Gå til innhold

Hadde dere sagt ifra til foreldre?er dette mobbing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 10 år var på fritidsklubben og så tar noen jenter tlf ut av lommen hennes uten at hun vet det. De tar masse bilder av hverandre og gjemmer den under sofaen. Da datteren min oppdager at tlf er borte så bare fniser jentene og sier st de ikke vet hvor den er. Hun finner den til slutt men ble lei seg. Vurderer å ta dette opp men redd for å overreagere.

Anonymous poster hash: 4129c...ba8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Engangshendelse er ikke mobbing

Anonymous poster hash: 87dc1...160

Skrevet

Dette hadde jeg ikke latt passere.De har ingenting med å ta din datters telefon.Her hadde jeg kontaktet foreldrene.Skjønner godt at datteren din ble lei seg:-(

Anonymous poster hash: 0bbf8...cd4

Skrevet

Det tenker jeg også,å rotte seg sammen og ta masse bilder for så å gjemme den er ikke greit.

Skrevet

Ut fra det du skriver høres det ut som dette er en engangshendelse, hvis det stemmer er det ikke snakk om mobbing. Mobbing er noe som foregår over tid. Likevel er det absolutt ikke grei oppførsel! Jeg hadde satt stor pris på å få beskjed dersom mitt barn var med på noe sånt, men hvis det var snakk om en enkeltepisode hadde jeg misslikt det sterkt om det ble omtalt som mobbing. Det kan være veldig stigmatiserene å bli kalt mobber.

Anonymous poster hash: 82d03...196
Skrevet

Å ta andres eiendel ut av lommen og bruke det er toppen av frekkhet og hadde tatt det opp med de det gjelder. Og å gjemme den, skikkelig ufint. De er rett og slett drittunger.

Anonymous poster hash: 8aba7...67e

Skrevet

Hvis jeg var mamma til en av disse jentene ville jeg satt STOR PRIS PÅ å få tilbakemelding på denne oppførselen. Engangshendelse eller ei....det er ikke akseptabel oppførsel !!

Skrevet

Takk for tilbakemelding:) da skal jeg si ifra til foreldrene. Noen tips til hvordan si dette på en fin måte?

Skrevet

Si det som det er...men ikke være sint og anklagene. Mer som en informativ greie.

Skrevet

I klassen Til min datter (12) er det visst helt vanlig at de tar hverandres mobiler. Tar de opp av veskene til hverandre og tar bilder ol, halvveis på kødd.

Har sagt til henne at dette er ugreit, men virket ikke som det går helt inn. Får meg til å lure litt om unge i den alderen har litt mer uklare grenser til privatliv og hva som er mitt og ditt enn min generasjon.

Anonymous poster hash: 107b5...1a8

Skrevet

Mobbing trenger ikke å skje lenge for å være mobbing.

De gikk sammen om å ta mobilen og de gikk sammen om årene den for å være ekle. De var MANGE som gjorde dette mot ÉN person.

Det ER mobbing..

Ta det opp.

Å ta mobilen er tyveri. Å planlagt være jævlig mot andre er mobbing.

Hilsen voksen som jobber med ungdom

Anonymous poster hash: 9015a...429

Skrevet

De gikk sammen om å ta mobilen og de gikk sammen om årene den for å være ekle. De var MANGE som gjorde dette mot ÉN person.

Det ER mobbing..

Ta det opp.

Tyveri og trakassering

Skrevet

Tenker jeg hadde likt å vist det om det var min datter som gjorde slikt. Ta en telefon du.

Skrevet

Du kan fint si i fra ang tlf.

Men det er ikke mobbing, med mindre det er gjentatte episoder.

Skrevet

Det ER mobbing..

Ta det opp.

Nei, en engangshendelse defineres ikke som mobbing. Her er utdanningsdirektoratets definisjon av mobbing:

"... gjentatt negativ eller «ondsinnet» atferd fra
en eller flere rettet mot en elev som har vans-
kelig for å forsvare seg. Gjentatt erting på en
ubehagelig og sårende måte er også mobbing."

Du finner definisjonen øverst på side tre i dette heftet:  http://www.udir.no/globalassets/upload/laringsmiljo/5/arbeid_mot_mobbing_veileder_bm.pdf 

Nå mener jeg på ingen måte å forsvare oppførselen til disse jentene, det er langt fra greit åbehandle noen på den måten, uansett om det skjer en eller flere ganger, og jentene bør absolutt fåen reaksjon. Men så sant det er en engangshendelse er det ikke riktig å kalle det mobbing.  

Skrevet

Nei, en engangshendelse defineres ikke som mobbing. Her er utdanningsdirektoratets definisjon av mobbing:

"... gjentatt negativ eller «ondsinnet» atferd fra
en eller flere rettet mot en elev som har vans-
kelig for å forsvare seg. Gjentatt erting på en
ubehagelig og sårende måte er også mobbing."

Du finner definisjonen øverst på side tre i dette heftet:  http://www.udir.no/globalassets/upload/laringsmiljo/5/arbeid_mot_mobbing_veileder_bm.pdf 

Nå mener jeg på ingen måte å forsvare oppførselen til disse jentene, det er langt fra greit åbehandle noen på den måten, uansett om det skjer en eller flere ganger, og jentene bør absolutt fåen reaksjon. Men så sant det er en engangshendelse er det ikke riktig å kalle det mobbing.  

ser at delerav linken falt ut, prøver igjen: http://www.udir.no/globalassets/upload/laringsmiljo/5/arbeid_mot_mobbing_veileder_bm.pdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...