Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #1 Skrevet 2. juni 2016 .....hvis mor eller far er lærer, men har bare satt opp 3 uker ferie til barnet.. Blir det snakket om på personalrommet? Som om barnet burde hatt fri når foreldrene har fri og at det er egoistiske foreldre? Anonymous poster hash: cc39f...150
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #2 Skrevet 2. juni 2016 Vi snakker ikke om det. Det er mange årsaker til at barna ikke kan eller bør ha fri hele sommeren. Anonymous poster hash: 0dbd1...125
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #3 Skrevet 2. juni 2016 Nei det prater vi ikke om! Vi prater heller ikke om de som er hjemme i permisjon og har barn i bhg fra 7-1700. Man har ikke noe med hvorfor barnet er i bhg. Bare levere barnet ditt, og la barnet leke og kose seg med vennene sine :-) Hilsen bhg personalet Anonymous poster hash: 2289a...66f
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #4 Skrevet 2. juni 2016 Hvis de samme barna er i bhg fra 7-17 hver dag så blir det snakket om i vår bhg. Anonymous poster hash: ddad6...b0d
Mamma_til_2 Skrevet 2. juni 2016 #5 Skrevet 2. juni 2016 Hvis de samme barna er i bhg fra 7-17 hver dag så blir det snakket om i vår bhg. Anonymous poster hash: ddad6...b0d Hvorfor det?
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #6 Skrevet 2. juni 2016 Ikke snakker om men kan gjerne bli kommentert om det samme barnet er i bhg fra 7-17 hver dag i tillegg til hver påske, jul osv. Men ellers ikke noe vi legger oss opp i, nei. Anonymous poster hash: 2706c...e33
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #7 Skrevet 2. juni 2016 Det snakkes ikke om, men mange, inkludert meg, tenker nok sitt. Anonymous poster hash: 3fcee...932
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #8 Skrevet 2. juni 2016 Hvorfor det? Fordi hvis foreldrene har barna i barnehagen fra 7-17 hver dag og i tillegg bare gir dem det de må av ferie mens de selv har 8(?) uker så gir det inntrykk av at de ikke er så veldig interessert i å være sammen med barna sine? Anonymous poster hash: ddad6...b0d
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #9 Skrevet 2. juni 2016 Hvis det er spesielle omstendigheter rundt barnet som gjør at de ikke burde være borte mer enn høyst nødvendig, er dette noe vi vet om. Når foreldrene er tilsynelatende oppegående, så tenker jeg at det er trist at de ikke ønsker å være mer sammen med ungene sine. Anonymous poster hash: 3fcee...932
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #10 Skrevet 2. juni 2016 Hvorfor det? Fordi mange barnehageansatte er late kjerringer som foretrekker at færre barn er i bhg, så de kan sitte på de store rumpene sine å sladre istedet. Anonymous poster hash: f8c29...c88
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #11 Skrevet 2. juni 2016 Hvis det er spesielle omstendigheter rundt barnet som gjør at de ikke burde være borte mer enn høyst nødvendig, er dette noe vi vet om. Når foreldrene er tilsynelatende oppegående, så tenker jeg at det er trist at de ikke ønsker å være mer sammen med ungene sine. Anonymous poster hash: 3fcee...932 Samme som dette og ja enkelte ansatte kan snakke litt om dette og vi andre nikker bekreftende. Anonymous poster hash: 15748...ce4
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #12 Skrevet 2. juni 2016 Fordi mange barnehageansatte er late kjerringer som foretrekker at færre barn er i bhg, så de kan sitte på de store rumpene sine å sladre istedet. Anonymous poster hash: f8c29...c88 Antallet voksne blir raskt redusert ned om det er ferre unger. Da blir de ansatte bedt om å bruke litt av all avspasserings timene sine. Ofte litt for raskt. Det er alltid mer enn nok å gjøre. Anonymous poster hash: 15748...ce4
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #13 Skrevet 2. juni 2016 Ja vi tenker vårt og stusser nok på omsorgsevnen hos mange ! Noen kan vi se hvorfor velger sånn. Men det er trist å se at nesten alle foreldre setter sine behov først:( Anonymous poster hash: d3059...46e
