. Noen andre som har opplevd noe lignende eller har innspill uansett? Er det dumt å bli så irritert over noe såpass lite? Anonymous poster hash: d7db8...3e9
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #2 Skrevet 2. juni 2016 En mann som pynter? En mann som lyver vil jeg påstå, om han sier han kommer hjem til middag, når han VET det ikke stemmer, så lyver han, uten å bry seg om at han kan bli tatt i løgnene sine. Hadde bedt han slutte å lyve til deg, og heller si ting som det er Anonymous poster hash: f1239...03f
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #3 Skrevet 2. juni 2016 En mann som pynter? En mann som lyver vil jeg påstå, om han sier han kommer hjem til middag, når han VET det ikke stemmer, så lyver han, uten å bry seg om at han kan bli tatt i løgnene sine. Hadde bedt han slutte å lyve til deg, og heller si ting som det er Anonymous poster hash: f1239...03f Det har jeg gjordt og det nytter ikke... Anonymous poster hash: d7db8...3e9
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #4 Skrevet 2. juni 2016 Hva har overskriften med innlegget ditt å gjøre? Anonymous poster hash: 3dc8f...cbc
Superdolly Skrevet 2. juni 2016 #5 Skrevet 2. juni 2016 Jeg hadde blitt rasende. Fullstendig. Han pynter ikke på sannheten, han lyver til deg med fullt overlegg. Hvis min mann hadde holdt på slik, hadde jeg ringt familievernkontoret og fortalt ham nøyaktig hva den slags oppførsel gjør med tilliten og følelsene. Og hadde ikke det hjulpet, hadde jeg nok begynt å hevne meg. Det ville blitt bråslutt på all service i heimen. Ingen klesvask, ingen matlaging. Og selvsagt en ny time hos familievernkontoret. Og jeg ville også svart, hver gang han lovet meg noe: "Hvorfor skal jeg tro på deg? Du pleier å lyve." Jeg synes du skal begynne med å være direkte og tydelig og sette ord på det han gjør. Slutt å si at han pynter på sannheten, si at han lyver. Ikke gå inn og krev endring, da får du det ikke, men fortell ham hva det gjør med deg. Fortell ham at gjentatte løgner dreper følelsene du har for ham og gjør at du mister respekten for ham, litt etter litt. Spør ham rett ut om han egentlig er interessert i å ha en familie. Ring familievernkontoret og krev at han kommer dit. Og fortell det til terapeuten at dere er der fordi mannen din lyver til deg. Så får han selv prøve å avdramatisere det, eller ta konsekvensen av atferden sin.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #6 Skrevet 2. juni 2016 Det har jeg gjordt og det nytter ikke... Anonymous poster hash: d7db8...3e9 Så hvorfor gidder du? Det å bli i forholdet, mens han fortsetter å lyve, er jo det samme som å si til han at det er greit at han lyver til deg, om dere har barn, så er jo dette noe de lærer også; mannen kan lyve som han vil, og dama får bare akseptere det. Anonymous poster hash: f1239...03f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå