Gå til innhold

Nei og nei, herpes der nede og snart termin??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg har munnherpes og hadde et utbrudd for noen dager siden men det gikk over fort så vet ikke om det bare var et vanlig munnsår?

Men igår begynte jeg å få vondt der nede og sjekka og da så jeg en liten brun/mørk blemmeklump-ting og en noe større mørk/brun blemme greie. Og den store gjør vondt.. (er blanding av mørk og hvit så sikkert derfor den fargen på blemmene?)

Og nå er jeg så usikker på hva dette kan være og jeg har termin om litt over en måned. Det står på nett at det tar 4-6 uker før kjønnsherpes blir borte og da kan det hende jeg har født allerede! Og det er jo veldig farlig for foster å ha herpes der nede under fødsel!

Hvordan får jeg sjekka hva dette er? :( typisk at dette skulle dukke opp nå...

Vet ikke om jeg har hatt utbrudd der nede før for har jo hatt litt sårhet der nede noen ganger i livet men aldri tenkt over det!

Anonymous poster hash: a38bb...7c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For dem som allerede har herpesviruset i kroppen, utgjør det liten risiko. Barnet danner antistoffer. Men ta det opp med lege/jordmor, slik at du vet hvordan du skal forholde deg.

Anonymous poster hash: f10c8...29f

Skrevet

For dem som allerede har herpesviruset i kroppen, utgjør det liten risiko. Barnet danner antistoffer. Men ta det opp med lege/jordmor, slik at du vet hvordan du skal forholde deg.

Nei , det er feil. Det er en grunn til at de tar keisersnitt hvis man har herpesutbrudd når man skal føde. Det er stor risiko å føde vaginalt om man har sår der.

Jeg anbefaler deg å ringe legen, hi! Så kan du begynne på medisin nå, og kanskje du slipper flere utbrudd før fødsel.

Anonymous poster hash: 98939...342

Skrevet

Det tas kun keisersnitt dersom man er midt i et aktivt utbrudd med væskende sår osv. Selv da er sjansen for at babyen blir smittet minimal. Derimot er konsekvensene store, så risikoen er jo der.

Man kan kun smittes med herpes på "motsatt sted" den aller første gangen man har utbrudd. M.a.o., hvis man får munnherpes så kan man smitte seg selv med kjønnsherpes samtidig, men ikke ved neste utbrudd. Hvor lenge har du hatt munnherpes? Og fikk du smerter i underlivet samtidig som første utbrudd av munnherpes?

Jeg har selv kjønnsherpes, og første utbrudd er noe av det vondeste jeg har opplevd (unntatt fødselen). Jeg tror nesten ikke du kan ha fått kjønnsherpes uten å merke det, men kanskje det er store individuelle forskjeller.

I alle tilfeller: Ring jordmor og hør hva hun anbefaler. Min jordmor og fastlege var kjempeflinke, ringte gynekolog og ordnet alt for meg.

Anonymous poster hash: 09b76...897
Skrevet

Nei , det er feil. Det er en grunn til at de tar keisersnitt hvis man har herpesutbrudd når man skal føde. Det er stor risiko å føde vaginalt om man har sår der.

Jeg anbefaler deg å ringe legen, hi! Så kan du begynne på medisin nå, og kanskje du slipper flere utbrudd før fødsel.

Anonymous poster hash: 98939...342

De er ikke nødt til å ta keisersnitt faktisk. Men jo, babyen danner antistoffer mot herpes dersom mor allerede har viruset. Den er da mye mindre utsatt. Selvsagt skal hennes lege/jordmor avgjøre hva som blir nødvendig her.

Skrevet

Det tas kun keisersnitt dersom man er midt i et aktivt utbrudd med væskende sår osv. Selv da er sjansen for at babyen blir smittet minimal. Derimot er konsekvensene store, så risikoen er jo der. Man kan kun smittes med herpes på "motsatt sted" den aller første gangen man har utbrudd. M.a.o., hvis man får munnherpes så kan man smitte seg selv med kjønnsherpes samtidig, men ikke ved neste utbrudd. Hvor lenge har du hatt munnherpes? Og fikk du smerter i underlivet samtidig som første utbrudd av munnherpes? Jeg har selv kjønnsherpes, og første utbrudd er noe av det vondeste jeg har opplevd (unntatt fødselen). Jeg tror nesten ikke du kan ha fått kjønnsherpes uten å merke det, men kanskje det er store individuelle forskjeller. I alle tilfeller: Ring jordmor og hør hva hun anbefaler. Min jordmor og fastlege var kjempeflinke, ringte gynekolog og ordnet alt for meg. Anonymous poster hash: 09b76...897

Jo, du kan ha herpes genitalis uten at det gjør sinnsykt vondt. Jeg fikk mitt første utbrudd da jeg var gravid, og det var ikke store greiene og ikke særlig vondt. Mitt andre utbrudd fikk jeg da jeg var 6 mnd på vei. Det ble da tatt prøver som bekreftet min teori om herpes. Jeg anbefaler deg å ta dette opp med legen nå. Ikke hør på svarene her inne. Dette er altfor alvorlig til å høre på hva andre tror og mener om saken.

Anonymous poster hash: 5e216...06c

Skrevet

De er ikke nødt til å ta keisersnitt faktisk. Men jo, babyen danner antistoffer mot herpes dersom mor allerede har viruset. Den er da mye mindre utsatt. Selvsagt skal hennes lege/jordmor avgjøre hva som blir nødvendig her.

Jeg har født tre barn og jeg har herpes. Det siste barnet mitt ble født i februar. Alle gangene har beskjed fra lege og sykehus vært at ved utbrudd ved fødsel skal det tas keisersnitt. Jeg har født på Riksen, A-hus pg Ullevål.

Anonymous poster hash: b1c86...3d6

Skrevet

Takk for svar alle sammen.

Idag sprakk blodblemme og etterlot seg blod dråper i trusa..

Høres dette ut som herpes der nede? Var liksom dråper led frisk blod fra denne blodblemmen..

Kan det være noe annet?

Anonymous poster hash: a38bb...7c9

Skrevet

Høres ut som herpes.

Anonymous poster hash: 09b76...897
Skrevet

Gå til legen, dette er meningsløst.

Skrevet

Gå til legen, og få medisiner.

Anonymous poster hash: e01b0...ac0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...