Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #1 Skrevet 2. juni 2016 Har du noen gang strøket på eksamen? Hadde min første universitetseksamen på Mandag men vet det absolutt ikke blir en A eller B... Redd jeg dret skikkelig på draget. Vi fikk heller ikke tilgang på gamle eksamener med sensur i forkant. Hva er sannsynligheten for at jeg har strøket om jeg har litt relevans i alle 6 spm med, men ikke har husket nok på en måte? :-/ Anonymous poster hash: a669a...48e
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #2 Skrevet 2. juni 2016 Dersom du har besvart alle seks oppgavene med noen mangler har du neppe strøket. Anonymous poster hash: 3a4b2...25c
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #3 Skrevet 2. juni 2016 Jeg håper ikke det, men aner ikke hvor streng de er. Trenger å vite det ikke er verdens undergang om jeg stryker eller får en litt dårlig karakter. Jeg studerer vernepleier og dette har vært drømmen et par år.. Anonymous poster hash: a669a...48e
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #4 Skrevet 2. juni 2016 På vårt fakultet (realfag) er det en generell regel at man må ha 40 % for å bestå. Jeg bruker å gi hver oppgave et en viss poengsum, deretter regner jeg ut hvor mange poeng jeg har totalt av alle oppnådde poeng, og til slutt regner om til prosent. Anonymous poster hash: 3a4b2...25c
beef sister Skrevet 2. juni 2016 #5 Skrevet 2. juni 2016 Det er helt umulig å si uten å ha kjennskap til faget og innholdet, men sannsynligvis stryker du ikke dersom du har svart på alle oppgaver, så lenge svarene ikke er helt på jordet. Folk stryker hele tiden, det er vel ikke verdens undergang, men det kan sikkert være lurt å se litt på studieteknikkene dine dersom resultatet blir lavt/stryk. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #6 Skrevet 2. juni 2016 Her opereres det med < 40% riktig = stryk. Regner med at det er vanlig. Om du har svart dårligere enn 40% på alle spm, så ville du her strøket. Men kanskje vanskelig å regne på sånt om det ikke er et realfag.. .? Lykke til, da Jeg stryker i ett sett, men klarer stort sett kontene Anonymous poster hash: b4d0b...050
Fandens Oldemor Skrevet 2. juni 2016 #7 Skrevet 2. juni 2016 Det kan være litt vanskelig i starten på universitetet. Man vet ikke helt hva de er ute etter, hvordan man skal skrive, alt sånt. Det kommer til å gå seg til! Jeg tror heller ikke at du har strøket hvis du har besvart alle spørsmålene, det skal virkelig godt gjøres. Et tips er å be om begrunnelse for karakteren du får, uansett hva den er. Det kan gi deg mye gratis til dine fremtidige innleveringer og eksamener, og det er mye lurere å få det svart på hvitt nå etter den første enn å skulle føle seg fram i et år eller to.
Mingemaura Skrevet 2. juni 2016 #8 Skrevet 2. juni 2016 På vårt universitet (Norges Arktiske Universitet) så må vi vente et år hvis vi stryker. Får vi feks en E så har vi muligheten til å ta konten noen måneder senere Husk at man har kan spørre eksamenskontoret på skolen om å få tilsendt tidligere eksamener ;!)
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #9 Skrevet 2. juni 2016 Det kommer an på. Jeg har strøket studenter på videreutdanning etter bachelor (men lavere nivå enn master) selv om de har svart relevante ting men viser altfor lite selvstendighet og har noen feil, og det er usikker på om studenten faktisk har skjønt hovedtrekkene i det man spør etter. Anonymous poster hash: c2247...e8e
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #10 Skrevet 3. juni 2016 På vårt universitet (Norges Arktiske Universitet) så må vi vente et år hvis vi stryker. Får vi feks en E så har vi muligheten til å ta konten noen måneder senere Husk at man har kan spørre eksamenskontoret på skolen om å få tilsendt tidligere eksamener ;!) Ved universitetet i Stavanger er det totalt motsatt :-) kan melde deg opp til konteeksamen kun hvis du stryker eller trekker deg. Skal du forbedre resultater må du vente til faget kommer opp på nytt, og søke om plass (ikke gitt at det blir innvilget) til Hi, du må huske at karakterskalaen ikke bare er A, B og F. Hvis du har driti deg ut, men svart på spørsmålene er sannsynligheten for at du havner på D eller E større. Sjekk hva reglene for å ta opp igjen fag er hos deg. Anonymous poster hash: 96b32...623
Mingemaura Skrevet 3. juni 2016 #11 Skrevet 3. juni 2016 Ved universitetet i Stavanger er det totalt motsatt :-) kan melde deg opp til konteeksamen kun hvis du stryker eller trekker deg. Skal du forbedre resultater må du vente til faget kommer opp på nytt, og søke om plass (ikke gitt at det blir innvilget) til Hi, du må huske at karakterskalaen ikke bare er A, B og F. Hvis du har driti deg ut, men svart på spørsmålene er sannsynligheten for at du havner på D eller E større. Sjekk hva reglene for å ta opp igjen fag er hos deg. Anonymous poster hash: 96b32...623 Merkelig. Lurt at HI forfører seg med gjeldene eksamenskontor på sitt universitet 👍
Mingemaura Skrevet 3. juni 2016 #12 Skrevet 3. juni 2016 Og at hun forhører seg, ikke forfører..... ved mindre det hjelper på karakteren 😉
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2016 #13 Skrevet 3. juni 2016 Strøk første halvår. Skjerpa meg og fikk topplaraktererer etterpå. Anonymous poster hash: e700d...430
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå