Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #1 Skrevet 2. juni 2016 I barnehagen til min 3-åring er de 4 stk som alltid leker sammen (samme avd.). Etter sommerferien flytter disse barna (og noen andre fra den andre småbarnavdelingen) ned ril de store barna. Min 3-åring skal begynne på avd 1 mens de 3 bestevennene skal begynne på avd 2. Hvorfor gjør de dette? Er det nornalt å ikke ta hensyn til veldig gode venner? Og hvorfor splitte 1 fra gruppa på 4? De er 4 snille barn, inkluderer andre selv om de oftest bare er sammen de 4. Aldri krangling og tull. Så ingen logisk grunn til å spliitte på den måten. Noen pedagogisk årsak som jeg ikke forstår? Motorisk og språklig er de på samme nivå. Anonymous poster hash: b6a05...242
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #2 Skrevet 2. juni 2016 Hvor det er ledig plass, dynamikken i resten av gruppen osv osv Anonymous poster hash: ff5e7...d44
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #3 Skrevet 2. juni 2016 I vår bhg er det mange andre hensyn som kommer foran hvem som leker sammen og ikke (som ofte skifter fort hos små barn). Det viktigste hensynet (slik de ser det) er at søsken ikke går på samme avdeling. Allerede der var det bestemt hvor 90% av barna skulle gå da min sønn skulle flyttes opp. Deretter skal de prøve å få til en grei fordeling av alder og kjønn bl.a samt ta hensyn til barn med spesielle behov. Sønnen min ble skilt fra bestevennen, jeg vet ikke om det ble gjort med vilje eller tilfeldig, men jeg syntes det var helt greit at de fikk større mulighet til å bli kjent med andre og få flere ben å stå på. De fikk uansett vært mye sammen ute og på fritiden. Men å skille 1 fra 3 blir jo litt annerledes, det ville jeg tatt opp med dem. Det er ikke sikkert de har tenkt over det, og det kan godt være det er mulig å endre det. Anonymous poster hash: f0318...07b
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #4 Skrevet 2. juni 2016 Jeg hadde spurt om jeg var deg, samtidig spurt om det ikke er noen annen løsning siden du synes det er leit at de splittes. Anonymous poster hash: 1d8bc...103
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #5 Skrevet 2. juni 2016 Hvor det er ledig plass, dynamikken i resten av gruppen osv osv Anonymous poster hash: ff5e7...d44 Men det er 10 unger som flytter opp. Å ha 2 av de 4 på ssmme avd hadde ikke vært vanskelig for dem. De ser disse ungene hver dag og vet at de elsker å være sammen. Anonymous poster hash: b6a05...242
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #6 Skrevet 2. juni 2016 I vår bhg er det mange andre hensyn som kommer foran hvem som leker sammen og ikke (som ofte skifter fort hos små barn). Det viktigste hensynet (slik de ser det) er at søsken ikke går på samme avdeling. Allerede der var det bestemt hvor 90% av barna skulle gå da min sønn skulle flyttes opp. Deretter skal de prøve å få til en grei fordeling av alder og kjønn bl.a samt ta hensyn til barn med spesielle behov. Sønnen min ble skilt fra bestevennen, jeg vet ikke om det ble gjort med vilje eller tilfeldig, men jeg syntes det var helt greit at de fikk større mulighet til å bli kjent med andre og få flere ben å stå på. De fikk uansett vært mye sammen ute og på fritiden. Men å skille 1 fra 3 blir jo litt annerledes, det ville jeg tatt opp med dem. Det er ikke sikkert de har tenkt over det, og det kan godt være det er mulig å endre det. Anonymous poster hash: f0318...07b De har vært bestevenner i 2 år nå, så det endres neppe helt med det første. Ingen søsken i bhg. De får ikke leke så mye sammen ute fordi de to store avdelingene er delt opp sånn at de sjelden er samtidig i bhg. En dag er de i skogen. Andre dagen er andre gruppa i skogen. De to neste dagene veksler de på basseng og utflukt. Fredager kan de re sammen i bhg. Enig i at det er bra at de får andre venner, men de leker jo med alle selv om disse fire leker best sammen. Anonymous poster hash: b6a05...242
