Gå til innhold

Selvangivelsen min feil??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der det står: dersom du har felles barn/felles formue gjeld kan du gi opplysninger om dette nedenfor"...også står det ja eller nei spm om det da...det har jeg ikke svart på, har dere??(ja vet det er for sent🙈)

Anonymous poster hash: 57480...5da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm... har ikke svart på noe annet enn lønn jeg. Har jo fått et barn sammen i fjor. :s Jeg var kanskje for rask til å sende inn selv.

Skrevet

Dette har jeg ikke fått med meg. Gjelder det samboere?

Anonymous poster hash: 61f70...a12

Skrevet

Det er ikke alltid like lett å vite hva man skal gjøre.

Jeg ringte Skatteetaten i april da jeg og mannen giftet oss i fjor sommer, men i selvangivelsen stod vi ikke oppført sammen/som gifte.

Jeg tenkte å føre det på, men fant bare en rubrikk for å fylle inn om jeg hadde fått samboer, men det passet jo ikke. Det stod heller ikke noe oppført om at vi har barn sammen.

Jeg var redd for å gjøre noe galt, så ringte til Skatteetaten. Da jeg snakket med dem sa hun først at det kunne være fordi vi "giftet oss så sent på året" at det ikke stod oppført...men vi giftet oss i juli.

Hun krysssjekket da med de opplysningne de har registrert på oss hos Folkeregisteret, og der stod både ekteskap og barn oppført.

Hun sa jeg kunne jo føre på dette med giftemål o.l. under "annet" rubrikken på selvangivelsen, men da ville jeg ikke få skattepengene før i oktober, fordi papirene da måtte behandles manuelt. Jeg sa at det var best å få pengene i juni, da vi straks venter barn nummer to, og da sa hun at jeg bare kunne la være å fylle det ut, for de visste jo egentlig at vi hadde giftet oss, selv om det ikke stod registrert i selvangivelsene våre.

Anonymous poster hash: 62244...255

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...