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #14 Skrevet 2. juni 2016 Grunnen til at jeg spør er fordi jeg tenker mye på dette. Jeg har kronisk sykdom som ble forverret etter fødsel. Jeg var ute av arbeid en god stund i etterkant og har nå siste 1,5 år jobbet i redusert stilling. De ansatte i Bhg vet at jeg er lærer, men ikke at jeg jobber redusert og er syk. Tiden jeg ikke jobber går jeg i behandling eller prøver å ha nok krefter til å få dagene til å gå rundt. Det betyr at datteren min er i bhg 7-8 timer hver dag uansett. Nå nærmer det seg sommeren. Jeg er helt utslitt. Jobber på vgs så det er mye stress med eksamen osv nå. Jeg er veldig stolt over å ha hatt et skoleår uten en eneste fraværstime på tross av at jeg er mye syk. De ansatte i Bhg har allerede kommentert flere ganger at nå er det snart ferie for meg og det må være deilig osv... Jeg vet at det aller beste for datteren min, mannen min og meg er at jeg får de første ukene til å hente meg inn og at jeg trenger den tiden for meg selv. Likevel så føler på hva de ansatte tenker. Jeg får bekreftet her at noen vil tenke at jeg er egoistisk. Kommer til å skamme meg hver gang jeg henter og leverer.. Syns det blir litt rart å snakke med dem for å forsvare det at jeg er hjemme.... Hi Anonymous poster hash: cc39f...150
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #15 Skrevet 2. juni 2016 Hvis det plager deg hva andre tenker, er det jo bare å forklare seg. Anonymous poster hash: 6041f...781
førskolelæreren Skrevet 2. juni 2016 #16 Skrevet 2. juni 2016 Nei det bryr vi oss lite om. Personalet får sin ferie og er fornøyd med det. Foreldrene får ta valg for seg selv og familien
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #17 Skrevet 2. juni 2016 .....hvis mor eller far er lærer, men har bare satt opp 3 uker ferie til barnet.. Blir det snakket om på personalrommet? Som om barnet burde hatt fri når foreldrene har fri og at det er egoistiske foreldre? Anonymous poster hash: cc39f...150 Ja, det blir det Anonymous poster hash: eec61...902
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #18 Skrevet 2. juni 2016 Nei. Det blir ikke pratet om i vår bhg. Har andre ting som opptar oss! Anonymous poster hash: 72e9d...f7e
Mamma_til_2 Skrevet 2. juni 2016 #19 Skrevet 2. juni 2016 Fordi hvis foreldrene har barna i barnehagen fra 7-17 hver dag og i tillegg bare gir dem det de må av ferie mens de selv har 8(?) uker så gir det inntrykk av at de ikke er så veldig interessert i å være sammen med barna sine? Anonymous poster hash: ddad6...b0d Men er personalrommet en plass og snakke om slikt? Jeg syns det er en uting at personell i bhg skal drive og slarve om andre mennesker og deres valg!
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #20 Skrevet 2. juni 2016 Grunnen til at jeg spør er fordi jeg tenker mye på dette. Jeg har kronisk sykdom som ble forverret etter fødsel. Jeg var ute av arbeid en god stund i etterkant og har nå siste 1,5 år jobbet i redusert stilling. De ansatte i Bhg vet at jeg er lærer, men ikke at jeg jobber redusert og er syk. Tiden jeg ikke jobber går jeg i behandling eller prøver å ha nok krefter til å få dagene til å gå rundt. Det betyr at datteren min er i bhg 7-8 timer hver dag uansett. Nå nærmer det seg sommeren. Jeg er helt utslitt. Jobber på vgs så det er mye stress med eksamen osv nå. Jeg er veldig stolt over å ha hatt et skoleår uten en eneste fraværstime på tross av at jeg er mye syk. De ansatte i Bhg har allerede kommentert flere ganger at nå er det snart ferie for meg og det må være deilig osv... Jeg vet at det aller beste for datteren min, mannen min og meg er at jeg får de første ukene til å hente meg inn og at jeg trenger den tiden for meg selv. Likevel så føler på hva de ansatte tenker. Jeg får bekreftet her at noen vil tenke at jeg er egoistisk. Kommer til å skamme meg hver gang jeg henter og leverer.. Syns det blir litt rart å snakke med dem for å forsvare det at jeg er hjemme.... Hi Anonymous poster hash: cc39f...150 Jeg syns det er rart at du ikke har fortalt bhg om at du har sykdom. Det er det som er vanlig for at de ansatte da bedre skal forstå familiedynamikken. Anonymous poster hash: 15748...ce4