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #7 Skrevet 2. juni 2016 Jeg tenkte helt likt som deg og ba om at min skulle få komme på en annen avd. Men de mente at den han begynte på var den beste for han. Og vet du, det har det virkelig vært. Personalet og de andre barna er en helt super gjeng. Og min har fått nye gode venner. De er en liten guttegjeng på 5 nå. Samtidig er dette barn som også begynner på samme skole(vi har to barneskoler i kommunen), så vennskapene kan fortsette videre der. Så i dag ser jeg at den avd de valgte var den rette. De har tenkt langsiktig, og sett hva avd kunne bidra med til min gutt og også hva han kunne bidra med til avd. Det var sårt i starten, ikke bare at han plutselig skulle bli så stor, men at han ikke fikk begynne der jeg ville. Men kjære vene for en utvikling! Gled deg til fortsettelsen, du ender nok der jeg er tilslutt Anonymous poster hash: 67ffa...da9
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #8 Skrevet 2. juni 2016 Vår datter har hatt en bestevenn alle årene i barnehagen. De har alltid blitt flyttet sammen. De leker også godt med andre barn, men det er jo trygt for dem å ha en som de er sikre på. Anonymous poster hash: 7360f...baa
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #9 Skrevet 2. juni 2016 som de sa til oss,de har vedlig mange hensyn å ta så det blir ikke sånn at alle blir fornøyd. Anonymous poster hash: 10170...7ff
førskolelæreren Skrevet 2. juni 2016 #10 Skrevet 2. juni 2016 Det er mange faktorer som spiller inn. Men de skal ta hensyn til barnets beste. Jeg tenker de skulle delt denne guttegjengen i 2, slik at 2 gutter kom på samme avdeling. Men det du opplever som god lek kan være noe helt annet i barnehagen. Uansett skal du bli informert av personalet, så jeg hadde nok bare spurt og krevd en god forklaring. Hvis disse guttene leker så greit så er det helt på jordet å dele de opp slik. Hilsen pedlederen
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #11 Skrevet 2. juni 2016 Det er mange faktorer som spiller inn. Men de skal ta hensyn til barnets beste. Jeg tenker de skulle delt denne guttegjengen i 2, slik at 2 gutter kom på samme avdeling. Men det du opplever som god lek kan være noe helt annet i barnehagen. Uansett skal du bli informert av personalet, så jeg hadde nok bare spurt og krevd en god forklaring. Hvis disse guttene leker så greit så er det helt på jordet å dele de opp slik. Hilsen pedlederen Det er to gutter og to jenter. Pedleder skryter av leken deres, det er ikke min oppfatning men barnehagens Jeg er ikke bekymret for barnet mitt,men skulle ønske overgangen til stor avd kunne skje med en av vennene. Anonymous poster hash: b6a05...242
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #12 Skrevet 2. juni 2016 Her er de opptatt av at søsken skal få være sammen, med mindre det er grunner til å skille de. Dermed blir det få plasser til "fri disposisjon" når ungene fordeles. Anonymous poster hash: a494e...5fd
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #13 Skrevet 2. juni 2016 Jeg tror de er veldig opptatt av vennskapene i barnehagen vår, og at det er viktig å bygge opp om dem. Jeg kan ikke tenke meg hvordan det hadde vært for mitt barn om hans tre bestevenner hadde flyttet og ikke han. Det hadde vært ordentlig trist og et stort tap for han. Hadde jeg vært deg hadde jeg diskutert det med de andre foreldrene, om hva de tenkte, og så ville jeg diskutert det med bhg, om barnet ditt kan bli flyttet med de andre, eller om de kan dele dem opp i 2/2. Anonymous poster hash: f05dc...ffe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå