Gå til innhold

Skoleeksamen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ta en Skoleeksamen i morgen som privatist. Har lov å ha med notater og bøker på eksamen. Er lenge siden jeg har tatt eksamen. Eksamen blir nok som en case og så skal vi skrive en pleieplan (helsefagarbeider) Må vi ha med kildehenvisninger og hvordan gjøres det? Eksamen er på videregående nivå.

Anonymous poster hash: da374...6e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det pleier å stå oppgitt på eksamenssettet.

Men jeg ville definitivt ført kilder. Om det evt ikke er nødvendig, så vil det ikke telle negativt.

Anonymous poster hash: 7709a...659

Skrevet

Så skal oppføre de bøkene som er brukt, Dvs pensum selv om det kommer fra hode og ikke er avskrift?

Skrevet

HI over?

Skrevet

Skriver du etter hukommelse blir det med egne ord, og da er det ikke avskrift. Men siden du har bøker ville jeg absolutt skrevet kilder ja! Føres opp alfabetisk, hvertfall på universitet.

Anonymous poster hash: 6d24b...1a9

Skrevet

Formuler deg som "i følge XX" "i XX skriver XX at" så viser du at du har lest bøkene. Trenger ikke litteraturliste

Skrevet

Jeg har eksamen i morgen, og vi har fått streng beskjed om at alle kilder skal oppgis. (om vi bruker det) Og at vi blir trekt opptil en hel karakter om vi glemmer det.

Anonymous poster hash: c0b50...80f
Skrevet

Så skal oppføre de bøkene som er brukt, Dvs pensum selv om det kommer fra hode og ikke er avskrift?

Selv om du husker det utenat, så er det ikke dine egne ideer. Det er noen andre som har skrevet ned det som du nå kan utenat, og da må du vise til kilden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...