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #21 Skrevet 2. juni 2016 Nei vet du hva HI Her er mannen min lærer, jeg jobber i bhg, ungene våre er i bhg hele sommer foruten de 3 ukene de må ha ferie.. Hvorfor? Fordi jeg jobber, og mannen må ha sommerjobb for å sikre en funksjonell inntekt i ferien også Så han skal jobbe i butikk i sommer.. Vet mange lærere jobber ekstra i sommeren, det er også mange som er veldig slitene etter siste tiden med eksamen/tentamen, mannen her skal ha 1 uke fri før han starter på sommerjobben, en uke hvor ungene er i bhg, og han kan ta det med ro Ungene har det også langt mer moro i bhg enn hjemme Anonymous poster hash: bad40...f6b
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #22 Skrevet 2. juni 2016 Ville fortalt det. Så slipper du at de Ansatte syns du er en udugelig mor. Anonymous poster hash: d3059...46e
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #23 Skrevet 2. juni 2016 Grunnen til at jeg spør er fordi jeg tenker mye på dette. Jeg har kronisk sykdom som ble forverret etter fødsel. Jeg var ute av arbeid en god stund i etterkant og har nå siste 1,5 år jobbet i redusert stilling. De ansatte i Bhg vet at jeg er lærer, men ikke at jeg jobber redusert og er syk. Tiden jeg ikke jobber går jeg i behandling eller prøver å ha nok krefter til å få dagene til å gå rundt. Det betyr at datteren min er i bhg 7-8 timer hver dag uansett. Nå nærmer det seg sommeren. Jeg er helt utslitt. Jobber på vgs så det er mye stress med eksamen osv nå. Jeg er veldig stolt over å ha hatt et skoleår uten en eneste fraværstime på tross av at jeg er mye syk. De ansatte i Bhg har allerede kommentert flere ganger at nå er det snart ferie for meg og det må være deilig osv... Jeg vet at det aller beste for datteren min, mannen min og meg er at jeg får de første ukene til å hente meg inn og at jeg trenger den tiden for meg selv. Likevel så føler på hva de ansatte tenker. Jeg får bekreftet her at noen vil tenke at jeg er egoistisk. Kommer til å skamme meg hver gang jeg henter og leverer.. Syns det blir litt rart å snakke med dem for å forsvare det at jeg er hjemme.... Hi Anonymous poster hash: cc39f...150 Hei! Jeg er kronisk syk og jobber som pedagogisk leder i barnehage. Jeg forstår godt hvordan du har det. Hvis du skal funke som person og være en god mamma må du prioritere deg selv. Unn deg selv litt fri og prøv å hente deg inn igjen. Det kommer deg og barnet ditt tilgode!! Det går jo eventuelt å ha litt korte dager? De i barnehagen har INGENTING med hvorfor barnet ditt er i bhg. Ikke bry deg noe om hva alle andre mener. Tror du rett å slett må gi litt f….. God sommer Anonymous poster hash: 3adff...c8d
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #24 Skrevet 2. juni 2016 Okey, jeg jobber ikke I barnehage, og burde kanskje dermed latt være å svare, men... Det er forskjell på å ha barnet der fra 07-17 hele ferien, og det å sette opp at barnet kommer slik at han egentlig kan være der litt/ha fri litt/ta dagene som de kommer? Jeg er kronisk syk, er dermed hjemme og kunne hatt barnet mitt her konstant, men han er enebarn, vi bor langt unna andre barn og han ville gått på veggen! Isteden setter vi opp at han kommer (vi kan si ifra at han ikke kommer, men kan ikke si at han kommer dersom vi har satt opp fri) tar lange late morgener (er der til kjernetid) henter relativt tidlig og sender en melding om at han blir hjemme dersom man finner på noe annet. Anonymous poster hash: 74b87...7e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå