Gå til innhold

Its learning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skolen her bruker its learning til å sende ut informasjon fra skolen. En ting er at det er noe herk for oss å bruke ettersom selve innholdet i mailen vi får bare er en link til its learning slik at vi må logge oss inn på de sidene for å lese.

Anonymous poster hash: ac615...abb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da helt normalt, og noe du like godt kan venne deg til med det samme.

Skrevet

Ja den er virkelig dårlig.

Vår skole er med i nytt prøveprosjekt og vi har nå noe som heter Meldeboka.

Den er veldig kjekk og har app på mobilen så lett å sjekke meldinger og sende selv både til skolen og sfo :)

Regner med dette vil bli det nye for flere skoler etter hvert.

Anonymous poster hash: b3d76...f05
Skrevet

Du går på meldingsinnstillinger og haker av for noe ala "videresend alt innhold" eller noe i den retningen. Hilsen lærer som priser seg lykkelig over å få gå over til It's Learning igjen etter et år med fuckings Fronter.

Anonymous poster hash: 7effe...3a9

Skrevet

Her går komunikasjon mellom lærer og elev på Its learning, mens komunikasjon mellom lærer og forelder går på mail.

Jeg kan ikke passordet til 6. og 9.klassingene mine engang, Its learning er deres arene og ikke min.

Anonymous poster hash: b76b7...754

Skrevet

Her går komunikasjon mellom lærer og elev på Its learning, mens komunikasjon mellom lærer og forelder går på mail.

Jeg kan ikke passordet til 6. og 9.klassingene mine engang, Its learning er deres arene og ikke min.

Anonymous poster hash: b76b7...754

Foreldre får da eget passord? Det har vi alltid hatt.

Anonymous poster hash: 93a52...76c

Skrevet

Skolen her bruker its learning til å sende ut informasjon fra skolen. En ting er at det er noe herk for oss å bruke ettersom selve innholdet i mailen vi får bare er en link til its learning slik at vi må logge oss inn på de sidene for å lese.

Jeg fikk med bare halve innlegget.

Det jeg egentlig synes er mest irriterende er at all informasjon sendes ut til alle og at noen foreldre eller lærere har fått gjennomslag for å kunne bruke its learning til fritidsaktiviteter. Det gjør at vi får enormt mange meldinger, mange hver dag. Ofte gidder vi ikke åpne meldingene siden vi regner med at det ikke angår oss. Jeg trenger ikke beskjed om fotballkamp for 3. Klasse eller bilder av hva førsteklassingene gjorde på sfo når jeg har barn i 4. og 5. Og jeg trenger ikke bilder fra bursdager mine barn ikke har vært invitert i. Jeg trenger ikke en gang vite at andreklassingene har fått feil mattere med seg hjem eller når syvendeklasdingene skal møte for å nå bussen.

Vi har tatt opp at det blir for mange meldinger, sikkert 50 i uka, men skolen klarer ikke å gjøre noe med det. Ideer til hvordan vi kan påvirke dem til å rydde opp?

Skrevet

Jeg fikk med bare halve innlegget.

Det jeg egentlig synes er mest irriterende er at all informasjon sendes ut til alle og at noen foreldre eller lærere har fått gjennomslag for å kunne bruke its learning til fritidsaktiviteter. Det gjør at vi får enormt mange meldinger, mange hver dag. Ofte gidder vi ikke åpne meldingene siden vi regner med at det ikke angår oss. Jeg trenger ikke beskjed om fotballkamp for 3. Klasse eller bilder av hva førsteklassingene gjorde på sfo når jeg har barn i 4. og 5. Og jeg trenger ikke bilder fra bursdager mine barn ikke har vært invitert i. Jeg trenger ikke en gang vite at andreklassingene har fått feil mattere med seg hjem eller når syvendeklasdingene skal møte for å nå bussen.

Vi har tatt opp at det blir for mange meldinger, sikkert 50 i uka, men skolen klarer ikke å gjøre noe med det. Ideer til hvordan vi kan påvirke dem til å rydde opp?

Dette høres veldig rart ut. Da bruker lærerne/ foreldrene på din skole dette helt feil.

Da vi brukte its learning fikk vi kun meldinger som gjalt ungenes klasse. Det var ikke noe felles for de andre klassene.

Her har fotballen egen facebook side. Vi har da egen får årskullet for det barnet som spiller.

De andre årstrinnene har også egne sider.

Noe å ta opp med lærer/rektor tenker jeg.

Skrevet

Dette høres veldig rart ut. Da bruker lærerne/ foreldrene på din skole dette helt feil.

Da vi brukte its learning fikk vi kun meldinger som gjalt ungenes klasse. Det var ikke noe felles for de andre klassene.

Her har fotballen egen facebook side. Vi har da egen får årskullet for det barnet som spiller.

De andre årstrinnene har også egne sider.

Noe å ta opp med lærer/rektor tenker jeg.

Jeg tror det skorter en del på ikke kompetansen på skolen. Vi har tatt det opp, men de sier det er for mye jobb å sortere hvem som skal få hva og at det er noen idretter, les hovedsakelig fotball, som så stor at det er greit at de bruker its learning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...