Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #1 Skrevet 2. juni 2016 Dere som har dette, har dere fått diagnosen fra legen, eller har dere bare skjønt at det er det det er? Jeg skal på undersøkelse på sykehuset snart, og lurer litt på hvordan legen kan konkludere med at det er det det er. I mitt tilfelle er alt annet utelukket, jeg har ikke kreft, ulcerøs kolitt, chrons eller cøliaki. De finner rett og slett ingenting. Og hva skjedde etter at diagnosen ble stilt? Hva har blitt gjort? Anonymous poster hash: 90e01...576
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #2 Skrevet 2. juni 2016 Jeg har en "egendiagnostisert" irritabel tarm, som jeg kun har diskutert med fastlegen. Ikke tatt noen prøver, ingen ting har blitt gjort utover at "diagnosen" er stilt. Jeg har helt klassisk sykehistorie; magesmerter/mageknip/luftplager,varierende løs og fast mage uten noen særlig sammenheng, enkelte matvarer jeg reagerer på men langt i fra alltid, får gjerne skikkelig avføringstrang ifbm måltid. Det går i perioder, blir ofte (men ikke alltid) verre av stress, og gjerne bedre når jeg er på ferie/ikke har "tid" til å legge merke til det. Ikke blod i avføring, ikke feber eller påvirket allmenntilstand, ikke vekttap, ikke plager om natta. Jeg er helsepersonell selv, så siden jeg vet det jeg vet, og er trygg på at det mest sannsynlig er irritabel tarm, og det ikke plager meg mer enn det gjør, så er både fastlegen min og jeg fornøyde. Hvis noe endrer seg tar jeg heller kontakt - og frem til det skjer får jeg heller leve med at jeg får mageknip av grøt, epler og for mye fiber. Spiser det gjør jeg uansett Anonymous poster hash: 44c05...96b
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #3 Skrevet 2. juni 2016 Jeg lurer også veldig på om det er det jeg kan ha: anfall kommer 2-3 ganger i året, alltid på kvelden med magesmerter rundt navlen, ofte med oppkast og kvalme og ganske intense smerter utover natta. Varer oftest i 5-6 timer. Anonymous poster hash: 43025...b0c
Tough Shit Skrevet 2. juni 2016 #4 Skrevet 2. juni 2016 Var hos gastrolog og fikk satt diagnose etter utredning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå